Στις 9 Ιουλίου φέτος ένα επιθετικό αεροσκάφος τύπου SEPECAT Jaguar της ινδικής πολεμικής αεροπορίας συνετρίβη κοντά στην πόλη Churu της περιοχής Ρατζαστάν της ασιατικής χώρας, με αποτέλεσμα να χάσουν τις ζωές τους και οι δύο πιλότοι της πλατφόρμας.
Το γεγονός ότι πρόκειται για το τρίτο αεροσκάφος αυτό του τύπου που χάνεται φέτος στην Ινδία γεννά πολλές ανησυχίες για την γενική επιχειρησιακή ετοιμότητα στην οποία βρίσκεται η ινδική πολεμική αεροπορία.
Έχασαν 104 Αεροσκάφη σε 10 Χρόνια!
Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους:
- το 2025 δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη και η Ινδία έχει απωλέσει ήδη δεκάδες αεροσκάφη
- το 2024 είχε χάσει οχτώ αεροσκάφη
- το 2023 άλλες οχτώ μονάδες
- πέντε αεροσκάφη χάθηκαν το 2022
- έντεκα κατά την διάρκεια του 2021
- και πέντε το έτος 2020
Όλες αυτές οι μονάδες συνετρίβησαν κατά την διάρκεια πτήσεων ρουτίνας και όχι κατά την διάρκεια συρράξεων ή δύσκολων αποστολών, καταλαβαίνετε λοιπόν πως κάτι πάει λάθος στην ινδική πολεμική αεροπορία.
Από το 2020 το Νέο Δελχί έχει χάσει 42 στρατιωτικά αεροσκάφη, νούμερο που συνεπάγεται πως χάνει κατά μέσο όρο επτά μονάδες ανά χρόνο.
Κατά την διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, δηλαδή από το έτος 2015 έως το έτος 2024, η ινδική πολεμική αεροπορία έχει χάσει συνολικά 104 στρατιωτικά αεροσκάφη και ελικόπτερα, δηλαδή σχεδόν έξι ολόκληρες μαχητικές μοίρες του στόλου της!
Για να συγκρίνετε, αυτήν την στιγμή η ινδική πολεμική αεροπορία αποτελείται από 31 μοίρες μαχητικών αεροσκαφών και σκοπός της είναι να φτάσει τις 42 (δηλαδή να αποκτήσει ακόμη 11 μοίρες μαχητικών).
Κατά την διάρκεια των τελευταίων 20 ετών οι Ινδοί έχουν απωλέσει συνολικά 255 αεροσκάφη, όλα εν καιρώ ειρήνης.
Το τίμημα για την πολυπληθή χώρα της Νότιας Ασίας δεν είναι μόνο τα χαμένα αεροσκάφη, αλλά και οι αμέτρητοι πιλότοι που χάθηκαν μαζί με τις πλατφόρμες τους. Μεταξύ 2012 και 2021 σκοτώθηκαν 73 πιλότοι της ινδικής πολεμικής αεροπορίας, ενώ μεταξύ 2002 και 2011 χάθηκαν περισσότεροι από 120.
Ένας από τους λόγους των απωλειών αυτών, τόσο των έμψυχων όσο και των άψυχων, είναι ο γερασμένος στόλος της ινδικής πολεμικής αεροπορίας. Για παράδειγμα η Ινδία μέχρι πολύ πρόσφατα επιχειρούσε μεγάλη ποσότητα του σοβιετικού μαχητικού MiG-21, ενός αεροσκάφους που απέκτησε το παρατσούκλι «Ιπτάμενο Φέρετρο» εξαιτίας των πολλών αεροπορικών ατυχημάτων του.