Οικονομία

Μεταφορές εμπορευμάτων και κορωνοϊός: Αυτός είναι ο κίνδυνος για την Ελλάδα

Καθώς ο κορονοϊός εξαπλώνεται στην Ελλάδα και σε όλο τον πλανήτη, ανησυχία εκφράζεται για το διεθνές εμπόριο. Ποιο είναι το σενάριο για την εισαγωγική και εξαγωγική δραστηριότητα στην Ελλάδα.

Αυξάνεται διαρκώς ο κίνδυνος για την ελληνική οικονομία καθώς πολλές χώρες αρχίζουν να κλείνουν τα σύνορά τους. Προβλήματα ενδέχεται να αντιμετωπίσουν οι εισαγωγές και εξαγωγές στην Ελλάδα.

Ορατά είναι άλλωστε τα προβλήματα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. 

«Σερβία και Σλοβενία απαγορεύουν την είσοδο σε μεταφορές που γίνονται από Γαλλία από Ισπανία και Ιταλία. Καθόλου απίθανο να υπάρξει παρόμοιο ζήτημα στην Ελλάδα», εκτιμά στο Sputnik o Απόστολος Κενανίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών.

Το πρώτο κρούσμα στις μεταφορές σχετίζεται με τις εξαγωγές στην Ιταλία. Ιδιοκτήτες φορτηγών από την Ελλάδα ταξίδευαν για τη γειτονική χώρα, ωστόσο, μεγάλο μέρος των οχημάτων έχει σταματήσει πλέον να κάνει μεταφορές προς την Ιταλία.

«Αρκετοί συνάδελφοι μου δεν ταξίδεψαν προς την Ιταλία λόγω του φόβου του νέου ιού. Αυτό ισχύει τόσο για ιδιοκτήτες όσο και για οδηγούς φορτηγών. Διάφοροι εξαγωγείς ή μεταφορικές εταιρείες προσφέρουν παραπάνω χρήματα για να γίνει μια μεταφορά, παρόλα αυτά οι οδηγοί ή ιδιοκτήτες δεν ανταποκρίνονται λόγω φόβου», τονίζει ο κ. Κενανίδης.

Ένα πιθανό, αλλά απευκταίο σενάριο είναι να σταματήσει ο εφοδιασμός της αγοράς, αν οι εισαγωγές και οι εξαγωγές διακοπούν ως αποτέλεσμα του κλεισίματος των συνόρων σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη. 

«Υπάρχει σαν σενάριο, αλλά θα είχε ολέθριες συνέπειες για τους πολίτες καθώς θα έλειπαν βασικά είδη από την αγορά. Προς το παρόν η εφοδιαστική αλυσίδα λειτουργεί κανονικά, σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό», προσθέτει.

Ερωτηθείς τι θα γίνει με τους 13 οδηγούς και ιδιοκτήτες φορτηγών που είναι εγκλωβισμένοι στα σύνορα Τουρκίας - Ιράκ, εκτιμά ότι το ζήτημα θα οδηγηθεί στη λύση του.

«Σε πρώτη φάση, αύριο ή μεθαύριο (σ.σ. Παρασκευή ή Σάββατο) κάποιοι θα ταξιδέψουν από Ελλάδα για να παραλάβουν τα οχήματά των οδηγών», σημειώνει, ενώ αναφέρει ότι συνεχίζονται οι ενέργειες για τον επαναπατρισμό των οδηγών – ιδιοκτητών, από το Ιράκ, μέσω Ιορδανίας ή μέσω Λιβάνου.

Την ίδια στιγμή υπογραμμίζει ότι παρά το τεταμένο κλίμα στα ελληνοτουρκικά σύνορα το διμερές εμπόριο Ελλάδας- Τουρκίας λειτουργεί κανονικά.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ