Lockheed U-2
ΗΠΑ

Το κατασκοπευτικό Dragon Lady είναι ένας ζωντανός θρύλος (Εικόνες)

Το U-2 αποτελεί το βασικό επανδρωμένο αναγνωριστικό αεροσκάφος υψηλού υψομέτρου της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας. Το αεροπλάνο αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε από την Lockheed Skunk Works, τμήμα της αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin. Το U-2 διαθέτει το ψευδώνυμο Dragon Lady, το οποίο στην γλώσσα μας μεταφράζεται σε "Αυταρχική Κυρία".

Το αεροσκάφος θεωρείται εθνικό και τακτικό στοιχείο που συλλέγει κρίσιμες πληροφορίες για διοικητές και πολιτικούς ηγέτες. Είναι ικανό να συλλέξει φωτογραφίες με πολλαπλούς αισθητήρες, ηλεκτροπτικές και υπέρυθρες εικόνες και εικόνες ραντάρ, όπως επίσης και να αποκτήσει πρόσβαση σε σήματα του εχθρού. Κατά προσέγγιση κατασκευάστηκαν 85 αεροσκάφη, εκ των οποίων 35 βρίσκονται σήμερα σε ενεργό υπηρεσία. 

Το Lockheed U-2 έκανε την παρθενική του πτήση το 1955. Σχεδιάστηκε ως ένα αεροσκάφος με άτρακτο μειωμένου βάρους και μεγάλο άνοιγμα φτερών, το οποίο δίνει στο κατασκοπευτικό αεροπλάνο χαρακτηριστικά ανεμοπλάνου. Δεν είναι καθόλου εύκολο να πετάς αυτό το αεροσκάφος, αλλά η προσγείωσή του είναι ακόμη δυσκολότερη. Αρχικά επιχειρούνταν από την Κεντρική Υπηρεσία Πληροφοριών (CIA) των ΗΠΑ. Η "Αυταρχική Κυρία" έλαβε πολύ δημοσιότητα την δεκαετία του '60, όταν ένα U-2 καταρρίφθηκε σε σοβιετική περιοχή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Γεμάτο Αισθητήρες!

Το κατασκοπευτικό αεροπλάνο μπορεί να μεταφέρει πάνω από 1.300 κιλά αισθητήρων, οι οποίοι τοποθετούνται στην "μύτη" του, σε μία θέση πίσω από το πιλοτήριο (μεγάλες κάμερες), σε μικρότερες θέσεις στο χαμηλότερο μέρος της ατράκτου και σε δύο αποσπάσιμους λοβούς στα φτερά. Αυτοί οι αισθητήρες περιλαμβάνουν ένα μεγάλο εύρος συσκευών καταγραφής για κατασκοπεία τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρονικών, ραντάρ απεικόνισης, σύστημα ραντάρ για παρακολούθηση πεδίου μάχης ASARS-2, PLSS ανιχνευτές ραντάρ και κάμερες υψηλής ευκρίνειας.

Τα καταγραφόμενα δεδομένα μπορούν να μεταδοθούν μέσω ζεύξης δεδομένων σε σταθμούς εδάφους, ενώ τουλάχιστον τρία Dragon Lady είναι εξοπλισμένα με την κεραία δορυφορικής επικοινωνίας Senior Span. Η κεραία αυτή επιτρέπει την μετάδοση πληροφοριών σε διεθνείς αποστάσεις σχεδόν ακαριαία. 

Από το 1994 μέχρι και το 1998 η Lockheed τοποθέτησε νέους κινητήρες στα εναπομείναντα U-2R (νεότερη έκδοση, μεγαλύτερη από την απλή U-2), δημιουργώντας την έκδοση U-2S. Οι κινητήρες που επιλέχθηκαν ήταν οι στροβιλοανεμιστήρες (κινητήρες turbofan) F118-101, οι οποίοι είναι πιο αποδοτικοί, αύξησαν το βεληνεκές κατά 15% και επιτρέπουν στο αεροσκάφος να πετά σε μέγιστο υψόμετρο 24.380 μέτρων. Επιπλέον, βελτιώνουν την ευκολία συντήρησή τους στις βάσεις της αμερικανικής ΠΑ.

Καλύτερο Από το SR-71;

Το Lockheed U-2 υπηρετεί εδώ και σχεδόν 70 χρόνια, μιας και οι Αμερικανοί δυσκολεύονται να βρουν τον μη επανδρωμένο αντικαταστάτη του. Το εξίσου θρυλικό αναγνωριστικό SR-71 Blackbird αναπτύχθηκε με αρχικό σκοπό να αντικαταστήσει το Dragon Lady, ωστόσο πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν πως το U-2 υπερτερούσε του διαδόχου του. Θα κλείσουμε λέγοντας απλά πως το Blackbird αποσύρθηκε οριστικά το 1998, ενώ η "Αυταρχική Κυρία" πετά έως και σήμερα. 

GALLERY

Lockheed U-2
Lockheed U-2
Lockheed U-2
Lockheed U-2
Lockheed U-2
Lockheed U-2
Lockheed U-2
Lockheed U-2
Lockheed U-2
Lockheed U-2
Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ