μύρτιλλα
Διατροφή
Ενημερώθηκε στις:

Κόκκινα μύρτιλλα: Η υπερτροφή που καταπολεμά το λίπος

Αξίζει, λοιπόν, να γνωρίσουμε καλύτερα αυτό φρούτο το οποίο πραγματικά μπορεί να συμβάλλει με ευεργετικό τρόπο στη διατροφή μας.

Λίγη Ιστορία


Το κόκκινο μύρτιλλο είναι επίσης γνωστό, είτε ως Vaccinium vitis-idaea, είτε ως lingonberry, είτε ως cowberry, είναι συγγενές είδος με το κοινό μύρτιλο και ευδοκιμεί στη Βόρεια Ευρώπη, Νότια Αμερική αλλά και σε ορισμένες περιοχές των ΗΠΑ. Το φρούτο είναι εξαιρετικά διαδεδομένο στις σκανδιναβικές χώρες, ενώ στην Ελλάδα το βρίσκουμε μόνο σε βουνά της βορειανατολικής χώρας. Αξιοσημείωτο είναι ακόμη πως τα φύλλα και τα φρούτα τους συλλέγονται για την παρασκευή φαρμακευτικών εκχυλισμάτων, ιδιαίτερα στην Ανατολική Ευρώπη.

μύρτιλλα

 

Διατροφικός Θησαυρός

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Tα κόκκινα μύρτιλλα έχουν πολύτιμα οφέλη για τον οργανισμό μας, καθώς περιέχουν αντιφλεγμονώδεις ουσίες όπως πολυφαινόλες και φλαβονοειδή, που ενισχύουν το αντιοξειδωτικό μας προφίλ. Επιπλέον, βοηθούν στην αντιμετώπιση των λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος, καθώς ανήκουν στην οικογένεια των μούρων. Ακόμη, έχουν αντιμικροβιακή δράση, αφού περιέχουν κατεχίνες.

Επιπλέον, τα κόκκινα μύρτιλλα βοηθούν στη στοματική υγιεινή και μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση του σωματικού βάρους, καθώς και στην πρόληψη της λιπώδους συσσώρευσης. Σύμφωνα με ερευνητές του πανεπιστημίου Lund της Σουηδίας, τα κόκκινα μύρτιλλα έχουν την ιδιότητα να εμποδίζουν σχεδόν ολοκληρωτικά την αύξηση του βάρους σε μια πλούσια σε λιπαρά διατροφή.

Μπορεί, λοιπόν τα κόκκινα μύρτιλλα να μην είναι πολύ διαδεδομένα στην ελληνική κουζίνα, αλλά αξίζει να τα βρείτε και να τα δοκιμάσετε συνήθως σε μαγαζιά με φυτικά προϊόντα. Μπορείτε να τα απολαύσετε στο γιαούρτι, στα δημητριακά, αλλά και στα φαγητά σας, όπως για παράδειγμα σε σάλτσες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ