Volkswagen
Οικονομία

Γερμανικό βιομηχανικό θρίλερ! Η Volkswagen γονατίζει και κλείνει εργοστάσιο μετά από 88 χρόνια

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, ο κολοσσιαίος όμιλος Volkswagen προχωρά στην αναστολή λειτουργίας ενός εργοστασίου εντός της γερμανικής επικράτειας. Αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί μια κομβική στιγμή με βαρύ συμβολισμό, όχι μόνο για την ίδια την εταιρεία αλλά και για ολόκληρο τον πυρήνα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times, η παραγωγή οχημάτων στη μονάδα της Δρέσδης θα σταματήσει οριστικά στις 16 Δεκεμβρίου 2025.

Η απόφαση της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης έρχεται να γκρεμίσει ένα επιχειρηματικό μοντέλο δεκαετιών, όπου ο τομέας του αυτοκινήτου αποτελούσε την ακρογωνιαία λίθο της γερμανικής οικονομίας, βασικό μοχλό των εξαγωγών και παγκόσμιο σύμβολο τεχνολογικής υπεροχής.

Αν και το εργοστάσιο της Δρέσδης έχει σχετικά περιορισμένο όγκο παραγωγής, η παύση της λειτουργίας του αποτελεί καθρέφτη βαθιών και δομικών προβλημάτων που μαστίζουν ολόκληρο τον κλάδο.

Οι Financial Times τονίζουν ότι η αναστολή της παραγωγής πραγματοποιείται ενώ η Volkswagen αντιμετωπίζει πρωτοφανείς οικονομικές θύελλες: χαμηλές πωλήσεις, ασθενική ζήτηση στην Κίνα και την Ευρώπη, καθώς και οι αμερικανικοί δασμοί που πλήττουν ανεπανόρθωτα την ανταγωνιστικότητα των γερμανικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο συνδυασμός αυτών των παραγόντων δημιουργεί ένα περιβάλλον ακραίων πιέσεων και εσωτερικών δεσμεύσεων, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την επιβιωσιμότητα του παραδοσιακού επιχειρηματικού σχεδίου των γερμανικών κολοσσών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η κατάρρευση της Κινεζικής «σανίδας σωτηρίας»

Η αγορά της Κίνας, η οποία για χρόνια λειτούργησε ως ο κύριος τροφοδότης ανάπτυξης για ομίλους όπως η Volkswagen, η BMW και η Mercedes-Benz, έχει πλέον πάψει να είναι η «σανίδα σωτηρίας». Η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας, ο οξύς ανταγωνισμός από εγχώριους κατασκευαστές και η δυναμική επέλαση των κινεζικών μαρκών στα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μειώσει δραστικά τη ζήτηση για γερμανικά αυτοκίνητα. Ταυτόχρονα, οι γερμανικές εταιρείες χάνουν οριστικά το τεχνολογικό τους προβάδισμα ακριβώς στον τομέα που η ασιατική δύναμη θεωρεί ζωτικής σημασίας: την ηλεκτροκίνηση και τις ψηφιακές τεχνολογίες. Ο κίνδυνος δεν περιορίζεται σε μια απλή συγκυριακή πτώση, αλλά αφορά τη μακροπρόθεσμη εκχώρηση μεριδίων στην κορυφαία αγορά αυτοκινήτου του πλανήτη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δυσοίωνο το μέλλον σε Ευρώπη και ΗΠΑ

Στην Ευρώπη, οι προοπτικές είναι εξίσου ζοφερές. Ο επίμονα υψηλός πληθωρισμός, η άνοδος των επιτοκίων και η συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης περιορίζουν τη ζήτηση για νέα οχήματα. Παράλληλα, οι αμείλικτες περιβαλλοντικές επιταγές της ΕΕ υποχρεώνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν δισεκατομμύρια για την απανθρακοποίηση και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Για τους Γερμανούς, αυτό συνεπάγεται εκτίναξη του κόστους, την ώρα που τα περιθώρια κέρδους συμπιέζονται δραματικά και οι καταναλωτές αρνούνται να αποδεχθούν τις υψηλότερες τιμές.

Ούτε οι Ηνωμένες Πολιτείες προσφέρουν πλέον κανένα καταφύγιο. Οι αμερικανικοί δασμοί, σε συνδυασμό με την ενεργό κρατική στήριξη της εγχώριας παραγωγής από την Ουάσινγκτον, θέτουν τις γερμανικές εταιρείες σε διαρκή μειονεκτική θέση. Η πίεση στην κερδοφορία οξύνεται, αναγκάζοντας τους ομίλους να επαναξιολογήσουν τη γεωγραφία των επενδύσεών τους.

Μέσα σε αυτό το ασφυκτικό περιβάλλον, το κλείσιμο του εργοστασίου της Volkswagen στη Δρέσδη εντάσσεται σε μια γενικευμένη τάση συρρίκνωσης της βιομηχανικής βάσης της Γερμανίας. Το υπέρογκο ενεργειακό κόστος, οι αυξημένες μισθολογικές απαιτήσεις και το αυστηρό εργασιακό πλαίσιο καθιστούν τη βιομηχανική παραγωγή στη χώρα μη ανταγωνιστική. Δεν είναι τυχαίο ότι όλο και περισσότερες εταιρείες εξετάζουν τη μαζική μεταφορά επενδύσεων εκτός συνόρων, προκαλώντας οξύτατη ανησυχία στα συνδικάτα.

Η πρωτοφανής κρίση του κλάδου έχει καταστροφικές συστημικές επιπτώσεις για την γερμανική οικονομία, οδηγώντας σε χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης και ενίσχυση των κοινωνικών εντάσεων. Η ιστορική απόφαση της Volkswagen ενδέχεται να αποτελέσει ένα ολέθριο προηγούμενο, ανοίγοντας τον δρόμο για αντίστοιχες κινήσεις από άλλους κατασκευαστές.

Το κλείσιμο της μονάδας στη Δρέσδη δεν είναι μια απλή είδηση, αλλά το χειροπιαστό σύμπτωμα μιας βαθιάς και πολυεπίπεδης παρακμής. Οι Γερμανοί κατασκευαστές βρίσκονται πλέον σε ένα κρίσιμο και επώδυνο σταυροδρόμι: είτε θα επιλέξουν έναν ταχύ και οδυνηρό μετασχηματισμό του επιχειρηματικού τους μοντέλου, είτε θα αποδεχθούν την αναπόφευκτη υποχώρηση από τον ρόλο τους ως παγκόσμιοι ηγέτες της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μέση Ανατολή 0

"Φωτιά" παίρνει η Συρία μετά την δολοφονία Αμερικανών στρατιωτών από τον ISIS - Έξαλλος ο Τράμπ απειλεί θεούς και δαίμονες - Ανίκανες Τουρκία-Συρία να εγγυηθούν την ασφάλεια

Τρομοκράτης του ISIS άνοιξε πυρ εναντίον κοινής περιπολίας κοντά στην Παλμύρα, σκοτώνοντας δύο Αμερικανούς στρατιώτες...