Οικονομία

Σε ποια ναυπηγεία επενδύουν οι Έλληνες εφοπλιστές

Σταθερά στα ασιατικά ναυπηγεία επενδύουν οι Έλληνες εφοπλιστές για τα νέα πλοία των στόλων τους, με τη Νότια Κορέα να διατηρεί τα πρωτεία στις παραγγελίες του πρώτου τριμήνου του 2021.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, η ελληνική πλοιοκτησία τοποθέτησε 49 παραγγελίες στο τρίμηνο, διοχετεύοντας κεφάλαια περίπου 2,7 δισ. δολαρίων.

Από αυτές, οι 28 κατευθύνθηκαν σε γιάρδες της Νότιας Κορέας, οι 17 στην Κίνα και μόλις δύο στην Ιαπωνία, ενώ αδιευκρίνιστο είναι που κατέληξαν οι εναπομείνασες δύο παραγγελίες.

Οι Κινέζοι ναυπηγοί υποδέχτηκαν περισσότερες παραγγελίες για bulk carriers - τομέας που παραδοσιακά κυριαρχούν - και containerships, ενώ οι τεχνολογικά εξελιγμένες νοτιοκορεάτικες μονάδες κυριάρχησαν στους υπόλοιπους βασικούς τύπους πλοίων.

Ειδικότερα, οι Έλληνες παρήγγειλαν 19 tankers (2 στην Κίνα και 15 στη Ν. Κορέα), 11 bulkers (9 στην Κίνα και 2 στην Ιαπωνία), 10 containerships (6 στην Κίνα και 4 στην Ν. Κορέα), 8 LPG carriers (στη Ν. Κορέα) και 1 LNG carrier (στη Ν. Κορέα).

Σύμφωνα με πηγές της ναυπηγικής βιομηχανίας, η Νότια Κορέα διαθέτει την τεχνογνωσία και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για LNG carriers και υπερ-δεξαμενόπλοια (VLCCs), οι τιμές των οποίων ανέρχονται σε υψηλά επίπεδα. Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία, η τιμή για ένα νεότευκτο LNG carrier (χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων) διαμορφώνεται σήμερα περίπου στα 188 εκατ. δολάρια και για ένα VLCC περίπου στα 90 εκατ. δολάρια. Έτσι, εξηγείται και η ευρεία επικράτησή τους έναντι των Κινέζων στις παραγγελίες tankers των Ελλήνων, οι οποίοι έχουν στραφεί μαζικά στα VLCCs τους πρώτους μήνες του 2021.

Από την άλλη, σύμφωνα με το capital.gr ,τα κινεζικά ναυπηγεία ειδικεύονται κυρίως σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και μικρότερα δεξαμενόπλοια και ορισμένα έχουν τη δυνατότητα να κατασκευάζουν μεγάλα containerships.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα νεότευκτα ξηρού φορτίου θεωρούνται χαμηλότερης αξίας πλοία. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μεγαλύτερες μονάδες της αγοράς, τα capesizes, πωλούνται έναντι περίπου 51 εκατ. δολάρια έκαστο. Ωστόσο, το πρόσφατο ράλι στη ναυλαγορά ίσως οδηγήσει τους πλοιοκτήτες στην παραγγελία νέου τονάζ και προσδώσει έξτρα πλεονέκτημα στους Κινέζους ναυπηγούς, στη "μάχη" του ανταγωνισμού.

Η συνολική εικόνα το πρώτο τρίμηνο

Νοτιοκορεάτικα μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν πως το πρώτο τρίμηνο του 2021, τα ναυπηγεία της χώρας εξασφάλισαν παραγγελίες πλοίων χωρητικότητας 5,32 εκατ. cgt (compensate gross tonnage), ενώ οι Κινέζοι 4,26 εκατ. cgt.

Οι κινεζικές μονάδες επιβράδυναν το πρώτο τρίμηνο λόγω της αύξησης των τιμών των χαλύβδινων πλακών, οι οποίες είναι φθηνότερες στη Νότια Κορέα. Σύμφωνα με Κινέζους αναλυτές, οι εγχώριες τιμές "σκαρφαλώνουν" 35% τους τελευταίους μήνες, επηρεάζοντας σε ένα βαθμό το ναυπηγικό κόστος και επιφέροντας ζημιές στις εταιρείες, καθώς οι χαλύβδινες πλάκες αντιστοιχούν σε σημαντικό ποσοστό των συνολικών εξόδων των μονάδων.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ