Απόψεις
Ενημερώθηκε στις:

Πλησιάζει η ώρα που η Αθήνα θα καταφύγει σε λύσεις ανάγκης για να έχει ικανό αριθμό πολεμικών πλοίων στη θάλασσα

«Πρόσωπο με πρόσωπο» έγραψε η κατασκευάστρια εταιρεία της φρεγάτας «Κίμων», δίνοντας σε όσους περιμένουν την ολοκλήρωσή της, μια ματιά στην αν μη τι άλλο εντυπωσιακή πλώρη, με την οποία όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στρατιωτική πηγή μιλώντας στο Πενταπόσταγμα: «Μπορεί να εντάξουμε στις «προσεγγίσεις» μας με όσους επιβουλεύονται την ελληνική κυριαρχία ή τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και τις…επακουμβήσεις».

Γεγονός είναι πως η ναυπήγηση της «Κίμων» τρέχει με γοργούς ρυθμούς. Τέτοιους που ίσως η ελληνική φρεγάτα να είναι η πρώτη από τις FDI που θα πέσει στο νερό, με αποτέλεσμα να είναι το σκαρί με το οποίο οι Γάλλοι, πριν την παραδώσουν στο ελληνικό πολεμικό ναυτικό, να δοκιμάσουν πολλά πράγματα.

Αυτό βέβαια φέρνει στο μυαλό την ιστορία των υποβρυχίων «Παπανικολής» τα οποία όντας τα πρώτα της κλάσης που έφτιαχναν οι Γερμανοί, να τύχουν και όλων των «παιδικών ασθενειών» που βγάζει ένα νέο οπλικό σύστημα μέχρι να είναι έτοιμο, με αποτέλεσμα να γεννηθούν εκείνη την εποχή οι ιστορίες με…υποβρύχια που έγερναν…

Αυτό βέβαια είναι μέσα στο «παιχνίδι» όταν θες να πρωτοπορείς και αν μη τι άλλο από την εποχή του θρυλικού «Άβέρωφ» το Πολεμικό Ναυτικό ξεχώριζε πάντα για το ποιοτικό του και τεχνολογικό του πλεονέκτημα έναντι τουλάχιστον των πολεμικών ναυτικών της Μεσογείου.

Η αλήθεια είναι πως για το Πολεμικό Ναυτικό που καλείτε συχνά πυκνά να ορθώσει τα χαλύβδινα πλέον τείχη του έναντι του εχθρού εξ ανατολών, δεν υπάρχει η πολυτέλεια κατοχής πλοίων που δεν μπορούν να σταθούν σε ένα σχεδόν «πολεμικό» περιβάλλον όπως αυτό του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου.

Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν εναλλακτικές όπως οι φρεγατοκορβέτες LCS που ενδεχομένως να ήταν ετοιμοπαράδοτες για το ελληνικό πολεμικό ναυτικό, πολύ απλά δεν αποτελούν επιλογή καθώς χωρίς ενσωματωμένο σόναρ και αντιαεροπορικά συστήματα δεν μπορούν να σταθούν στις θάλασσες που η απειλή των τουρκικών Type 214 σύντομα θα είναι υπαρκτή μαζί με την τουρκική πολεμική αεροπορία και φρεγάτες όπως η κλάση «Ιστανμπουλ» που θα είναι εξοπλισμένες με πυραύλους ATMACA.

Η άλλη περίπτωση της παραχώρησης καταδρομικών TICO που γράφεται συχνά πυκνά, είναι επίσης εξωπραγματική καθώς αυτό θα σήμαινε αυτόματα λιγότερες πλώρες στη θάλασσα για το Πολεμικό Ναυτικό που κακά τα ψέματα ήδη αντιμετωπίζει θέματα με την εξεύρεση πληρωμάτων.

Τα αντιτορπιλικά Arleigh Burke και αυτά με την σειρά τους είναι πλοία που απαιτούν πολυάριθμα πληρώματα και που οι ίδιοι οι αμερικανοί τα διατηρούν σε υπηρεσία καθώς ακόμα δεν έχουν καταφέρει να φτιάξουν την επόμενη γενιά πλοίων που θα τα αντικαταστήσει, με αποτέλεσμα να μπαίνουν στην διαδικασία απλά να τα εκσυγχρονίζουν όσο αυτό γίνεται. Όπως είπε χαρακτηριστικά στο Πενταπόσταγμα η ίδια στρατιωτική πηγή «οι αμερικανοί ακόμα πειραματίζονται αλλά το κάνουν γιατί έχουν και το χρονικό περιθώριο και τα υλικά μέσα και τα χρήματα για να το κάνουν ενώ εμείς όχι».

Με τις φρεγάτες FDI «Κίμων» λοιπόν το Πολεμικό Ναυτικό θα εξασφαλίσει το τεχνολογικό πλεονέκτημα που χρειάζεται αλλά θα είναι ακόμα αντιμέτωπο με το θέμα του ικανού αριθμού πλωρών στη θάλασσα. Κάτι που φαντάζει ως πραγματικά πολύ δύσκολη εξίσωση καθώς λείπει το βασικό μέσο. Τα χρήματα. Το πρόγραμμα των κορβετών δείχνει να έχει παγώσει για αυτό ακριβώς τον λόγο. Η υλοποίηση της option για την τέταρτη φρεγάτα Κίμων δεν θα δώσει ουσιαστικά λύση ενώ και ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ φαίνεται πως θα καθυστερήσει με ότι αυτό συνεπάγεται.

Ίσως τελικά να μην απέχει και πολύ η ώρα που η Αθήνα θα προχωρήσει όπως και την δεκαετία του 90 με την απόκτηση των φρεγατών Kortenaer, δηλαδή μεταχειρισμένα πλοία ώστε να καλυφθεί η αναγκαία «οροφή» πλωρών στη θάλασσα.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ