Κόσμος

Boeing: Απεργία για μισθούς, ωράρια και συντάξεις

Περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι στον αμυντικό τομέα της Boeing κατέβηκαν σε απεργία τη Δευτέρα, μετά την απόφαση από μέλη του συνδικάτου στο Μιζούρι και το Ιλινόις να καταψηφίσουν κατά της τελευταίας προσφοράς της εταιρείας σχετικά με τους μισθούς, τα ωράρια και τις συντάξεις.

Πρόκειται για εργαζόμενους που κατασκευάζουν μαχητικά F-15 και άλλα στρατιωτικά αεροσκάφη, αλλά και υποσυστήματα πυραύλων.

Της επίσχεσης εργασίας ηγείται ένα τοπικό τμήμα του συνδικάτου IAM που εδρεύει στο Σεντ Λούις, όπου βρίσκεται μία από τις μεγαλύτερες μονάδες της Boeing. «Αρκετά πια. Είναι θέμα σεβασμού και αξιοπρέπειας, όχι για κενές υποσχέσεις», έγραψε το συνδικάτο στο X.

Το IAM, ένα από τα μεγαλύτερα συνδικάτα της Αμερικής, εκπροσωπεί περίπου 600.000 εργαζόμενους στην αεροδιαστημική, αμυντική, ναυπηγική και μεταποιητική βιομηχανία.

Στέλεχος της εταιρείας δήλωσε απογοητευμένος που οι εργαζόμενοί «απέρριψαν μια προσφορά που περιλάμβανε αύξηση κατά 40% του μέσου μισθού».

Η Boeing είχε προσφέρει γενική αύξηση 20% στους μισθούς, μπόνους επικύρωσης της συμφωνίας ύψους 5.000 δολαρίων και άλλες βελτιώσεις. Η τελευταία προσφορά της, την οποία οι εργαζόμενοι καταψήφισαν την Κυριακή, περιελάμβανε αυξήσεις μισθών για τους εργαζόμενους στην κορυφή της μισθολογικής κλίμακας και βελτιωμένες συνταξιοδοτικές παροχές.

Σύμφωνα με την Boeing οι αυξήσεις θα μπορούσαν να φτάσουν κατά μέσο όρο το 40%, λαμβάνοντας υπόψη και άλλες βελτιώσεις.

Η Boeing, όπως σημειώνει το BBC, πασχίζει να ανακάμψει μετά από μια σειρά προβλημάτων, όπως τα θέματα ασφαλείας. Πέρυσι εργαζόμενοι στον κλάδο των επιβατικών αεροσκαφών είχαν κατέβει σε απεργία που σχεδόν έφτασε τους δύο μήνες και επιβάρυνε την εταιρεία.

Πρόκειται για την πρώτη επίσχεση εργασίας στον αμυντικό κλάδο της Boeing από το 1996, όταν οι εργασίες είχαν σταματήσει για πάνω από τρεις μήνες.

Σε δηλώσεις του την περασμένη εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing Κέλι Όρτμπεργκ είχε υποβαθμίσει τις πιθανές επιπτώσεις της απεργιακής κινητοποίησης, λέγοντας ότι θα είναι πολύ μικρότερη από αυτή των 30.000 εργαζομένων στην κατασκευή επιβατικών αεροσκαφών που είχε κοστίσει πέρυσι πολλά δισεκατομμύρια δολάρια.
 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ