Η τόνωση του ενδιαφέροντος για την ηλεκτροκίνηση έχει πολλές πτυχές και μια από αυτές να καταστεί η απόκτηση ενός EV πιο εύκολη ακόμα και για όσους δεν έχουν το απαιτούμενο εισόδημα.
Προκειμένου να γίνει αυτό εφικτό η Ελλάδα σκοπεύει να ακολουθήσει το επιτυχημένο παράδειγμα της Γαλλίας και να επιδοτήσει το leasing ηλεκτρικών αυτοκίνητων.
Ο προϋπολογισμός της όλης δράσης αναμένεται να είναι 150 εκατομμύρια ευρώ, ενώ δικαιούχοι θα είναι ευάλωτα νοικοκυριά, που εκτός από αυτοκίνητο θα μπορούν να αποκτήσουν μέσω leasing και φορτιστή.
Στόχος είναι η σημαντική μείωση του μηνιαίου κόστους εκμίσθωσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έτσι ώστε να μπορεί να καλυφθεί και από όσους καλύπτουν τα εισοδηματικά κριτήρια που θα τεθούν και θα μετέχουν στη δράση.
Στη Γαλλία, που όπως προαναφέραμε ένα ανάλογο πρόγραμμα έχει εφαρμοστεί με επιτυχία το μηνιαίο μίσθωμα είναι της τάξης των 100 ευρώ ή και ακόμα πιο χαμηλό για συγκεκριμένα αυτοκίνητα.
Η δράση αυτή είναι συνυφασμένη και με την αναμενόμενη αύξηση τιμών των ορυκτών καυσίμων από την 1η Ιανουαρίου του 2027 λόγω της εφαρμογής του τέλους απανθρακοποίησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών υπολογίζει πως η συνολική επιβάρυνση θα είναι της τάξης των 800 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Αντίστοιχα οι αυξήσεις υπολογίζονται πως θα είναι της τάξης των 10,2 λεπτών ανά λίτρο για τη βενζίνη και των 11,3 λεπτών για το πετρέλαιο κίνησης.
Τα κεφάλαια που θα απαιτηθούν για την κοινωνική εκμίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων θα προέρχονται από κονδύλια της Ε.Ε. που έχουν προϋπολογιστεί για αυτόν ακριβώς το σκοπό και θα προέρχονται από το τέλος απανθρακοποίησης.