Οικονομία

Ακρίβεια: Η απελπισία στα ράφια και οι συνήθειες των καταναλωτών που αλλάζουν

Η αγορά «βουλιάζει» από την ακρίβεια, καθώς οι τιμές των προϊόντων αυξάνονται εξαιτίας του πληθωρισμού, ενώ ο κόσμος προσπαθεί να περικόψει από όπου μπορεί προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στις δυσκολίες της καθημερινότητας. Τα νοικοκυριά, που έχουν να αντιμετωπίσουν την ενεργειακή κρίση, τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων και των προϊόντων πρώτης ανάγκης, αναζητούν φθηνές λύσεις για να γεμίσουν το καλάθι τους.

Από τη μία πλευρά ο κόσμος αγοράζει πλέον μειωμένες ποσότητες, από την άλλη, στην αγορά έχουν μικρύνει οι συσκευασίες, όμως οι τιμές είναι αυξημένες. Επομένως, παρατηρείται ότι έχει γίνει μια στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία πωλούνται μέχρι και 170% φθηνότερα από τα επώνυμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας επισημαίνει την αγανάκτηση του κόσμου καθώς τα βασικά αγαθά τείνουν να γίνουν προϊόντα πολυτελείας. Παραθέτει, επίσης, τα εξής παραδείγματα. Μαργαρίνες από 250 γραμμάρια η συσκευασία και τιμή 1,14 ευρώ τώρα στα 200 γραμμάρια και τιμή 1,47 ευρώ. Μαργαρίνες 500 γραμμαρίων και τιμή 5,45 ευρώ, τώρα 450 γραμμάρια και τιμή 5,76 ευρώ. Πατατάκια τον Ιούνιο 120 γραμμάρια με τιμή 1 ευρώ, τώρα 105 γραμμάρια με τιμή 1,5 ευρώ.

Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), τον τελευταίο χρόνο, λόγω των όσων συμβαίνουν στον κόσμο, οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών έχουν επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό.

Συγκεκριμένα, 8 στους 10 καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις και αναβάλλουν προσωπικές αγορές ή αγοράζουν οικονομικότερες εναλλακτικές προϊόντων. Δύο στους 3 έχουν μειώσει την κατανάλωση ρεύματος και τις αγορές τροφίμων, ενώ έχει σημειωθεί και μικρή κάμψη στις συστηματικές ηλεκτρονικές αγορές.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ