Το σενάριο της δολιοφθοράς επικαλείται Τούρκος αναλυτής στο CNN Turk, ως ένα από τα πιθανά ενδεχόμενα που εξετάζονται ενδελεχώς για την τραγική συντριβή του τουρκικού μεταγωγικού C-130 στην Γεωργία.
Ο ίδιος ομιλεί για “πιθανό ατύχημα στον αέρα, όπως σύγκρουση μεταξύ δύο αεροσκαφών, δολιοφθορά ή κάποια άλλη επίθεση”.
Να μην ξεχνάμε ότι ένα κομμάτι του αεροσκάφους βρέθηκε 900 μέτρα από το σημείο συντριβής, ενώ ο τρόπος που διαλύθηκε το αεροσκάφος προκαλεί έντονα ερωτηματικά, αφού πριν πετάξει είχε ελεγχθεί από τους μηχανικούς της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Η περιοχή του ατυχήματος και οι καιρικές συνθήκες δεν φαίνονται να επηρέασαν την διάλυση και την πτώση του τουρκικού μεταγωγικού αεροσκάφους.
Το τουρκικό υπουργείο Άμυνας κοινοποίησε τις ταυτότητες των 20 στρατιωτών που σκοτώθηκαν στο ατύχημα με το στρατιωτικό μεταγωγικό αεροπλάνο C-130 που συνετρίβη στα σύνορα Γεωργίας-Αζερμπαϊτζάν μετά την απογείωσή του από το Αζερμπαϊτζάν χθες, μέσω ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι Τούρκοι ειδικοί απαριθμούν τα πιθανά σενάρια στο CNN TÜRK.
Γιατί συνετρίβη το στρατιωτικό μεταγωγικό αεροσκάφος στη Γεωργία;
Οι ειδικοί εξήγησαν τα πιθανά σενάρια στο CNN TÜRK.
Ο ειδικός σε θέματα τρομοκρατίας και ασφάλειας, Coşkun Başbuğ, αξιολόγησε τα πιθανά σενάρια σχετικά με τη συντριβή του αεροπλάνου ως εξής: Οι πρώτοι παράγοντες που έρχονται στο μυαλό σε αεροσκάφη, ή μάλλον αεροπορικά, είναι:
1. Τεχνική δυσλειτουργία. Θα μπορούσε αυτό να οφείλεται σε λανθασμένη εκτίμηση;
2. Σφάλμα πιλότου. Είναι αυτό πιθανό;
3. Εποχιακές συνθήκες, καιρικές συνθήκες και ορατότητα. Όλα αυτά λαμβάνονται υπόψη. Επιπλέον, θα μπορούσε η δολιοφθορά ή ένα αεροπορικό δυστύχημα, όπως μια σύγκρουση στον αέρα μεταξύ δύο αεροσκαφών, να είναι επίσης πιθανό.
Επιπλέον, εάν αυτοί οι παράγοντες δεν υπάρχουν καθόλου, οι πρώτες σκέψεις είναι: θα μπορούσε η συντριβή να συνέβη μετά από δολιοφθορά ή επίθεση;
Όπως αναφέρθηκε, το τουρκικό αεροσκάφος C-130 βρίσκεται σε υπηρεσία εδώ και χρόνια, και το τελευταίο ατύχημα είχε λάβει χώρα το '82. Με άλλα λόγια, είναι ένα στρατιωτικό αεροσκάφος, που χρησιμοποιείται ως αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου για την τουρκική Πολεμική Αεροπορία, μεταφέροντας προσωπικό και προμήθειες, και χρησιμοποιείται εκτενώς, υπάρχει πιθανότητα να συντριβεί λόγω τεχνικής δυσλειτουργίας;
Φυσικά, και θα μπορούσε, αλλά γνωρίζοντας ότι το προσωπικό της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, ειδικά στη συντήρηση, θεωρώ την πιθανότητα κάπως χαμηλή.
Επειδή ακριβώς το στείλαμε στο Αζερμπαϊτζάν σε διεθνή αποστολή, το αεροσκάφος υποβλήθηκε σε σχολαστική συντήρηση και επισκευές, η οποία είναι ουσιαστικά η ίδια διαδικασία με τα περισσότερα αεροσκάφη.
Επομένως, δεν πιστεύω ότι ένα τόσο σχολαστικά προετοιμασμένο αεροσκάφος, ειδικά ένα που αποστέλλεται για να συμμετάσχει σε μια τέτοια τελετή, θα μπορούσε να συντριβεί λόγω τεχνικής συντήρησης ή δυσλειτουργίας.
Η δεύτερη πιθανότητα είναι το λάθος του πιλότου. Όπως έχω ήδη πει, η τουρκική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει μερικούς από τους καλύτερους πιλότους στον κόσμο.
Δεδομένου ότι οι Τούρκοι πιλότοι εδώ έχουν την εμπειρία να σταλούν σε αποστολή στο εξωτερικό, θεωρώ πολύ χαμηλή την πιθανότητα λάθους. Το έχουμε αποκλείσει και αυτό.
Τρίτον, οι καιρικές συνθήκες. Υπάρχουν, λοιπόν, εποχιακές συνθήκες, όπως ορατότητα, ομίχλη ή δυσμενείς καιρικές συνθήκες, υπερβολικοί άνεμοι ή καταιγίδες;
Εάν οι εικόνες είναι ακριβείς, επειδή κυκλοφορούν ορισμένες εικόνες που χρειάζονται επιβεβαίωση, η πιθανότητα αυτού του σεναρίου είναι επίσης πολύ χαμηλή.
Εάν ήταν, οι αρμόδιες αρχές θα το είχαν αντιμετωπίσει προ πολλού. Αυτή η πιθανότητα παραμένει η ίδια. Έτσι, αυτό που απομένει είναι ένα ατύχημα στον αέρα, όπως σύγκρουση μεταξύ δύο αεροσκαφών, δολιοφθορά ή κάποια άλλη επίθεση", καταλήγει ο ίδιος.
Επαναλαμβάνουμε ότι ο τρόπος που διαλύθηκε το τουρκικό μεταγωγικό αεροσκάφος, και η αποστολή έμπειρου τεχνικού προσωπικού στα συντρίμμια, μας δείχνει την μεγάλη πιθανότητα οι Τούρκοι να αναζητούν ενδείξεις δολιοφθοράς, ή οποιαδήποτε άλλου σεναρίου, αφού αυτό είχε ελεγχθεί προηγουμένως ενδελεχώς πριν πάει στο εξωτερικό.