Πολιτική

Η COSCO δεν έδωσε προσφορά για τον εμπορευματικό σιδηροδρομικό σταθμό στο Θριάσιο - Μοναδική προσφορά από την εταιρεία Goldair

Η χώρα μας αναζητά εναγωνίως να βρει επενδυτές για το εμπορευματικό σιδηροδρομικό σταθμό στο Θριάσιο αναφέρουν  πηγές που ευρίσκονται κοντά στην όλη  διαδικασία.

Η Cosco είχε ξεκαθαρίσει εδώ και εβδομάδες ότι δεν πρόκειται να καταθέσει προσφορά, επειδή ο διαγωνισμός αφορούσε την αξιοποίηση μόνο 588 στρεμμάτων από τα συνολικά 2.000 στρέμματα που κατέχει συνολικά ο ΟΣΕ στο Θριάσιο.

Έπειτα από συνεχείς αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης, η εν εξελίξει διαδικασία (ο έκτος κατά σειρά διαγωνισμός τις τελευταίες δεκαετίες) προβλέπει πως το έργο ανάπτυξης του διεθνούς Εμπορευματικού Κέντρου Θριάσιου Πεδίου θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης της έκτασης των 588 στρεμμάτων.

Ο κινεζικός γίγαντας COSCO  αναμενόταν να συνεργαστεί με άλλους επενδυτές και να δώσει προσφορά για το επενδυτικό σχέδιο αξίας  250 εκατομμυρίων ευρώ στο Θριάσιο, σε μια  προσπάθεια της κυβέρνησης της να  μετατρέψει την Ελλάδα στο ευρωπαϊκό κόμβο μεταφόρτωσης.

Ο μελλοντικός επιλεγμένος επενδυτής θα πρέπει να κατασκευάσει ένα τερματικό σταθμό  με πρόσβαση στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο θα συνδεόταν με  το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας τον Πειραιά, με προοπτική βάθους  60 χρόνων. Η προθεσμία για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών άλλαξε  δύο φορές φέτος για να δώσει  στους επενδυτές περισσότερο χρόνο για να προετοιμαστούν.

Ένας από τους πιο  πιθανούς  μνηστήρες η κινεζική  COSCO  μαζί με την Ελληνική κοινοπραξία  ακινήτων ΕΠΕΥ ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΝΓΚΑΙΑ, τελικά δεν θα υποβάλει προσφορά, σύμφωνα με δηλώσεις  δύο αξιωματούχων στο Reuters.

«Το πιθανό ενδιαφέρον μας στο Θριάσιο ήταν πάντα συνδεδεμένο με την COSCO, καθώς δεν είναι μια εταιρεία logistics και ως εκ τούτου δεν θα ήταν  βασικός χρήστης. Όμως η Cosco δεν πρόκειται να υποβάλει προσφορά για το έργο αυτό» , δήλωσε στέλεχος της κοινοπραξίας Πανγαία, ο οποίος ζήτησε ανωνυμία .

Ένας άλλος αξιωματούχος  είπε ότι η εταιρεία δεν θα λάβει μέρος στο διαγωνισμό, χωρίς όμως να αναφέρει τους λόγους.

Υπενθυμίζουμε ότι η  COSCO Shipping αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών στο λιμάνι του Πειραιά σε μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα, μια κίνηση που χαράζει μια νέα πολιτική  της Κίνας για την οικοδόμηση ενός σύγχρονου «δρόμου του μεταξιού» για την ενίσχυση του παγκόσμιου εμπορίου.

Ένας άλλος πιθανός πλειοδότης, η ΕΤΒΑ στην οποία συμμετέχει και η  Τράπεζας Πειραιώς, η οποία διαχειρίζεται και αναπτύσσει βιομηχανικά πάρκα,  ενδιαφέρεται και θα δώσει προσφορά, σύμφωνα με αξιωματούχο .

«Η ΕΤΒΑ έχει θετική άποψη για το έργο αυτό», δήλωσε ο ίδιος στο Reuters υπό τον όρο της ανωνυμίας.

Υπήρξαν αναφορές των μέσων ενημέρωσης ότι η κοινοπραξία  ΕΤΒΑ, μαζί με την Goldair, η οποία προσφέρει υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων και logistics, υπέβαλε τελικά προσφορά για το Θριάσιο και είναι η μοναδική.

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Έτοιμο να σπάσει το ουκρανικό μέτωπο-Forbes : Οι πανικόβλητοι Ουκρανοί διοικητές αναπτύσσουν ανεκπαίδευτες ταξιαρχίες στην μάχη

Η κατάσταση μέσα και γύρω από το Οχερέτινο και την Νοβομπαχμούτοβα είναι τραγική ενώ ρωσική 90η Τεθωρακισμένη μεραρχία...