Οικονομία

Αλλάζουν την φορολογία των αυτοκινήτων: Βάζουν στο στόχαστρο τα φθηνά και «πράσινα» ΙΧ - 70% αύξηση στα τέλη ταξινόμησης

Αφού τελικά δεν άλλαξαν τα τέλη κυκλοφορίες, το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει, όπως αναφέρουν πληροφορίες, αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των αυτοκινήτων βάζοντας στο στόχαστρο τα «πράσινα» αυτοκίνητα, ιδίως σε μία περίοδο που η συγκεκριμένη αγορά μεγαλώνει, και τα χαμηλού κυβισμού αυτοκίνητα. Πώς θα το κάνει αυτό; θα αυξήσει τους φορολογικούς συντελεστές και τα τέλη ταξινόμησης.

Συγκεκριμένα πηγές του υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν πώς είναι το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης έτοιμο να αλλάξει το ειδικό τέλος ταξινόμησης (ΕΤΤ) και να φορολογήσει οτιδήποτε «πράσινο» διαθέτει η αυτοκίνηση, όπως τα ηλεκτρικά, αλλά και τα υβριδικά αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο, θα προστεθούν περισσότεροι φορολογικοί συντελεστές στο τέλος ταξινόμησης από τους μόλις πέντε που υπάρχουν σήμερα. Όμως, όπως όλα δείχνουν, η κυβέρνηση θα… αρπάξει για άλλη μια φορά την ευκαιρία για να βγάλει περισσότερα χρήματα, ιδιαίτερα από μία αγορά που σημειώνει άνοδο, με την ανελαστική ανάγκη των κατόχων αυτοκινήτων να έχει φτάσει στο απόγειό της.

Εκτιμάται ότι η αύξηση των ποσοστών φορολόγησης του τέλους ταξινόμησης στις πρώτες δύο κατηγορίες, που είναι τα οικονομικότερα αυτοκίνητα, δηλαδή το 70% του όγκου των σημερινών πωλήσεων. Τα πιο ακριβά αυτοκίνητα θα μείνουν σταθερά σε τιμές, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί και να πέσουν, αφού θα προστεθούν περισσότεροι συντελεστές.

Παράλληλα η κυβέρνηση θέλοντας να βάλει φρένο στην αλόγιστη εισαγωγή κακομεταχειρισμένων (επι το πλείστων) αυτοκινήτων από το εξωτερικό -η οποία στοιχίζει εκατομμύρια στο Κράτος- σχεδιάζει δασμούς μαμούθ για αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας EURO5 και πίσω.

Το κάκιστο σενάριο είναι ότι υπάρχουν σκέψεις να τοποθετηθεί ένα μειωμένο τέλος ταξινόμησης και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (σήμερα επιβαρύνονται μόνο με ΦΠΑ), ενώ παράλληλα θα καταργηθεί η έκπτωση 50% που έχουν τα υβριδικά αυτοκίνητα. Εφόσον συμβεί αυτό, η αύξηση της τιμής θα είναι ραγδαία, αφού τα αυτοκίνητα αυτά ήδη έχουν υψηλή τιμή, λόγω της τεχνολογίας που φέρουν. Θυμίσουμε ότι πλέον, το ΕΤΤ εφαρμόζεται στην τελική τιμή και όχι στην εργοστασιακή. Κι αυτό όταν σχεδόν σε όλη την Ευρώπη δίνονται φορολογικά κίνητρα για την αγορά τέτοιων «πράσινων» αυτοκινήτων…

Θυμίσουμε τους συντελεστές του ΕΤΤ που ισχύουν σήμερα:

4% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
8% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
16% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
24% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.

Η σημερινή κατάσταση στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι οριακή, με τις περισσότερες εταιρείες του κλάδου να σημειώνουν ζημιές. Οι απολύσεις, μετά από έξι συνεχόμενα έτη, έχουν σταματήσει, (μάλιστα γίνονται και λίγες προσλήψεις), όμως η οποιαδήποτε μείωση των πωλήσεων, θα έχουν ως δεδομένο αποτέλεσμα τη νέα περικοπή θέσεων εργασίας.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Έτοιμο να σπάσει το ουκρανικό μέτωπο-Forbes : Οι πανικόβλητοι Ουκρανοί διοικητές αναπτύσσουν ανεκπαίδευτες ταξιαρχίες στην μάχη

Η κατάσταση μέσα και γύρω από το Οχερέτινο και την Νοβομπαχμούτοβα είναι τραγική ενώ ρωσική 90η Τεθωρακισμένη μεραρχία...