Υγεία
Ενημερώθηκε στις:

Γεωργιάδης: Η Ελλάδα ανήκει στην πρώτη 3αδα στην ψηφιακή υγεία στην Ευρώπη

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας παρουσίασε σε Συνέντευξη Τύπου το νέο ψηφιακό εργαλείο των Υπουργείων Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μια νέα πρωτοβουλία που έχει σκοπό τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας από το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ).

«Στόχος είναι να δώσουμε φωνή στους χρήστες των υπηρεσιών υγείας αλλά και εμείς να έχουμε την εικόνα είτε των επιτυχιών είτε των αποτυχιών σε επίπεδο κλινικής», σημείωσε ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, προσθέτοντας ότι το Υπουργείο Υγείας θα συλλέγει στοιχεία από τα πιο απλά και καθημερινά ζητήματα (εάν είχε χαρτί τουαλέτας το δωμάτιο και σεντόνια ή άμεση ανταπόκριση του νοσηλευτικού προσωπικού) έως τα πιο σύνθετα, όπως είναι οι αναμονές.

«Θα έχουμε τη δυνατότητα δημιουργίας ενός σκορ για την ευαρέσκεια ή τη δυσαρέσκεια των ασθενών και να κινητροδοτούμε με δικά μας εργαλεία τα νοσοκομεία που έχουν αποτελεσματικές υπηρεσίες υγείας ή να συνετίζουμε νοσοκομεία που δεν παρέχουν τις υπηρεσίες που εμείς θα θέλαμε», σημείωσε ο Υπουργός Υγείας. Τόνισε δε πως η χώρα μας είναι πλέον στην πρώτη τριάδα της ΕΕ σε ό,τι αφορά στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό.

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, δήλωσε πως είναι «χαρά μας μέσω του Υπουργείου, μέσω της ΗΔΙΚΑ, να προσφέρουμε προηγμένες υπηρεσίες υγείας». Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, επεσήμανε ότι το νέο ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης δεν είναι δημοσκόπηση ή καταγραφή γνώμης. «Είναι ένα εργαλείο διοίκησης, δίνεται λόγος στους ασθενείς, στους χρήστες που βαθμολογούν και μας μεταφέρουν σε πραγματικό χρόνο τι συμβαίνει στα νοσοκομεία. Είναι ένα εργαλείο για να αξιολογήσουμε, να παρέμβουμε ή να τιμωρήσουμε εάν χρειαστεί».

Η διαδικασία βήμα βήμα

Την ακριβή διαδικασία της αξιολόγησης παρουσίασε η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλαν Βιλδιρίδη.

Πιο αναλυτικά, από τη στιγμή που ένας ασθενής λαμβάνει εξιτήριο από δημόσιο νοσοκομείο συλλέγονται τα δεδομένα από την ΗΔΙΚΑ (για παράδειγμα το κινητό τηλέφωνο). Δημιουργείται ένα μοναδικό αναγνωριστικό ID, χωρίς καμία ταυτοποίηση προσώπου και ακολουθεί η δημιουργία ενός URL. Πέντε ημέρες μετά το εξιτήριο – όπως ορίζουν οι διεθνείς κατευθυντήριες – ο πολίτης λαμβάνει ένα sms με το μοναδικό σύνδεσμο, τον οποίο μπορεί να πατήσει ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγησης. Ο πολίτης συνδέεται μέσω του link, καταχωρεί τον ΑΜΚΑ του. Η ΗΔΙΚΑ θα επιβεβαιώνει ότι ο ΑΜΚΑ αντιστοιχεί σε εξιτήριο. Από τη στιγμή της επιβεβαίωσης ο πολίτης θα μπαίνει στην εφαρμογή και θα απαντά το ερωτηματολόγιο, με εκτιμώμενο χρόνο απαντήσεων τα 3 λεπτά. Σημειώνεται ότι οι απαντήσεις είναι πολλαπλής επιλογής και δεν απαιτούν πολύ χρόνο. Οι πολίτες θα έχουν περιθώριο να απαντήσουν το ερωτηματολόγιο έως 7 ημέρες απ’ όταν λάβουν το μήνυμα.

Οι 8 άξονες αξιολόγησης είναι οι εξής:

  • Προσβασιμότητα
  • Οργάνωση και συντονισμός της φροντίδας
  • Ποιότητα φροντίδας και αλληλεπλίδραση με το προσωπικό
  • Υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων
  • Καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση
  • Υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο
  • Η γνώση ύπαρξης των γραφείων δικαιωμάτων των ληπτών υπηρεσιών υγείας στα νοσοκομεία και η αποτελεσματικότητά τους
  • Γενική/συνολική αξιολόγηση της παρεχόμενης φροντίδας

Σε πρώτη φάση sms θα λαμβάνουν όλοι όσοι λαμβάνουν εξιτήριο από τα γενικά και πανεπιστημιακά νοσοκομεία, εκτός των παιδιατρικών νοσοκομείων και των ογκολογικών, καθώς απαιτείται η διαμόρφωση διαφορετικού ερωτηματολογίου. Αυτά τα νοσηλευτικά ιδρύματα θα ακολουθήσουν σε δεύτερη φάση.

GALLERY

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

rosikos-stratos-ukrania
Ένοπλες Συρράξεις 0

Η αρχή του τέλους! Οι Ρώσοι κατέλαβαν το πρώτο ουκρανικό χωριό στην κεντρική περιφέρεια του Ντνιπροπετρόφσκ -Δείτε το σε χάρτες

Ξεκίνησε η ρωσική προέλαση εντός του Ντνιπροπετρόφσκ και ο ουκρανικός στρατός δεν μπορεί να κάνει κάτι για να την...