Λίγο αφότου οι Ηνωμένες Πολιτείες ανακοίνωσαν την έναρξη παραγωγής του πρώτου μαχητικού 6η γενιάς τους ονόματι F-47, η Κίνα έδωσε στην δημοσιότητα την πρώτη φωτογραφία του δικού της μαχητικού 6ης γενιάς, γνωστού ως J-50 (και J-XDS).
Ένα Εντυπωσιακό Μαχητικό
Αναλυτικότερα, εννέα μήνες πέρασαν από την πρώτη δημόσια εμφάνιση του πολλά υποσχόμενου μαχητικού επόμενης γενιάς της Κίνας, του εντυπωσιακού J-50, το οποίο σήμερα αναπτύσσεται από την αμυντική αεροναυπηγική εταιρεία Shenyang Aircraft Corporation. Αν και για την πλατφόρμα φημολογούνταν πολλά, μέχρι πρότινος δεν είχαμε στα χέρια μας μία καθαρή εικόνα της εξωτερικής της εμφάνισης.
Αν και η νέα εικόνα δεν δημοσιεύτηκε από την ίδια την κινεζική πολεμική αεροπορία, πιστεύεται πως το Πεκίνο ενέκρινε με κάποιον τρόπο την ανάρτησή της στο διαδίκτυο. Ο λόγος είναι αυτός που προαναφέραμε: οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν την έναρξη παραγωγής του μαχητικού F-47, οπότε οι Κινέζοι έπρεπε να απαντήσουν με κάτι εξίσου «δυνατό».
Στην εν λόγω εικόνα το J-50 μοιάζει σαν ένα πραγματικό αεροσκάφος επόμενης γενιάς. Οι άκρες των πτερύγων του παρατηρούμε πως είναι πτυσσόμενες (ή μεταβλητής γεωμετρίας όπως αποκαλείται αυτό το σχεδιαστικό χαρακτηριστικό), ενώ επιβεβαιώνεται η απουσία της παραδοσιακής «ουράς» σταθεροποίησης που συναντάμε στο πίσω μέρος της ατράκτου των περισσότερων μαχητικών.
Ο κινητήρας μοιάζει εντυπωσιακός, το σύστημα προσγείωσης φαίνεται συνηθισμένο αλλά εντύπωση προκάλεσε το σύστημα εξάτμισης του J-50, το οποίο είναι τύπου flat nozzle. Αυτός ο σχεδιασμός μέχρι πρότινος έχει χρησιμοποιηθεί εκτενώς μόνο στο κορυφαίο μαχητικό αεροπορικής υπεροχής F-22 Raptor των ΗΠΑ, αν και πειραματισμοί έγιναν και στο F-35 Lightninig II και στο ρωσικό Su-57 Felon. Η Lockheed Martin είχε αποφασίσει να αντικαταστήσει τελικά την εξάτμιση τύπου flat nozzle με μία συμβατική επειδή ήταν ακριβή και μείωνε σημαντικά την ώθηση του F-35.
Πάρα αυτά φαίνεται πως οι Κινέζοι, αν και σίγουρα εμπνεύστηκαν το δικό τους σύστημα flat nozzle από τους Αμερικανούς, το πήγαν ένα βήμα παραπέρα και ίσως ξεπέρασαν τις προκλήσεις που αντιμετώπιζε η Lockheed Martin. Το ίδιο ισχύει και για άλλα συστήματα και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που παρατηρούνται στο J-50, όπως για παράδειγμα τις προηγμένες εισαγωγές αέρα DSI. Αυτές οι τεχνολογίες εμφανίστηκαν πρώτες στα αμερικανικά μαχητικά 5ης γενιάς, αλλά αργότερα οι Κινέζοι τις αντέγραψαν και τις εξέλιξαν εγχώρια.