Κυβέρνηση

Σκρέκας: Η στρατηγική μετάβασης σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία

«Όλες οι λιγνιτικές μονάδες θα αποσυρθούν μέχρι το 2023 πλην μιας της Πτολεμαΐδας, που θα μετατραπεί με μονάδα φυσικού αερίου» τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωνσταντίνος Σκρέκας στο πλαίσιο της ενημέρωσης της Βουλής για τη στρατηγική μετάβασης σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία, προσθέτοντας ότι αυτή τη στιγμή η ΔΕΗ για κάθε λιγνιτική μεταγαβατόρα ζημιώνεται κατά 40 ευρώ.

Παράλληλα πρόσθεσε ότι σχεδιάζεται «μια μεγαλύτερη διείσδυση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στο σύστημά μας, γι’ αυτό και προχωράμε στην απλοποίηση αδειοδότησης των συγκεκριμένων μονάδων», ενώ ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο γεγονός ότι «θα δημιουργήσουμε συστήματα αποθήκευσης της καθαρής ενέργειας, όπως είναι για παράδειγμα η ηλιακή που θα την συγκεντρώνουμε τα πρωινά ώστε να την χρησιμοποιούμε τα βράδια. Έτσι λοιπόν, θα αναβαθμίσουμε το ενεργειακό μας σύστημα, τα δίκτυα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας». Μάλιστα ενημέρωσε τη Βουλή ότι 450 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης θα δοθούν για την ανάπτυξη συστημάτων ενέργειας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σύμφωνα με τον υπουργό, «η χώρα μας μπορεί να βρεθεί στην πρώτη γραμμή της «πράσινης» μετάβασης κάτι που αποτυπώνεται άλλωστε στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα που έχει ορίζοντα μέχρι το έτος 2030». Στο πλαίσιο αυτό θα αυξηθεί η διείσδυσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην ηλεκτροπαραγωγή τουλάχιστον στο 61% έως το 2030 που μπορεί να φθάσει και το 67%. Επίσης, θα ολοκληρωθεί το Υδροηλεκτρικό εργοστάσιο της Μεσοχώρας στον Αχελώο μετά την απεμπλοκή του (καθώς είχε μείνει ημιτελές εδώ και χρόνια), ενώ θα αναδειχθούν και νέα «πράσινα» νησιά μετά την Τήλο και τον Αη Στράτη, που θα αποτελέσουν διεθνή παραδείγματα για την υψηλή διείσδυση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και την απεμπλοκή από τα ορυκτά καύσιμα στην παραγωγή ενέργειας και τις μεταφορές.

Ο κ. Σκρέκας έκανε λόγο επίσης για την περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρικών διασυνδέσεων των νησιών, αφού μετά τις Κυκλάδες και την Κρήτη, παίρνουν σειρά τα Δωδεκάνησα (Κάρπαθος, Ρόδος, Σύμη, Κως-Κάλυμνος, Πάτμος και Αρκιοί) και το Βορειοανατολικό Αιγαίο (Λήμνος, Άγιος Ευστράτιος, Σκύρος, Λέσβος, Χίος -Ψαρά, Σάμος – Φούρνοι – Θύμαινα, Ικαρία και Αγαθονήσι).

Όσον αφορά την ενεργειακή αναβάθμιση δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων, το υπουργείο Περιβάλλοντος θα ανακοινώσει εντός του προσεχούς διαστήματος προγράμματα για κατοικίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με ειδική πρόβλεψη για τον τουριστικό κλάδο και με αλλαγή των κριτηρίων υπαγωγής προκειμένου οι πόροι να διοχετεύονται κατά προτεραιότητα στα κτίρια με μεγαλύτερη ανάγκη ενεργειακής αναβάθμισης. Μάλιστα, έως το έτος 2030 εκτιμάται ότι θα αναβαθμιστούν 600.000 κτίρια.

«Η κοινωνία είναι επίσης έτοιμη εδώ και καιρό να κάνει το μεγάλο βήμα και όσον αφορά την αγορά αυτοκινήτου» είπε ο κ. Σκρέκας, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, 1 στα 10 αυτοκίνητα που ταξινομούνται πλέον, είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά. Στόχος είναι να φθάσουμε μέχρι το 2030 ένα στα τρία οχήματα που πωλούνται να είναι ηλεκτρικό.

Τέλος, ενημέρωσε το Σώμα ότι σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή ένα νέο νομοσχέδιο για την ανακύκλωση που θα στοχεύει στην ορθή διαχείριση των αποβλήτων.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ