Ένοπλες Συρράξεις

Οθωμανικός δρόμος του μεταξιού- Γιατί ο Ερντογάν "έσπρωξε" τώρα τη Χαμάς να προκαλέσει μακελειό στο Ισραήλ

Πολλοί αναρωτιούντα γιατί  η  τρομοκρατική οργάνωση της  Χαμάς επιτέθηκε  στο Ισραήλ  την παρούσα χρονική περίοδο, προκαλώντας ένα άνευ προηγουμένου αιματοκύλισμα που οδήγησε το Τέλ Αβίβ στην κήρυξη του πολέμου εναντίον της.

Ποιά χώρα "έσπρωξε" ΤΩΡΑ την Χαμάς να επιτεθεί στο Ισραήλ; 

Ενήργησε από μόνη της η Χαμάς ή κάποιο "φιλικό χέρι" την "έσπρωξε" να πραγματοποιήσει τώρα την βάρβαρη επίθεσή της κατά αθώων Ισραηλινών πολιτών, με σίγουρο αποτέλεσμα την κήρυξη πολέμου από το Ισραήλ;

Σε αυτά τα ερωτήματα η απάντηση εξάγεται αβίαστα αν εξετάσει προσεκτικά κανείς, ποιά χώρα  φιλοξενεί ηγετικά στελέχη της Χαμάς, συνεργάζεται άριστα μαζί τους, θα ωφεληθεί από ένα πόλεμο Ισραήλ-Χαμάς και για ποιούς λόγους.

Αυτή η χώρα δεν είναι άλλη από την  Τουρκία και εξηγούμε το γιατί.

Συνάντηση υπουργών μεταφορών Ιράκ-Κατάρ-ΗΑΕ-Τουρκίας για την Αναπτυξιακή οδό Περσικού κόλπου-ΕΕ

Σε άρθρο  του τουρκικό  ΜΜΕ , με τίτλο "Έργο τρισεκατομμυρίων! 4 χώρες θα συναντηθούν στην Τουρκία", επισημαίνει:

"Μια άλλη συνάντηση πραγματοποιείται αυτόν τον μήνα για την επιτάχυνση του Αναπτυξιακού Οδού που θα συνδέσει τον Περσικό Κόλπο μέσω Τουρκίας με την Ευρώπη.

Οι υπουργοί μεταφορών του Ιράκ, του Κατάρ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων θα συναντηθούν, με οικοδεσπότη τον  Τούρκο Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Abdülkadir Uraloğlu.

Οι εργασίες που πραγματοποιούνται σε επίπεδο γραφειοκρατών για το έργο θα επιταχυνθούν με την υπουργική σύνοδο κορυφής που θα πραγματοποιηθεί αυτόν τον μήνα.

Σύμφωνα με τα νέα της Yeni Şafak, στο δεύτερο στάδιο, οι υπουργοί Μεταφορών των σχετικών χωρών αναμένεται να συναντηθούν στο τέλος αυτού του μήνα, όπου αναμένεται να αξιολογήσουν τη φάση κατασκευής του λιμένα FAW στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη συμβολή της Τουρκίας και του Ιράκ στο έργο, καθώς και τα έργα σιδηροδρόμων και αυτοκινητοδρόμων.

"Πράσινο Φώς" από τη Σαουδική Αραβία

Το επενδυτικό κόστος του  "Development Road Project", που θα δημιουργηθεί με τη συμμετοχή του Ιράκ, του Κατάρ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων σε πρώτη φάση, στην Τουρκία είναι 7,8 δισ. δολάρια, ενώ το επενδυτικό κόστος στο Ιράκ είναι 16 δισ. δολάρια.

Ως αποτέλεσμα της συνεργασίας, τα εμπορεύματα θα μεταφέρονται από το λιμάνι FAW στα ΗΑΕ, στην Τουρκία οδικώς και σιδηροδρομικώς, παρέχοντας μια οδό διαμετακόμισης προς την Ευρώπη.

Η Σαουδική Αραβία χαιρετίζει επίσης το έργο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η  Ινδοευρωπαϊκή διαδρομή

Σε πρόσφατο άρθρο μας με τίτλο " Απόφαση-"σταθμός" η υλοποίηση της "Ινδοευρωπαϊκής διαδρομής" - Αναβαθμισμένος ο ρόλος της Ελλάδας, εκτός σχεδιασμού η Τουρκία", αναφερθήκαμε στην απόφαση των ΗΠΑ-ΕΕ στη Σύνοδο Κορυφής των G-20,  να προκρίνουν την λεγόμενη "Ινδοευρωπαίκή διαδρομή" ως αντιστάθμισμα του Κινέζικου δρόμου του μεταξιού, με την Ινδία στο επίκεντρο και με όδευση που θα ξεκινάει από αυτήν μέσω ΗΑΕ- Σαουδικής Αραβίας- Ιορδανίας-Ισραήλ-Ελλάδας να καταλήγει στην ΕΕ.

Οι ΗΠΑ, η Ινδία, η Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία και η Ευρωπαϊκή Ένωση, που υπέγραψαν τη συμφωνία, στοχεύουν να δημιουργήσουν μια εναλλακτική λύση στο έργο «Belt and Road» της Κίνας, με το έργο γνωστό ως IMEC για συντομία, να είναι η διαδρομή η οποία ξεκινώντας από την Ινδία μέσω της Αραβικής Χερσονήσου, του Ισραήλ της Μεσογείου και της Ελλάδας  να οδηγεί στην Ευρώπη.

Επισημαίναμε  τον καθοριστικό ρόλο για την υλοποίηση της "Ινδοευρωπαϊκής διαδρομής", των "Συμφωνιών του Αβραάμ" του Ισραήλ με τα ΗΑΕ και τις πολύ καλές σχέσεις Σαουδικής Αραβίας -Ισραήλ, αλλά και Σαουδικής Αραβίας-Ινδίας, έχοντας  φυσικά ως δεδομένες τις άριστες σχέσεις εδώ και χρόνια μεταξύ Ισραήλ-Ελλάδας-Κύπρου-Αιγύπτου στη ΝΑ Μεσόγειο.

Με τον τρόπο αυτό και παρόλη την αμφισβήτηση του από τους Τούρκους λόγω του γεγονότος ότι μένουν εκτός του εν λόγω project, η Ελλάδα θα αποτελεί την πύλη εισόδου της ΕΕ για λογαριασμό της "Ινδοευρωπαϊκής διαδρομής" σε περίπτωση υλοποίησης.

Ο πόλεμος Χαμάς-Ισραήλ άλλαξε τη στάση Σαουδικής Αραβίας-ΗΑΕ

Όλα τα παραπάνω ίσχυαν μέχρι πριν το ξέσπασμα του πολέμου Χαμάς-Ισραήλ που η τρομοκρατική οργάνωση προκάλεσε, με αποτέλεσμα  τώρα την αδυναμία υπογραφής συνθήκης Αβραάμ μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Ισραήλ αρχικά και την μεταστροφή τόσο του Ριάντ όσο και του Αμπού Ντάμπι κατά του Ισραήλ, υπό το βάρος οργισμένης αντίδρασης για τους θανάτους αμάχων Παλαιστινίων και παιδιών.

Έτσι η Τουρκία βγαίνει κερδισμένη, αφού από εκεί που ήταν εκτός project της Ινδοευρωπαϊκής διαδρομής, τώρα χάρη στον πόλεμο Χαμάς-Ισραήλ, η ίδια  επιχειρεί να αντικαταστήσει το Ισραήλ και στη συνέχεια την Ελλάδα, ως χώρες διασύνδεσης Περσικού Κόλπου-ΕΕ.

Τέλος σε αυτό κατατείνει και το μπαράζ  τουρκικών αεροπορικών επιθέσεων εσχάτως κατά του PKK στο βόρειο Ιράκ, προκειμένου να δημιουργηθεί ασφαλές περιβάλλον-μάταια κατά την εκτίμησή μας- για την χερσαία και σιδηροδρομική όδευση εντός του Ιράκ που θα οδηγεί στην Τουρκία. 

Συνεπώς η Τουρκία είναι εκείνη που ωφελείται  περισσότερο από όλους από τον πόλεμο Χαμάς-Ισραήλ και γιαυτό πααίρνει ακρεφνώς θέση υπέρ της Χαμάς, την οποία στηρίζει και δεν καταδίκασε για τις σφαγές αθώων Ισραηλινών πολιτών.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ