Υδροπλάνο C-130
ΗΠΑ

Υδροπλάνα C-130 και μικρούς ηλεκτρικούς πυραύλους cruise θέλουν οι ΗΠΑ (Εικόνα)

Τα αμερικανικά αεροσκάφη MC-130J Commando II και KC130J Super Hercules πειραματίζονται με laser υψηλής ενέργειας, αμφίβια απογείωση και προσγείωση και πιθανώς μη επανδρωμένο και πλήρως αυτοματοποιημένο πιλοτήριο. Βέβαια, όλα αυτά θα γίνουν πράξη εάν επιτύχουν οι εργασίες της διοίκησης ειδικών επιχειρήσεων των ΗΠΑ.

Υπεύθυνοι του προγράμματος αποκάλυψαν τις λεπτομέρειες της οικογένειας αεροσκαφών C-130 σε συνέδριο της βιομηχανίας δυνάμεων ειδικών επιχειρήσεων που έλαβε χώρα στην Τάμπα της Φλόριντας από την Βιομηχανική Ένωση Εθνικής Άμυνας. 

Το αεροσκάφος, το οποίο κατασκευάστηκε για πρώτη φορά την δεκαετία του '50, έχει υπηρετήσει γενιές στρατευμάτων σε μάχες σε όλον τον κόσμο. Τώρα όμως έρχεται αντιμέτωπο με αμφισβητούμενο εναέριο χώρο, πιο πολύ από κάθε άλλη φορά. 

"Οι απειλές αυξάνονται, όσο πάει και χειροτερεύει," είπε ο Rich Rodriguez, τεχνικός υπεύθυνος για το Program Executive Office Fixed Wing.

Ο σμήναρχος της αμερικανικής ΠΑ, Ken Kuebler, υπεύθυνος του οπλοστάσιο αεροσκαφών σταθερών φτερών, είπε στους συμμετάσχοντες του συνεδρίου πως δίνει προτεραιότητα σε αυτόνομη τεχνολογία για να διευκολύνει το βάρος του πληρώματος πτήσης.

Εκτός από τον φόρτο εργασίας, το πλήρωμα μπορεί να μειωθεί. "Πρέπει να είμαι σε θέση να μειώσω το πλήρωμα και να είμαι ικανός να μειώσω και τον φόρτο εργασίας του πληρώματος," είπε ο Kuebler. "Μας έρχονται πολλά δεδομένα όλη την ώρα."

Ένα λιγότερο απασχολημένο πλήρωμα, σύμφωνα με τον Αμερικανό σμήναρχο, μπορεί να συγκεντρωθεί περισσότερο στην ασφάλεια του αεροσκάφους και τις αποστολές μάχης. 

Ο Rodriguez είπε πως η SOCOM (διοίκηση ειδικών επιχειρήσεων των ΗΠΑ) έχει ήδη δει πειράματα από την διοίκηση ειδικών επιχειρήσεων της αμερικανικής ΠΑ σε ένα μη επανδρωμένο πιλοτήριο, ενσωματωμένο με μικρότερη πλατφόρμα αεροσκάφους. Βέβαια, δεν μίλησε για την ακριβή πλατφόρμα. 

Εάν κριθούν επιτυχείς, αυτές οι καινοτομίες θα μπορούσαν να φθάσουν σε ένα τεράστιο αεροπλάνο όπως τις εκδόσεις του C-130, ανέφερε. 

Ο Kuebler θέλει να κρατήσει χώρο αλλά και να προσθέσει νέες επιλογές. "Πρέπει να έχω μία πλατφόρμα που είναι ένα πραγματικά αρθρωτό σύστημα πολλαπλών ρόλων. Αυτό σημαίνει πως τα φορτία θα φορτώνονται και θα ξεφορτώνονται από το αεροσκάφος εύκολα και πως θα το αεροπλάνο θα μπορεί να κάνει πάνω από ένα πράγμα."

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο αντισμήναρχος της αμερικανικής ΠΑ, Kevin Mclure, είπε πως οι εκδόσεις του C-130 δέχονται αναβαθμίσεις με νέο εξοπλισμό. Ο σκοπός είναι οι πολλές αυτές εκδόσεις να έχουν κοινά συστήματα και να παρέχουν ασφαλέστερη διήθηση και ανεφοδιασμό προμηθειών και καυσίμου.

"Αλλά το θέμα είναι τα αμφισβητούμενα περιβάλλοντα," είπε ο McClure. "Και αυτό γίνεται ένα πολύ δύσκολο πρόβλημα στο οποίο χρειαζόμαστε την βοήθεια της βιομηχανίας."

Θέλουν καλύτερα συστήματα επικοινωνίας, ικανά να παίρνουν δεδομένα από άλλες πλατφόρμες για να αυξάνουν την περιστασιακή αντίληψη σε πραγματικό χρόνο.

"Όχι μόνο μπορούμε να αντιδρούμε και να ανακτούμε τις δυνάμεις μας, αλλά μπορούμε επίσης να το μοιραστούμε με την κοινότητα," είπε ο McClure. 

Αυτό ισχύει και για την εκπαίδευση. Οι υπεύθυνοι προγραμμάτων θέλουν επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα για εμβυθιστική εκπαίδευση στις εκδόσεις του C-130 και άλλων αεροσκαφών. 

Τι γίνεται με το MC-130J;

Σε θέμα ανακεφαλαιοποίησης, οι ΗΠΑ τροποποιούν το MC-130J με συστήματα αποστολής για τις δυνάμεις ειδικών επιχειρήσεων, ώστε να βελτιωθεί η διήθηση χαμηλού επιπέδου, η ρίψη από αέρος και ο ανεφοδιασμός προμηθειών και καυσίμου σε αμφισβητούμενα περιβάλλοντα.

Τρέχων προσπάθειες περιλαμβάνουν ενσωμάτωση ραντάρ, δικτύωση αερομεταφερόμενων αποστολών, αντίμετρα σε συχνότητες ασυρμάτων, ενσωμάτωση ανοιχτών συστημάτων αποστολής, τεχνολογική ανανέωση επεξεργαστή ειδικών αποστολών, σύστημα διαχείρισης τακτικής πτήσης και ενσωμάτωση συστήματος αποστολής με βάση υπολογιστικό νέφος (cloud-based). 

Προγραμματισμένες προσπάθειες περιλαμβάνουν αυτοματοποιημένα συστήματα αποστολής που θα λειτουργούν για όλους τους κλάδους επιχειρήσεων, πυρομαχικά παλετών, ενεργό electronically scanned array ραντάρ και εκπαίδευση επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας. 

Το C-130 ξεκίνησε την υπηρεσία του ως βυτιοφόρο/μεταγωγικό αεροπλάνο. Συνεχίζει να αποτελεί "φορτηγό" στους ουρανούς, αλλά ένα φορτηγό που μπορεί να συγκεντρώσει δεδομένα, να διαισθάνεται στόχους και να χτυπάει όταν χρειάζεται. 

Ο αντισμήναρχος Matt Foertsch είπε πως τρέχων εργασίες περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση του πακέτου ακριβούς επίθεσης στα MC-130J και συστήματα αισθητήρων για στόχευση "επόμενης γενιάς". Η δουλειά του περιλαμβάνει επίσης την απόσυρση της έκδοσης W και την απόκτηση της έκδοσης J, η οποία σύμφωνα με αυτόν θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούλιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι Νεότερες Εργασίες στο AC-130 Πολεμικό Αεροπλάνο

Εν εξελίξει προσπάθειες περιλαμβάνουν τον τερματισμό του στόλου AC-130W, την ολοκλήρωση της παραγωγής των AC-130J Block 30, τον εκσυγχρονισμό των Block 20+ AC-130J σε Block 30, την παροχή υπέρυθρων συστημάτων καταστολής και την εισαγωγή αναβαθμίσεων σε αμυντικά συστήματα. 

Προγραμματισμένες προσπάθειες περιλαμβάνουν καινοτομίες μείωσης πληρώματος, προσέγγιση σε ανοιχτά και αρθρωτά συστήματα και την υιοθέτηση εκπαίδευσης επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας.

Με άλλα λόγια, το πολεμικό αεροπλάνο πρέπει να διατηρήσει την δυνατότητα βομβαρδισμού κοντινής απόστασης, αλλά να αναλάβει και ενσωματωμένη ώθηση αποτροπής, την οποία το Πεντάγωνο ανέθεσε στην διοίκηση.

Για να γίνει αυτό, ο Foertsch είπε πως το προσωπικό παρακολουθεί πυρομαχικά που ρίχνονται εναέρια, κυρίως για μέγιστη πιθανότητα καταστροφής. Ένα παράδειγμα αυτής της προσέγγισης, όπως εξήγησε, είναι μία ζεύξη δεδομένων με ενσωματωμένα όπλα, η οποία προστέθηκε σε μία εκρηκτική κεφαλή 20 κιλών τον περασμένο χρόνο.

Ο Foertsch αποκάλεσε την ζεύξη δεδομένων μία "απίθανη δυνατότητα", που επιτρέπει το πλήρωμα να εκτοξεύσει και έπειτα να επικοινωνήσει με το βλήμα κατά την διάρκεια της πτήσης, δίνοντας οδηγίες.

Η ζεύξη δίνει στον χρήστη μία "μούφα" επιλογή διοίκησης, η οποία μπορεί να καταστήσει το όπλο αδρανή στα μέσα της πτήσης εάν το χτύπημα χρειάζεται να ακυρωθεί.

Αλλά σύμφωνα με αυτόν, η συγκεκριμένη τεχνολογία χρειάζεται ακόμη δουλειά. Για να γίνει αυτό, περιμένουν από την βιομηχανία να παρέχει καθοδήγηση και αισθητήρες επόμενης γενιάς που μπορούν να λειτουργήσουν σε περιβάλλοντα χωρίς GPS.

"Έχουμε μεγάλης κλίμακας laser στόχευση πλέον," εξήγηση, αν ακόμη και αυτό δεν είναι αρκετό. Ψάχνουν επίσης για οπτική ή αυτοματοποιημένη αναγνώριση στόχου σε αρθρωτά, ανοιχτά συστήματα.

Αλλά θέλουν να το κάνουν αυτό περνώντας δυνατότητες στις υπάρχοντες μορφές, αντί να προσθέσουν ένα άλλο, ειδικού σκοπού εργαλείο. Θέλουν επίσης μεγαλύτερο βεληνεκές και απόσταση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι εργασίες σε αυτόν τον τομέα γίνονται με δύο μικρές ερευνητικές επιχειρήσεις, είπε. Αυτές εμπλέκουν την δοκιμή ενός μικροσκοπικού πυραύλου cruise με ηλεκτρική προώθηση, που εκτοξεύεται πέρα των 185 χιλιομέτρων και ενός άλλου μικρού πυραύλου cruise που μπορεί να κάνει δύο φορές αυτήν την απόσταση. 

Εάν αυτό δεν είναι ήδη αρκετό, να προσθέσουμε πως θέλουν να κάνουν αυτό το αεροπλάνο των 82 τόνων να προσγειώνεται και να απογειώνεται στο νερό.

Αυτό είναι αρκετά σημαντικό για τους NAVY SEAL, τους Marine Raiders και άλλους χειριστές που χρειάζονται πρόσβαση στο νερό σε απόμερες τοποθεσίες. 

Ο Rodriguez είπε πως το προσωπικό ειδικών επιχειρήσεων της αμερικανικής ΠΑ κάνει ψηφιακό προγραμματισμό και εργάζεται στην προσθήκη εξαρτημάτων που θα επιτρέψουν στην πλατφόρμα να επιπλέει, ακριβώς για αυτόν τον σκοπό.

GALLERY

Υδροπλάνο C-130
Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Έτοιμο να σπάσει το ουκρανικό μέτωπο-Forbes : Οι πανικόβλητοι Ουκρανοί διοικητές αναπτύσσουν ανεκπαίδευτες ταξιαρχίες στην μάχη

Η κατάσταση μέσα και γύρω από το Οχερέτινο και την Νοβομπαχμούτοβα είναι τραγική ενώ ρωσική 90η Τεθωρακισμένη μεραρχία...