Κίνα
Ενημερώθηκε στις:

«Πλανητικό Αμυντικό Σύστημα»! Η Κίνα θέλει να υπερασπιστεί τη Γη από τους αστεροειδείς με όπλο... το φεγγάρι

Το «Πλανητικό Αμυντικό Σύστημα» της Κίνας έχει πάρει δυναμική πρόσφατα, με τους ερευνητές του Πεκίνου να σχεδιάζουν τώρα να χρησιμοποιήσουν το φεγγάρι για να προστατεύσουν τη Γη από χτυπήματα αστεροειδών, που θα μπορούσαν ενδεχομένως να εξαφανίσουν μια πόλη ή ακόμα και τον ανθρώπινο πολιτισμό, σύμφωνα με επιστήμονες που συμμετέχουν στο έργο.

Πώς λειτουργεί

Δύο οπτικά τηλεσκόπια θα κατασκευαστούν στο νότιο και βόρειο πόλο της Σελήνης για να ερευνήσουν το χώρο γύρω τους για τυχόν απειλές που μπορεί να έχουν γλιστρήσει μέσω του επίγειου δικτύου έγκαιρης προειδοποίησης, ειδικά εκείνων που πλησιάζουν από την τυφλή πλευρά που βλέπει προς τον ήλιο.

Το νέο έργο συνεπάγεται την τοποθέτηση τριών δορυφόρων-φυλάκων που μεταφέρουν φορτία καυσίμων και κινητικά όπλα στην τροχιά της Σελήνης γύρω από τη Γη, δήλωσε ο Wu Weiren, επικεφαλής σχεδιαστής του κινεζικού προγράμματος εξερεύνησης της Σελήνης, σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στο κινεζικό περιοδικό Scientia Sinica Informationis.

Όταν το σύστημα ανιχνεύει έναν αστεροειδή με τη δυνατότητα να προκαλέσει σοβαρή ζημιά, στέλνει έναν ή όλους τους δορυφόρους-φύλακες για να τον αναχαιτίσουν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, μόλις μια εβδομάδα – ταχύτερα από ό,τι θα μπορούσε να πετύχει κάθε μεγάλος πύραυλος που εκτοξεύεται από τη Γη.

«Θα έχει την ικανότητα να αναχαιτίζει τους εισερχόμενους αστεροειδείς από όλες τις κατευθύνσεις και μπορεί να σχηματίσει έναν αμυντικό κύκλο περίπου στη διπλάσια απόσταση μεταξύ της Σελήνης και της Γης – περίπου 800.000 km. σε διάμετρο», είπαν ο Γου και οι συνεργάτες του.

Το Σύστημα Άμυνας της Γης της Κίνας, που αυτή τη στιγμή βρίσκεται υπό ανάπτυξη, αποτελείται από γιγάντια ραντάρ και τηλεσκόπια σε μια προσπάθεια να αποτραπεί ένα γεγονός εξαφάνισης όπως αυτό που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους πριν από περίπου 65 εκατομμύρια χρόνια.

Πλανητική επιτήρηση

Όμως, προτού ανοίξει έδαφος στο φεγγάρι, η Κίνα θα εκτόξευε πρώτα δορυφόρους στην τροχιά της σελήνης για να δοκιμάσει τις τελευταίες τεχνολογίες επιτήρησης, παρακολούθησης και αναχαίτισης.

Αυτοί οι δορυφόροι θα μπορούσαν, ενδεχομένως, να χρησιμοποιηθούν για την υπεράσπιση της εθνικής ασφάλειας της Κίνας έχοντας τα τηλεσκόπια και τους αισθητήρες στραμμένους προς τη Γη, πρότειναν οι ερευνητές.

«Έχουν την ικανότητα να παρακολουθούν τη γεωσύγχρονη τροχιά», μια ζώνη μεγάλου υψομέτρου που φιλοξενεί πολλές επικοινωνίες και στρατιωτικούς δορυφόρους.

Οι δορυφόροι που προστατεύουν τη Γη θα μπορούσαν να βοηθήσουν την Κίνα να παρακολουθεί στενά τους δορυφόρους άλλων χωρών «και να βελτιώσει την ικανότητα προστασίας διαστημικών πόρων υψηλής αξίας».

Μια αυξανόμενη διαστημική δύναμη

Η Κίνα έχει γίνει μια αναπτυσσόμενη διαστημική δύναμη, καταβάλλοντας συνεχώς αυξανόμενες προσπάθειες τα τελευταία χρόνια για να βελτιώσει τις δυνατότητές της στο διάστημα.

Μέχρι στιγμής, η Κίνα έχει εκτοξεύσει νέους δορυφόρους, έχει προσγειώσει ανιχνευτές στο φεγγάρι και έχει εξερευνήσει τη σκοτεινή πλευρά του, ενώ έχει κατασκευάσει ακόμη και τον δικό της διαστημικό σταθμό.

Ο διαχειριστής της NASA, Μπιλ Νέλσον, δήλωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι ανησυχεί για την πιθανότητα η Κίνα να καταλάβει τη Σελήνη, αν και το Πεκίνο το αρνήθηκε και απέρριψε αυτούς τους ισχυρισμούς