Επιστήμη

Αριστερόχειρες vs δεξιόχειρες: Ποιοι έχουν υψηλότερη νοημοσύνη;

Έχουν οι αριστερόχειρες υψηλότερη νοημοσύνη;

Οι αριστερόχειρες αποτελούν μόνο το 10% του συνολικού παγκόσμιου πληθυσμού, αλλά - παρά το γεγονός ότι αποτελούν μειοψηφία- φαίνεται να είναι πιο επιτυχείς και να έχουν μεγαλύτερη επιρροή.

«Γίγαντες» όπως ο Μιχαήλ Άγγελος, ο Λεονάρντο ντα Βίντσι, ο Πολ Μακ Κάρτνεϊ, ο Ντέιβιντ Μπάουι, ο Τζίμι Χέντριξ, ο Τζέιμς Μπάλντουιν, ο Νίκολα Τέσλα και ο Στηβ Τζομπς ήταν ή είναι αριστερόχειρες.

Τι ισχύει με τη νοημοσύνη σε αριστερόχειρες και δεξιόχειρες

Γιατί όμως υπάρχει η άποψη ότι οι αριστερόχειρες είναι πιο έξυπνοι από τους δεξιόχειρες; Οι επιστήμονες προσπάθησαν να εξακριβώσουν αν ισχύει κάτι τέτοιο.

Ο Τζιοβάνι Σάλα, επίκουρος καθηγητής στο Fujita School of Health στην Ιαπωνία, και η ομάδα του διενήργησαν έρευνα σε 2.300 αριστερόχειρες και δεξιόχειρες μαθητές μεταξύ 7 και 17 ετών.

Οι ερευνητές ήθελαν να δουν ποιοι θα τα πήγαιναν καλύτερα σε ένα τεστ μαθηματικών. Η ανάλυση λοιπόν έδειξε ότι δεν υπήρχε μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο αυτών ομάδων στην ικανότητα επίλυσης ευκολότερων μαθηματικών προβλημάτων, αλλά οι αριστερόχειρες μαθητές είχαν μεγαλύτερη επιτυχία στην επίλυση πιο δύσκολων εργασιών.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Psychobiology, η απάντηση μπορεί να βρίσκεται στο γεγονός ότι οι αριστερόχειρες έχουν σημαντικά μεγαλύτερο το τμήμα του εγκεφάλου που συνδέει το αριστερό με το δεξί ημισφαίριο, το οποίο πιστεύεται ότι καθορίζει τη χωρική μας νοημοσύνη. Αυτός ο τύπος νοημοσύνης συσχετίζεται με τις μαθηματικές ικανότητες.

Η μελέτη της ομάδας του Σάλα, ωστόσο, κατέληξε και σε ένα ακόμη συμπέρασμα: μπορεί οι αριστερόχειρες να είναι πιο έξυπνοι, αλλά υπάρχει και μεγαλύτερη πιθανότητα να έχουν αναπτυξιακές αναπηρίες σε υψηλότερο σε σχέση με τον συνολικό πληθυσμό.

Ο επιστήμονας εξηγεί ότι η αιτία που κάποιοι άνθρωποι γράφουν με το αριστερό χέρι μπορεί μερικές φορές να είναι κάποια εγκεφαλική βλάβη.

Σε μια άλλη έρευνα που δημοσιεύθηκε το 2017 στο περιοδικό Neuroscience and Behavioral Reviews, όπως αναφέρει το πόρταλ ddl-rs, έγιναν τεστ νοημοσύνης σε πάνω από 20.400 άτομα.

Εκεί τα αποτελέσματα ήταν αντίθετα, δηλαδή οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι δεξιόχειρες είναι πιο έξυπνοι από τους αριστερόχειρες κατά μέσο όρο, αν και η διαφορά νοημοσύνης μεταξύ αυτών των δύο ομάδων είναι πολύ μικρή.