Μέχρι τώρα υπέφερε ο κλάδος ένδυσης στην Ευρώπη, από τις κινεζικές πλατφόρμες αγορών τύπου Temu και Shein, οι οποίες κατέχουν δικαίως μεγάλη μερίδα της αγοράς στην ΕΕ.
Πλέον το ίδιο πρόκειται να συμβεί και στα αυτοκίνητα τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, από την Κίνα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.
Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα αγοράζουν αυτοκίνητα από την Κίνα, όπως αγοράζουν τώρα ρούχα, μέσω της πλατφόρμας marketplace.
Το China EV Marketplace επιβεβαίωσε πως πλέον μπορεί να παραδίδει αυτοκίνητα που παραγγέλνει κανείς online απευθείας στην Ευρώπη. Διαθέτει ακόμη και πόρτα-πόρτα υπηρεσία.
Μέχρι πρόσφατα, οι Ευρωπαίοι πελάτες είχαν την υποχρέωση να περαιώσουν από μόνοι τους τις τελωνειακές διαδικασίες και να παραλάβουν το όχημα από το λιμάνι σε οποιαδήποτε αγορά από την Κίνα.
Πλέον αυτό τελείωσε και όλα αλλάζουν από τον κινεζικό γίγαντα.
"Για πρώτη φορά, οι λάτρεις των EV στην Ευρώπη μπορούν να παραγγείλουν ένα νέο κινεζικό BEV ή PHEV και να το παραλάβουν απευθείας στην πόρτα τους. Η νέα υπηρεσία εξαλείφει τις παραδοσιακές δυσκολίες και την πολυπλοκότητα των διεθνών εισαγωγών αυτοκινήτων", δήλωσε ο Jakub Gersl, COO της εταιρείας.
Το China EV Marketplace ανακοίνωσε επίσης ότι διακόπτει τις αποστολές οχημάτων στις ΗΠΑ, καθώς οι υψηλοί δασμοί οδήγησαν σε κατακόρυφη πτώση πωλήσεων.
Τονίζεται ότι τα κινεζικά αυτοκίνητα έχουν κατασκευαστεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές της χώρας αυτής, ενώ είναι εξοπλισμένα με το κινεζικό πρότυπο φόρτισης GB/T και όχι με τη σύνδεση CCS που χρησιμοποιείται συνήθως στην Ευρώπη.
Παρόλο που διαθέτουν δωρεάν προσαρμογέα, ώστε να μπορούν να φορτιστούν σε σημεία φόρτισης CCS, αυτό μπορεί να επηρεάσει την απόδοση της φόρτισης. Επιπλέον, τα ανταλλακτικά είναι πιθανό να είναι δύσκολο να βρεθούν, ενώ "επικοινωνούν" μόνο με κινεζικούς διακομιστές", αναφέρει η ιστοσελίδα .topgeargreece.gr.
Υπενθυμίζουμε ότι πρόσφατα, το ισραηλινό Υπουργείο Άμυνας ανέστειλε επίσημα την προμήθεια κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων από την BYD σε αξιωματικούς του Ισραηλινού Στρατού (IDF) λόγω ανησυχιών σχετικά με τη συλλογή δεδομένων μέσω ενσωματωμένων συστημάτων επικοινωνίας και αισθητήρων.
Το Ynetnews ανέφερε σχετικά ότι η απαγόρευση ήρθε μετά από πολυάριθμες προειδοποιήσεις από ειδικούς στον κυβερνοχώρο, οι οποίοι τόνισαν ότι τα κινεζικά οχήματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλεία κατασκοπείας.
Νωρίτερα, το Ισραηλινό Υπουργείο Άμυνας είχε ήδη παραλάβει πάνω από 600 κινεζικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων MG ZS EV και Chery Tiggo 8, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ενεργά ως επίσημα μέσα μεταφοράς για αξιωματικούς, ακόμη και κοντά στην έδρα του Υπουργείου Άμυνας στο Τελ Αβίβ.
Ωστόσο, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα BYD Atto 3, τα οποία είχαν προγραμματιστεί να δοθούν σε Αξιωματικούς βαθμού Αντισυνταγματάρχη των Ισραηλινών Ενόπλων Δυνάμεων, δεν δόθηκαν ποτέ μετά τον έλεγχο των ηλεκτρονικών τους και την τρομερή διαπίστωση των Ισραηλινών, ότι μεταδίδουν δεδομένα απευθείας στην Κίνα.
Ο Δρ. Harel Menashri, ένας από τους ιδρυτές του τμήματος κυβερνοασφάλειας στην Ισραηλινή Υπηρεσία Ασφαλείας (Shabak), επεσήμανε ότι τα κινεζικά αυτοκίνητα θα πρέπει να θεωρούνται πλατφόρμες συλλογής πληροφοριών, ικανές να συλλέγουν δεδομένα ήχου, βίντεο, γεωγραφικής τοποθεσίας και βιομετρικά δεδομένα και να τα μεταδίδουν σε διακομιστές στην Κίνα.
Δυτικές υπηρεσίες πληροφοριών έχουν αναφέρει επανειλημμένα ότι η Κίνα γίνεται ολοένα και πιο σοβαρή απειλή για την κυβερνοασφάλεια της Πολωνίας, των ΗΠΑ και της Ευρώπης λόγω επιθέσεων σε υποδομές και κυβερνητικά ιδρύματα.