Μέση Ανατολή

Πως και με ποιο τρόπο η Χαμάς χτύπησε Ισραηλινά άρματα μάχης εκθέτοντας την στρατιωτική ηγεσία της Χώρας

Μια εσωτερική αξιολόγηση των Ισραηλινών Αμυντικών Δυνάμεων κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Χαμάς κατάφερε να εξουδετερώσει προηγμένα ισραηλινά άρματα μάχης στις 7 Οκτωβρίου, εκμεταλλευόμενη τις γνώσεις που συνήθως περιορίζονταν στο τεθωρακισμένο προσωπικό. 

Οι ισραηλινοί ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι αυτό ήταν προϊόν μιας μακροχρόνιας συγκέντρωσης  πληροφοριών, και όχι ένα μεμονωμένο λάθος του Ισραηλινού στρατού. 

Η τρομοκρατική οργάνωση της Χαμάς είχε περάσει χρόνια συλλέγοντας αποσπάσματα από αναρτήσεις Ισραηλινών στρατιωτών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εκπαιδευτικά βίντεο και βίντεο από ασκήσεις, βάσεις και θέσεις παρατήρησης. 

Συνδυασμένα, αυτά τα κομμάτια δημιούργησαν μια πλήρη εικόνα των συστημάτων αρμάτων μάχης, των αδύναμων σημείων και των ρουτινών. Οπλισμένη με αυτή την κατανόηση, η Χαμάς κατασκεύασε αντίγραφα εκπαιδευτικών συστημάτων και έθεσε σε λειτουργία μαχητές ασκήσεις με εικονικά πληρώματα αρμάτων μάχης, προετοιμάζοντας ακόμη και μονάδες για να συλλάβουν ισραηλινά άρματα μάχης και να τα οδηγήσουν στη Γάζα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η διασπορά κρίσιμων πληροφοριών γα τον εχθρό ( Τουρκία) από νεαρούς που υπηρετούν την θητεία τους και χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα, είναι κάτι που υφίσταται, όπως και το αντίστροφο φυσικά.

Τα παραδείγματα για παράδειγμα και στην Ουκρανία είναι πολλά, και αφορούν την χρήση κινητών τηλεφώνων μαζικά σε εορτές, αποκάλυψη μέσω φωτογραφιών κρίσιμων στρατιωτικών υποδομών, συγκεντρώσεων δυνάμεων και υλικού, καθώς και η αναφορά πολεμικών επιχειρήσεων σε φίλους και οικείους.

Η μόνη λύση σε αυτό το σοβαρό πρόβλημα είναι η συνεχής ενημέρωση των νεαρών στρατιωτών και ο έλεγχος, τίποτε άλλο.   

Παρότι η τηλεόραση παραμένει η κυριότερη πηγή ενημέρωσης για κοινωνικά και πολιτικά θέματα, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης εμφανίζουν ιδιαίτερα αυξημένη χρήση στις νεαρές ηλικίες.

Σημαντική μετατόπιση των συνηθειών ενημέρωσης προς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καταγράφεται στην Ελλάδα, σύμφωνα με την έρευνα Eurobarometer Social Media Survey 2025. 

Παράλληλα, οι σύντομες αναρτήσεις και τα μικρής διάρκειας βίντεο αποτελούν τις δημοφιλέστερες μορφές περιεχομένου, ιδίως μεταξύ των νεότερων χρηστών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενες πηγές ενημέρωσης στην Ελλάδα είναι οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (56% με αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο 40%), ακολουθούμενες από την τηλεόραση (54% με αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο 71%), τις μηχανές αναζήτησης (49% με αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο 40%), τις πλατφόρμες βίντεο (41% με αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο 26%), τους φίλους και την οικογένεια (39% με αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο 40%) και τις έντυπες ή διαδικτυακές εκδόσεις μέσων (34% με αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο 41%).

Η ασύδοτη έκθεση των νεαρών στρατεύσιμων στα κοινωνικά δίκτυα, η δημιουργία βίντεο σε απόρρητες ή κρίσιμες στρατιωτικές εγκαταστάσεις, το νεαρό της ηλικίας και η σπουδή της αυτοπροβολής, δίνουν τροφή σε εχθρικές ή τρομοκρατικές δυνάμεις, με δωρεάν κρίσιμες πληροφορίες.

Μόνο όταν γίνουν κατανοητές πλήρως οι συνέπειες από όλους, θα μειωθεί η διαρροή πληροφοριών εντός και εκτός μονάδων και υποδομών των Ενόπλων Δυνάμεων κάθε χώρας, ειδικά μετά και αυτήν την αυστηρή έκθεση των Ισραηλινών, στην οποία εκτέθηκαν οι πραγματικές συνθήκες των αιτιών μιας τραγικής επίθεσης από την Χαμάς σε εκπαιδευμένους στρατιώτες.   

       

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Κυκλώνει την Ινδία ο Ερντογάν - Με ποια χώρα εκτός του Πακιστάν συμμάχησε στρατιωτικά η Τουρκία για να χτυπήσει με πόλεμο την Ινδία;

Σε αυτήν την χώρα η Άγκυρα στέλνει βαλλιστικούς πυραύλους και τροχοφόρα άρματα μάχης ενώ κρατά “ζεστό” το θέμα του...