Δεν "έφτανε" ο κορονοϊός! Νέος ιός απειλεί την Ιαπωνία-Μεταδίδεται με το τσίμπημα από τσιμπούρι

Ένας -μέχρι προσφάτως- άγνωστος ιός που μπορεί να μολύνει τον άνθρωπο και να προκαλέσει ασθένεια εντοπίστηκε από επιστήμονες στην Ιαπωνία

Ο νέος μολυσματικός ιός, που ονομάζεται Yezo και μεταδίδεται με το τσίμπημα από τσιμπούρι, προκαλεί μια ασθένεια με πυρετό και μείωση των αιμοπεταλίων και των λευκοκυττάρων του αίματος. Η ανακάλυψη έγινε από ερευνητές του Πανεπιστημίου Hokkaido και τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Nature Communications.

Σύμφωνα με την έρευνα, ο Yezo μεταδίδεται σε ζώα και ανθρώπουςμέσω τσιμπουριών και προκαλεί πυρετό αλλά και άλλα συμπτώματα στους ανθρώπους.

Ιολόγος στο Διεθνές Ινστιτούτο Ελέγχου Ζωονόσου του Πανεπιστημίου Hokkaido υποστηρίζει πως «τουλάχιστον επτά άνθρωποι έχουν μολυνθεί με αυτόν τον νέο ιό στην Ιαπωνία από το 2014, αλλά, μέχρι στιγμής, δεν έχει επιβεβαιωθεί κανένας θάνατος».

Ο ιός ανακαλύφθηκε όταν 41χρονος εισήχθη στο νοσοκομείο το 2019 με πυρετό και πόνο στο πόδι, έπειτα από δάγκωμα αρθρόποδου, που πιστεύεται πως ήταν τσιμπούρι. Ο άνδρας θεραπεύτηκε και πήρε εξιτήριο μετά από δύο εβδομάδες, αλλά οι εξετάσεις έδειξαν ότι δεν είχε μολυνθεί από γνωστούς ιούς.

Ένας δεύτερος ασθενής εμφάνισε παρόμοια συμπτώματα έπειτα από τσίμπημα τσιμπουριού τον επόμενο χρόνο.

Τελικά, οι επιστήμονες ανακάλυψαν τον ιό ύστερα από γενετική ανάλυσητων ιών που απομονώθηκαν από δείγματα αίματος των δύο ασθενών.

Για να προσδιοριστεί η πιθανή προέλευση του ιού, η ερευνητική ομάδα εξέτασε δείγματα που συλλέχθηκαν από άγρια ζώα στην περιοχή μεταξύ 2010 και 2020. Έτσι, βρήκαν αντισώματα για τον ιό στα ελάφια και τα ρακούν. Επίσης, βρήκαν τον ιό RNA σε τρία μεγάλα είδη τσιμπουριών στο Χοκάιντο.

Η ερευνητική ομάδα σχεδιάζει τώρα να παρακολουθήσει την πιθανή παγκόσμια κατανομή του νέου ιού σε άγρια ζώα και ασθενείς. Και τονίζουν πως περισσότερα νοσοκομεία θα πρέπει να κάνουν τεστ για τον ιό σε ασθενείς που παραπονιούνται για συμπτώματα όπως τα παραπάνω.