Απίστευτο: Αποκαλύφθηκε τείχος 11.000 ετών στις ακτές της Βαλτικής

Γερμανοί ερευνητές ανακάλυψαν τα απομεινάρια ενός τείχους στη Βαλτική Θάλασσα, που πιστεύεται ότι χτίστηκε από κυνηγούς ταράνδων πριν από 11.000 χρόνια, κατά την Εποχή των Παγετώνων.

Το τείχος βρέθηκε 10 χιλιόμετρα από τις ακτές του Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας και πρόκειται για την αρχαιότερη κατασκευή στον κόσμο, όπως ανέφερε εκπρόσωπος  του Γερμανικού  Κρατικού Γραφείου Πολιτισμού και Διατήρησης Μνημείων.

Δεν προέκυψε φυσικά

Η ανακάλυψη του τείχους έγινε τυχαία το 2021, καθώς μια ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Κιέλου έκανε θαλάσσιες μελέτες στον κόλπο του Μεκλεμβούργου στα ανοιχτά του Ρέρικ.

Πολλές ερευνητικές ομάδες, συμπεριλαμβανομένου του Ινστιτούτου Έρευνας της Βαλτικής Θάλασσας Warnemünde (IOW) και του Πανεπιστημίου του Ρόστοκ, έχουν τώρα εξετάσει τον πέτρινο τοίχο. Θεωρούν απίθανο να δημιουργήθηκε φυσικά ή από πρόσφατη κατασκευή, λέει ο Jacob Geersen από το IOW.

Οι ερευνητές εντόπισαν  μια μακρά, ομοιόμορφη πέτρινη κατασκευή σε βάθος 21 μέτρων. Είναι ένα τείχος μήκους 970 μέτρων και ύψους ενός μέτρου. Αποτελείται από περίπου 1.500 πέτρες, στο μέγεθος πολλές από αυτές στο μέγεθος μπάλας ποδοσφαίρου.

Χρησιμοποιήθηκε για το κυνήγι ταράνδων

Ο τοίχος βρίσκεται δίπλα σε μια κοιλότητα, πιθανώς μια πρώην λίμνη. Οι ερευνητές υποθέτουν ότι οι κυνηγοί έχτισαν το τείχος για να γωνίσουν ταράνδους κοντά στη λίμνη και να τους σκοτώσουν εκεί. Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι τάρανδοι ήταν βασική τροφή εκείνη την εποχή.

Στη συνέχεια ,πολλές ερευνητικές ομάδες, συμπεριλαμβανομένου του Ινστιτούτου Έρευνας της Βαλτικής Θάλασσας Warnemunde (IOW) και του Πανεπιστημίου του Ρόστοκ, εξέτασαν το πέτρινο τείχος. «Είναι  απίθανο να δημιουργήθηκε με φυσικό τρόπο ή να πρόκειται για πρόσφατη κατασκευή, λέει ο Γιάκομπ Γκίρσεν από το ινστιτούτο IOW.

Στοιχεία και για άλλα παρόμοια τείχη

Το τείχος βρίσκεται δίπλα σε μια κοιλότητα, πιθανώς μια πρώην λίμνη. Οι ερευνητές υποθέτουν ότι κάποιοι  κυνηγοί έχτισαν το τείχος για να μπορέσουν να αποκλείσουν ταράνδους κοντά στη λίμνη και να τους σκοτώσουν. Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι τάρανδοι ήταν βασική τροφή εκείνη την εποχή.

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες, «σήμερα η Βαλτική Θάλασσα έχει βάθος 21 μέτρων στο επίπεδο που βρίσκεται το τείχος, επομένως πρέπει να είχε χτιστεί πριν ανέβει η στάθμη του νερού μετά την τελευταία Εποχή των Παγετώνων πριν από περίπου 8.500 χρόνια. Επιπλέον, στην περιοχή πρέπει να υπήρχαν ταυτόχρονα και τάρανδοι. Πριν από περίπου 11.000 χρόνια το κλίμα έγινε θερμότερο και οι τάρανδοι εξαφανίστηκαν από την περιοχή. Οπότε το τείχος μάλλον χτίστηκε εκείνη αυτή την εποχή. Αυτό το καθιστά ως την αρχαιότερη ανθρώπινη κατασκευή»

Ο Γενς Σνάιντερ φον Ντέιμλινγκ από το Πανεπιστήμιο του Κιέλου αποκάλυψε ότι υπάρχουν τώρα στοιχεία για άλλα παρόμοια πέτρινα τείχη  στον κόλπο του Μεκλεμβούργου.

Οι ερευνητικές ομάδες χρησιμοποιώντας σύγχρονα όργανα, συνεχίζουν να εξετάζουν το τείχος και τη δομή του βυθού ναι να ελέγξουν, μεταξύ άλλων, πότε οι πέτρες εκτέθηκαν για τελευταία φορά στο ηλιακό φως. Συνολικά, οι ερευνητές ελπίζουν να είναι σε θέση να συνεισφέρουν στην καλύτερη κατανόηση του τρόπου ζωής, της οργάνωσης και των μεθόδων κυνηγιού στη Λίθινη Εποχή.