Όπως έχει γίνει γνωστό εδώ και ημέρες, η αμερικανική εταιρεία SNC και το αεροσκάφος Freedom της αποτελούν τα φαβορί για τον διαγωνισμό αντικατάστασης των εκπαιδευτικών αεροσκαφών T-45 Goshawk του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού.
Η εταιρεία ανακοίνωσε εχθές πως θα συμμετάσχει κανονικά στο διαγωνισμό, ενώ αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες για το εκπαιδευτικό της αεροσκάφος.
Το Νέο Αεροσκάφος των ΗΠΑ
Σύμφωνα λοιπόν με την εταιρεία, το Freedom σχεδιάστηκε με κύριο γνώμονα την αξιοπιστία και την ανθεκτικότητα. Δεδομένου αυτού, κάθε ένα τέτοιο μαχητικό υπόσχεται μακροζωία τουλάχιστον 16 χιλιάδων ωρών και την ικανότητα να πραγματοποιήσει 35 χιλιάδες προσγειώσεις και/ή απογειώσεις (ή προσνηώσεις και απονηώσεις αντίστοιχα) κατά την διάρκεια της χρήσης του.
Όσον αφορά την απόδοση, η κατασκευάστρια εταιρεία υποστηρίζει πως το Freedom σχεδιάστηκε ώστε να επιδεικνύει απόδοση παρόμοια με αυτή μαχητικών 4ης και 5ης γενιάς. Το εκπαιδευτικό είναι σε θέση να δεχθεί από -3 έως +8 G και να φτάσει γωνία προσβολής έως 27 μοιρών.
«Το κύριο πλεονέκτημά μας είναι πως σχεδιάσαμε το Freedom από το μηδέν, οπότε το εξατομικεύσαμε πλήρως για να καλύψει τις ανάγκες του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού. Οπότε θα εκπαιδεύει πιλότους υπό ρεαλιστικές συνθήκες, σαν κανονική μάχη, κανένας συμβιβασμός» δήλωσε στέλεχος της εταιρείας.
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά, κάθε εκπαιδευτικό αεροσκάφος Freedom είναι φυσικά διθέσιο και πετά χάρις σε ένα ζεύγος τούρμποφαν κινητήρων τύπου FJ44-4M της εταιρείας Williams. Η χρήση δύο κινητήρων προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια συγκριτικά με τα υπάρχοντα εκπαιδευτικά T-45, τα οποία είναι μονοκινητήρια.
Ουσιαστικά το Freedom της SNC είναι ο μόνος διαγωνιζόμενος -τουλάχιστον μέχρι στιγμής- στον διαγωνισμό του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού. Αυτό σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα το εν λόγω αεροσκάφος θα επιλεχθεί σύντομα ως το νέο εκπαιδευτικό του ναυτικού των ΗΠΑ.
Η ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού εκπαιδευτικού αεροσκάφους για το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το Πεντάγωνο δεν αναζητά ένα οποιοδήποτε εκπαιδευτικό αεροσκάφος, αλλά ένα που να πληροί πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Κατά αρχάς, η πλατφόρμα πρέπει να μπορεί να πραγματοποιεί εκπαιδευτικές προσνηώσεις και απονηώσεις σε αεροπλανοφόρα, μία διαδικασία που ονομάζεται FCLP στις ΗΠΑ. Αυτές οι πτήσεις πραγματοποιούνται πλέον και στο έδαφος, σε ειδικά διαμορφωμένα πεδία προσαπογειώσεων που στόχο έχουν να μοιάζουν με τους μικρούς διαδρόμους αεροπλανοφόρων.
Το Freedom σχεδιάστηκε να καλύπτει αυτές και όλες τις υπόλοιπες ανάγκες του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, τουλάχιστον σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία.