Οικονομία

Ποιος είναι ο «άγνωστος» Κινέζος που βρίσκεται πίσω από τον Μασκ;

Όταν ακούμε τη λέξη Tesla, τότε το μυαλό όλων αυτόματα «πηγαίνει» στον Έλον Μασκ. Όμως, ο Αμερικανός δισεκατομμυριούχος δεν είναι ο μόνος που βρίσκεται πίσω από την «αυτοκρατορία» των ηλεκτρικών οχημάτων. 

Μόλις πρόσφατα, συγκεκριμένα, έγινε γνωστό ότι ο επικεφαλής της εταιρείας στην Κίνα, Τομ Ζάου, πήρε μια «γενναία» προαγωγή και ανέλαβε καθήκοντα επικεφαλής τόσο των αμερικανικών εργοστασίων παραγωγής, όσο και των πωλήσεων στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης.  

Σύμφωνα με το οργανόγραμμα της Tesla, ο τίτλος του Ζάου ως επικεφαλής της Κίνας δεν έχει αλλάξει, κάτι που σημαίνει ότι διατηρεί στο ακέραιο την ευθύνη για τις πωλήσεις στη χώρα. Ταυτόχρονα, έχει αναλάβει και τη βασική αρμοδιότητα για την υπόλοιπη Ασία

Όλα αυτά αποδεικνύουν ότι ο Ζάου είναι ο πλέον υψηλόβαθμος αξιωματούχος της Tesla, μετά τον Έλον Μασκ, έχοντας την απευθείας εποπτεία των πωλήσεων σ’ όλες τις σημαντικές αγορές αλλά και των βασικών εργοστασίων παραγωγής. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η προαγωγή του στο Νο.2 της ιεραρχίας επέρχεται σε μια κρίσιμη συγκυρία για την αμερικανική εταιρεία, η οποία καλείται να διαχειριστεί μια σειρά προκλήσεων.  

Ας μην ξεχνάμε ότι πολλοί επενδυτές ήδη κατηγορούν τον Έλον Μασκ ότι έχει στρέψει την προσοχή του στην Twitter, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την Tesla. Γι’ αυτό τον λόγο, δεν είναι λίγοι όσοι ζητούν από τον 51χρονο δισεκατομμυριούχο να καταστήσει τις εταιρείες του λιγότερο προσωποκεντρικές και να μοιράσει περισσότερες αρμοδιότητες στα εκτελεστικά στελέχη.  

Κι όλα αυτά, ενόσω τη Δευτέρα η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 405.278 οχήματα στο δ’ τρίμηνο του 2022. Ένας αριθμός υποδεέστερος των εκτιμήσεων των αναλυτών, αλλά αισθητά υψηλότερος σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021 (308.600 οχήματα).  

Ποιος είναι ο Ζάου

Ο Ζάου, ο οποίος γεννήθηκε στην Κίνα αλλά είναι κάτοχος διαβατηρίου Νέας Ζηλανδίας, εντάχθηκε στο δυναμικό της Tesla το 2014. Πιο πριν διατελούσε project manager σε μια συμβουλευτική εταιρεία για τη συμμετοχή κινεζικών κατασκευαστικών σε έργα υποδομής της Αφρικής.  

Κατά τη διάρκεια του πρόσφατου lockdown στη Σαγκάη, ο Ζάου ήταν από τους πρώτους εργαζόμενους του τοπικού mega-εργοστασίου, ο οποίος διανυκτέρευε στο εσωτερικό του, προκειμένου να μην διασαλευτεί η λειτουργία του. Κι αυτό, διότι όσοι εργαζόμενοι αποφάσιζαν να γυρίσουν στο σπίτι, δεν θα είχαν τη δυνατότητα να επιστρέψουν στον χώρο εργασίας την επόμενη μέρα.  

Όντας ένας μάνατζερ, ο οποίος δεν αγαπά τις φωνές και τις φασαρίες, αρέσκεται να φοράει μπουφάν με το σήμα της Tesla. Μέχρι πριν λίγο καιρό, ζούσε σ’ ένα επιδοτούμενο -από την κινεζική κυβέρνηση- διαμέρισμα, το οποίο απείχε 10 λεπτά με το αυτοκίνητο από το εργοστάσιο της Σαγκάη.  

Αυτή την στιγμή, στο Νο.2 της εταιρείας αναφέρουν οι διευθυντές των εργοστασίων στις ΗΠΑ, ο αντιπρόεδρος για την περιοχή της Ευρώπης – Μέσης Ανατολής – Αφρικής, ο αντιπρόεδρος για τις πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική, αλλά και οι διευθυντές χωρών, όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία.  

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ