Η Γερμανία, ο οικονομικός πυλώνας της Ευρώπης, βυθίζεται σε βαθιά κρίση, με την βαριά βιομηχανία να πνέει τα λοίσθια υπό το βάρος μαζικών απολύσεων και περικοπών. Η Ford ανακοινώνει την κατάργηση επιπλέον 1.000 θέσεων εργασίας στο εργοστάσιο της Κολωνίας, πέραν των 3.000 που είχαν ήδη εξαγγελθεί, ενώ η Bosch, ο γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας, προχωρά σε περικοπές 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως .
Ο Γερμανός καγκελάριος, από το βήμα της Μπούντεσταγκ, μιλά για «φθινόπωρο αποφάσεων» και «μεταρρυθμίσεων», αλλά η πραγματικότητα είναι σκληρή ότι η οικονομία καταρρέει, οι εργαζόμενοι χάνουν τα προς το ζην τους, και η Γερμανία κινδυνεύει να γίνει σκιά του εαυτού της.
Η Ford, ιστορικός πυλώνας της γερμανικής βιομηχανίας, περικόπτει 1.000 θέσεις εργασίας στην Κολωνία, με το εργοστάσιο να λειτουργεί από το 2026 με μειωμένες βάρδιες . Από 20.000 εργαζόμενους στις αρχές της δεκαετίας του 2010, ο αριθμός θα πέσει στις 7.600, λόγω της αποτυχημένης μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Η Bosch, από τη Στουτγάρδη, ανακοινώνει περικοπές 2,5 δισ. ευρώ ετησίως, πλήττοντας θέσεις εργασίας παρά τις εγγυήσεις μέχρι το 2027. Οι μέθοδοι εξοικονόμησης ενέργειας και πρώτων υλών, μαζί με την αύξηση παραγωγικότητας, δεν μπορούν να κρύψουν την αλήθεια, ότι η βιομηχανία καταρρέει, αφήνοντας χιλιάδες οικογένειες σε απόγνωση.
Η Γερμανία, η «μηχανή της Ευρώπης», αντιμετωπίζει μια βαθιά ύφεση, με την αυτοκινητοβιομηχανία να οδηγείται στην παρακμή από την αποτυχία της ηλεκτροκίνησης και τις εξωτερικές πιέσεις. Οι απολύσεις και οι περικοπές δεν είναι μεμονωμένα περιστατικά, είναι συμπτώματα μιας οικονομίας που πνέει τα λοίσθια, με την ανεργία να αυξάνεται και την εμπιστοσύνη των πολιτών να κλονίζεται .
Ο καγκελάριος, ενώ μιλά για μεταρρυθμίσεις, δεν μπορεί να σταματήσει την αιμορραγία, ενώ η Ευρώπη, πιεσμένη από την κρίση κινδυνεύει να παρασυρθεί από την πτώση της γερμανικής οικονομίας .