Βαλκάνια

Ξεπουλάμε και στους Βούλγαρους;-Η Σόφια θέλει το 20% των μετοχών του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης και έξοδο στο Αιγαίο

Σύμφωνα με το EVROS-NEWS, άκρως ανησυχητικές εξελίξεις έχουμε στον Έβρο από τα σχέδια των Βουλγάρων να βρουν διέξοδο στο Αιγαίο μέσω του τρομερά σημαντικού για την Ελλάδα λιμάνΙ της Αλεξανδρούπολης.

“Για «νέα σελίδα» στον τομέα των μεταφορών ανάμεσα στην Ελλάδα και την Βουλγαρία, έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μετά την χθεσινή συνάντησή του με τον Βούλγαρο ομόλογό του Νικολάι Σάμπεβ στη Σόφια.

Οι δύο υπουργοί ανακοίνωσαν πως θα επαναλειτουργήσει σύντομα ο συνοριακός σταθμός στην περιοχή Θέρμες Ροδόπης – Ζλατογκράντ, που παραμένει κλειστός λόγω της πανδημίας, ενώ έγινε γνωστό πως η Σόφια επιδιώκει την απόκτηση του 20% των μετοχών του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, που αποτελεί στρατηγικό σημείο για την συνδεσιμότητα μεταξύ των δύο χωρών”, αναφέρει η εβρίτικη ιστοσελίδα.

Η Ελλάδα θα πουλήσει το 20% ενός λιμανιού, την αξία του οποίου λιβανίζουν συνεχώς οι Αμερικανοί, όχι γιατί διέρχονται δυνάμεις τους στην Α.Ευρώπη, αλλά γιατί σε λίγο θα διέρχεται η μεγαλύτερη ποσότητα υγροποιημένου αερίου των ΗΠΑ στην ΕΕ μαζί με μια τεράστια ροή εμπορευμάτων .

Πως και με ποια λογική θα πουλήσουμε με ειδική συμφωνία έξοδο στο Αιγαίο στους Βούλγαρους, οι οποίοι σήμερα είναι δήθεν “σύμμαχοι”, αλλά πριν κάμποσα χρόνια μας έκαναν την ζωή αβίωτη για να βρουν διέξοδο στο Αιγαίο πέλαγος.

Για ποιο λόγο η Ελλάδα να ξεπουλά κρίσιμες υποδομές, οι οποίες θα στηρίξουν το μέλλον της χώρας και των επόμενων γενεών.

Οι συμφωνίες αυτές με την Βουλγαρία δεν είναι προς το εθνικό συμφέρον μελλοντικά, και θέτουν το ερώτημα γιατί εμείς ως Έλληνες δεν αγοράζουμε μέρος βουλγαρικού λιμανιού;

Υπενθυμίζουμε ότι η Τουρκία απειλεί την Δυτική Θράκη εδώ και μεγάλο διάστημα, διατηρεί άριστες σχέσεις με την Σόφια υπό οποιαδήποτε κυβέρνηση, και αυτό οφείλουμε να το κατανοήσουμε.

Ο Υπουργός υποδομών Κώστας Καραμανλής δήλωσε ότι «η περιφερειακή ανάπτυξη και η συνοχή στην περιοχή μας περνά μέσα από τη συντονισμένη προσπάθεια για διαμόρφωση κοινών διαδρομών και διαδρόμων συνεχούς ροής. Η γειτονία μας διαμορφώνει τις κατάλληλες συνθήκες για αξιοποίηση των λιμανιών των δύο χωρών, στη λογική ενός ολοκληρωμένου σιδηροδρομικού άξονα διασύνδεσής τους».

Μίλησε επίσης για το σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη – Καβάλα – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσσε. «Πρόκειται για ένα έργο γεωστρατηγικής σημασίας», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι θα δώσει ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές και θα έχει θετικό περιβαλλοντικό πρόσημο.

Ο Βούλγαρος υπουργός Μεταφορών ανέφερε συμφωνία για άνοιγμα πολλών συνοριακών σημείων μεταξύ Βουλγαρίας και Ελλάδας, καθώς και συμφωνία για σύνδεση του Ιονίου με τη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και ανάπτυξη διαδρόμου μεταφοράς που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη, τη Σόφια, το Βίντιν, το Αράντ με την Κεντρική Ευρώπη.

Το στρατηγικό έργο του σιδηροδρομικού διαδρόμου «Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Αλεξανδρούπολη-Μπουργκάς-Βάρνα-Ρούσε», σύμφωνα με τον Έλληνα υπουργό Υποδομών και Μεταφορών αναμένεται να ξεκινήσει το 2023 και οι κατασκευαστικές εργασίες θα ολοκληρωθούν έως το 2028.

Το ξεπούλημα κρίσιμων υποδομών και λιμανιών φιλέτων σε ξένους δεν ήταν και δεν θα είναι ποτέ προς όφελος της πατρίδος που χάνει πολλά δις ευρώ μελλοντικά, ενώ προκαλούνται κίνδυνοι και σε άλλα εθνικά ζητήματα.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Δεν του γλίτωσε ούτε ο βασιλιάς Αιγέας! Τούρκος συγγραφέας προαναγγέλλει την πρώτη φάση του σχεδίου υπαγωγής των νησιών μας στην τουρκική επικράτεια

“Βρώμικα” παιχνίδια με την ιστορία του Αιγαίου παίζουν οι Τούρκοι και ως γνωστόν η ιστορία εκδικείται