Η Mercedes-Benz βρίσκεται σε σοβαρή κρίση. Τα κέρδη της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν δραματικά μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου 2025, αναφέρει το JF.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Mercedes-Benz είδε τα κέρδη της να μειώνονται κατά περισσότερο από το ήμισυ (50,3%) μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη 3,87 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2025, μειωμένα από 7,8 δισεκατομμύρια ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι, ανακοίνωσε ο όμιλος την Τετάρτη .
Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, οι λόγοι για αυτό είναι η μείωση των πωλήσεων και οι εισαγωγικοί δασμοί των ΗΠΑ. Μόνο στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, τα κέρδη μειώθηκαν κατά σχεδόν 31% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, στα 1,19 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα τριμηνιαία έσοδα μειώθηκαν κατά 6,9% την ίδια περίοδο στα 32,14 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο επικεφαλής της Mercedes είναι αισιόδοξος
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Ola Källenius δεν εξεπλάγη από τα αποτελέσματα. Είναι «σύμφωνα με τις προβλέψεις μας για ολόκληρο το έτος». Παρ’ όλα αυτά, παρέμεινε αισιόδοξος, τονίζοντας ότι η Mercedes-Benz θα «βελτιστοποιήσει περαιτέρω την εμπειρία του πελάτη και θα αυξήσει με βιώσιμο τρόπο την αποδοτικότητα σε ολόκληρη την εταιρεία».
Η Porsche ανακοίνωσε πτώση κερδών κατά 95,9%
Πτώση πωλήσεων στην Κίνα, επιστροφή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και αλλαγή φρουράς: Η Porsche δεν έχει βρει ησυχία εδώ και μήνες. Τώρα, ο πρώην γίγαντας κερδοφορίας του ομίλου Volkswagen αναφέρει ακόμη και τριμηνιαίες ζημίες, αναφέρει το Focus.
Τα δισεκατομμύρια ευρώ που δαπανήθηκαν για την επέκταση της γραμμής παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης έχουν σχεδόν εξαλείψει ολοσχερώς τα κέρδη της Porsche τα πρώτα τρία τρίμηνα. Τα κέρδη μετά φόρων μειώθηκαν κατά 95,9% σε ετήσια βάση, σε μόλις 114 εκατομμύρια ευρώ, ανακοίνωσε η εταιρεία.
Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία με έδρα τη Στουτγάρδη ανέφερε ακόμη και ζημίες: τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ανήλθαν σε -966 εκατομμύρια ευρώ. Το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, καταγράφηκε κέρδος 974 εκατομμυρίων ευρώ.
Η επιστροφή του κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Porsche θα πρέπει τώρα να λύσει τα πάντα.
Ο κύριος παράγοντας που συμβάλλει είναι η στρατηγική μετατόπιση της διοίκησης υπό την ηγεσία του απερχόμενου Διευθύνοντος Συμβούλου της Porsche, Oliver Blume: οι φιλόδοξοι στόχοι για τα ηλεκτρικά οχήματα εγκαταλείφθηκαν πρόσφατα, όπως και η προγραμματισμένη παραγωγή μπαταριών. Η κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών μοντέλων έχει επίσης αναβληθεί. Αντ’ αυτού, δεδομένων των «πραγματικοτήτων της αγοράς και των αναγκών των πελατών», η επιστροφή του κινητήρα εσωτερικής καύσης θα πρέπει να επαρκεί για την επόμενη δεκαετία. Αυτά τα μέτρα θα είναι δαπανηρά: η εταιρεία αναμένει έκτακτες χρεώσεις περίπου 3,1 δισεκατομμυρίων ευρώ για το οικονομικό έτος 2025.
Τα λειτουργικά κέρδη για τους πρώτους εννέα μήνες ανήλθαν σε 40 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας μείωση 99% σε σύγκριση με τα περισσότερα από 4 δισεκατομμύρια ευρώ του προηγούμενου έτους. Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 6% σε λίγο κάτω από 26,9 δισεκατομμύρια ευρώ.