Attica Carmel 12
Ιστορία

Και όμως κάποτε φτιάχναμε αυτοκίνητα! Η άδοξη ιστορία της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας

Γνωρίζετε το ελληνικό αυτοκίνητο «Attica» άνηκε σε μία από τις θυγατρικές της εταιρείας Bioplastic, του Γιώργου Δημητριάδη!

Ως έδρα είχε το Μοσχάτο και παρά το γεγονός ότι ένα μοντέλο του είχε γίνει ανάρπαστο, διακόπηκε απότομα η παραγωγή του.

Το 1958, ο κ. Δημητριάδης σχεδίασε και κατασκεύασε, ένα τετράτροχο ελαφρύ επιβατηγό όχημα (μοντέλο 505), με την πρόθεση να μπει στην παραγωγή.

Fuldamobil

 

Ωστόσο, η «υψηλή φορολογία» για τα τετράτροχα επιβατικά οχήματα δεν του επέτρεψε να προχωρήσει.

Ως εκ τούτου ο Γ.Δημητριάδης πήρε την απόφαση να επικεντρωθεί στην παραγωγή τρίτροχων οχημάτων, στα οποία η φορολόγηση ήταν ίδια με εκείνη των μοτοσυκλετών.

Το 1962, με την στήριξη της γερμανικής εταιρείας Fuldamobil, ο Δημητριάδης ξεκίνησε την παραγωγή ενός τρίτροχου επιβατηγού μοντέλου του Attica 200.

Fuldamobil

 

Έγινε ιδιαιτέρως δημοφιλές στην Ελλάδα. Κατασκευάστηκε με μερικές παραλλαγές από το αρχικό γερμανικό σχέδιο, στο σασί και στο αμάξωμα.

Τρία χρόνια μετά, το 1965 η εταιρεία προσπαθεί να μπει στον χώρο κατασκευής αυτοκινήτων, συναρμολογώντας το Attica Carmel 12, έπειτα από άδεια της ισραηλινής εταιρείας Israeli Autocars. Το μοντέλο αυτό, δεν βρήκε ιδιαίτερη απήχηση και έτσι σταμάτησε η παραγωγή του.

Attica Carmel 12

 

Το πλάνο του Attica 200 αξιοποιήθηκε από την εταιρεία Bioplastic δημιουργώντας το 1968 ένα μικρό τρίκυκλο φορτηγό με την μάρκα Delta.

Το μπροστινό του μέρος ήταν παρόμοιο με το πίσω μέρος του Attica 200. Το 1977 ο Γιώργος Δημητριάδης μετονομάζει την Bioplastic σε DIM Motor, ξεκινώντας την κατασκευή του DIM 65, ενός επιβατηγού οχήματος κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από την επιχείρησή του.

Η DIM 65 δεν είχε, εν τούτοις, μεγάλη διάρκεια, καθώς μόλις λίγα κομμάτια βγήκαν στην παραγωγή.

DIM 65

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ