Πολεμική αεροπορία

Με τα VIPER λένε "Αντίο" τα τουρκικά F-16 - Αντικατάσταση του Τ-41D, κλείνει συμφωνία και για τα Mirage 2000 με τα F-15 να έρχονται...

«Πολύ φιλολογία έχει αναπτυχθεί γύρω από τη σύγκριση του F35 με το Viper. Δεν με προβληματίζουν τα είκοσι F-35 που θα έχει η τουρκική Αεροπορία μετά από δέκα χρόνια. Αν θα τα έχει. Η διαφορά ανάμεσα στα Viper και τα τουρκικά F-16, σας το υπογράφω, θα είναι γεωμετρική».

Αυτό είπε ο Αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας Αντιπτέραρχος (Ι) Χρήστου Χριστοδούλου

Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, στο πρόγραμμα αναβάθμισης θα ενταχθούν συνολικά 85 αεροσκάφη των εκδόσεων Block 52+ και Block 52+Advance.

Σύμφωνα μάλιστα με υψηλόβαθμες πηγές του ΓΕΑ, τα 38 F-16 Block 50 του στόλου της Πολεμικής Αεροπορίας, θα αναβαθμιστούν στην τελευταία έκδοση (Block 52+Advance) στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ με την αξιοποίηση των υλικών από τα Block 52+Advance.

Σε ό,τι αφορά στο χρονοδιάγραμμα της αναβάθμισης τόνιζαν ότι αναμένεται κατ’ έτος να αναβαθμίζονται 12 αεροσκάφη.

Περαιτέρω γνωστοποίησαν ότι σε εξέλιξη βρίσκεται διαγωνισμός για την αντικατάσταση του εκπαιδευτικού αεροσκάφους T-41D, ενώ η πολεμική Αεροπορία προσανατολίζεται να εκμεταλλευθεί τα 45 T-6 που βρίσκονται στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος και αποτελούν το επόμενο στάδιο εκπαίδευσης των νέων πιλότων, προς αύξηση των εσόδων του προϋπολογισμού της, μέσα από την πώληση ωρών πτήσεως σε ξένους πιλότους.

Σημειώνεται ότι ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για τη μετατροπή της Πτέρυγας αυτής σε πολυεθνικό κέντρο εκπαίδευσης, ενσωματώνοντας στη δομή του το σχολείο οργάνων που λειτουργεί στην 110 Πτέρυγα Μάχης, στην αεροπορική βάση της Λάρισας.

Παράλληλα, η Πολεμική Αεροπορία εξετάζει για το θέμα του τζετ που χρησιμοποιείται στο προκεχωρημένο στάδιο εκπαίδευσης των πιλότων τη λύση του leasing.

Τέλος, οι ίδιες πηγές γνωστοποίησαν ότι σε εξέλιξη βρίσκονται διαπραγματεύσεις για την πώληση 12 F-16 block 30 σε τρίτες χώρες, που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, ανάμεσα στις οποίες είναι η Κροατία. Με τα δε υπόλοιπα αεροσκάφη, του τύπου αυτού, θα δημιουργηθεί μία μοίρα εκπαίδευσης πιλότων σε F-16.

Η χρηματοδότηση θα προέλθει σύμφωνα με υψηλόβαθμες πηγές του ΓΕΑ σε ποσοστό 45%, από τις πιστώσεις του τριετούς κυλιόμενου προϋπολογισμού της Πολεμικής Αεροπορίας.

«Δεν θα πάρουμε ούτε ευρώ παραπάνω από το Υπουργείο Οικονομικών» τόνισαν συγκεκριμένα.

Σημαντικά για την κάλυψη του κόστους της αναβάθμισης θα είναι και τα έσοδα από την πώληση των F-16 του block 30.

Κορυφαία πηγή της ΠΑ επιβεβαίωσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλες εταιρείες για την αναβάθμιση των F-16.

Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για τις Boeing και Raytheon. Για την Boeing τα έχουμε πει. Είναι ο προάγγελος των F-15...

Φως στο τούνελ υπάρχει και για την στήριξη των Μιράζ 2000.

Σύμφωνα με πληροφορίες η ΠΑ αναζητά μια διακρατική συμφωνία-πλαίσιο με τις τρεις εταιρείες που εμπλέκονται στην υποστήριξη των Mirage 2000.

Όπως αποκάλυψαν οι πηγές του ΓΕΑ, τρέχουν και οι διαπραγματεύσεις με τις τρεις εμπλεκόμενες γαλλικές εταιρείες για την υποστήριξη (Follow on Support) των διαφόρων εκδόσεων του στόλου των 37 Mirage-2000.

Είναι πιθανόν εντός του προσεχούς μήνα να πραγματοποιηθεί η “ανταλλαγή επισκέψεων”. Επισημαίνουν ότι στόχος μετά τους διαδοχικούς άγονους διαγωνισμούς είναι καταρχήν η σύναψη μιας συμφωνίας-πλαίσιο και εν συνεχεία θα ζητηθεί η υπογραφή μιας διακρατικής με την γαλλική δημοκρατία.

Τα F-16 VIPER είναι η τελευταία έκδοση του μαχητικού 4ης γενιάς. Συγκεκριμένα το F-16V ή Viper είναι η τελευταία έκδοση του αμερικανικής σχεδίασης και κατασκευής F-16 Fighting Falcon, μαχητικού 4ης γενιάς πολλαπλών ρόλων της Lockheed Martin.

Τα F-16V μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εξόντωση της αεράμυνας του εχθρού, για αποστολές αέρος-εδάφους και μάχες αέρος-αέρος.

Μπορεί επίσης να εκτελέσει αποστολές βαθιάς διείσδυσης και για αεροναυτικές επιχειρήσεις. Το αεροσκάφος αυτό κατέχει δυνατότητες εναέριας αλλαγής αποστολών και ρόλων και μπορεί να εντοπίσει και να παρακολουθεί στόχους δύσκολους στον εντοπισμό σε όλες τις καιρικές συνθήκες.

Επίσης μειώνει το λειτουργικό κόστος για του χρήστες. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα airforce-technology.com το F-16V αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά σε εναέριο σόου στην Σιγκαπούρη τον Φεβρουάριο του 2012.

Η διαμόρφωση Viper είναι διαθέσιμη τόσο σε νεότευκτα αεροσκάφη F-16 ή σαν συλλογή αναβάθμισης υπαρχόντων μαχητικών του τύπου αυτού.

Η Lockheed Martin έλαβε ποσό 1,85 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την κυβέρνηση των ΗΠΑ για την αναβάθμιση 145 μαχητικών F-16A/B Block 20 για την Ταιβάν τον Οκτώβριο του 2012, στην έκδοση VIPER.

Ανάμεσα στις βελτιώσεις παρέχονται αναβαθμισμένος υπολογιστής αποστολής, ηλεκτρονικά συστήματα πτήσης τελευταίας τεχνολογίας και πολύχρωμες οθόνες με μεγάλη ανάλυση. Παρέχεται επίσης κράνος με ενσωματωμένα σκοπευτικά.

Στα VIPER υπάρχει αναβαθμισμένο σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών Link-16 και αναγνώρισης εχθρού ή φίλου.

Διαθέτει επίσης ενσωματωμένο σύστημα ακριβείας GPS με αυτοματοποιημένο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης στο έδαφος, που ειδοποιεί τον πιλότο όταν πετάει πολύ χαμηλά με μικρή ορατότητα.

Ανάμεσα στα οπλικά συστήματα που το F-16V είναι πύραυλοι αέρος-αέρος υπέρυθρης καθοδήγησης AIM-9 Sidewinder, Magic II και ASRAAM και μεγάλου βεληνεκούς με καθοδήγηση ραντάρ AIM-7, Sky Flash και AIM-120.

Μπορεί επίσης να εκτοξεύσει τους πυραύλους με διευρυμένο «οπτικό πεδίο» AIM-9X, Python IV, AIM-132 ASRAAM και IRIS-T.

Για στόχους στην θάλασσα μπορεί να «φορέσει» τους πυραύλους AGM-119/AGM-84/AGM-65G και τους AGM-65 Maverick για στόχους στο έδαφος.

Παράλληλα μπορεί να εκτοξεύσεις βόμβες καθοδηγούμενες με λέιζερ GBU-15 και διανομείς βομβιδίων.

Το ισχυρό όπλο όμως του Viper είναι το ραντάρ AESA που το δίνει την δυνατότητα στοχοποίησης παντός καιρού με υψηλής ευκρίνειας απεικόνιση.

Επίσης δίνει την δυνατότητα ταυτόχρονης απεικόνισης στόχων σε αέρα και έδαφος.

Οι δυνατότητες του ραντάρ πολλαπλασιάζονται με το σκοπευτικό σύστημα Sniper.

Ο κινητήρας Pratt & Whitney F100-PW-229 ή ο General Electric F110-GE-129 που μπορεί να χρησιμοποιήσει δίνουν μεγάλη ισχύ.

Ο F100-PW-229 δίνει ώθηση 29,100 λιβρών ενώ ο F110-GE-129 δίνει ώθηση 29,500 λιβρών. Το αεροσκάφος μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα που φτάνει τα 2 Mach 2 και μπορεί να διανύσει φορτωμένο με οπλικά συστήματα αποστάσεις 1,740 ναυτικά μίλια.

http://https://www.youtube.com/watch?v=I01C6XmLnx4

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ