Αρχαιολόγοι στο Ισραήλ ανακάλυψαν ένα λυχνάρι με σχήμα προσώπου

Αρχαιλόγοι, σε ανασκαφή στο Ισραήλ, εντόπισαν ένα λυχνάρι λαδιού που το χρησιμοποιούσαν ως μέσο φωτισμού.

Σύμφωνα με την Εφορεία Αρχαιοτήτων του Ισραήλ (IAA), το τεχνούργημα χρονολογείται από τα τέλη του 1ου αιώνα έως τις αρχές του 2ου αιώνα μ.Χ.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι οι κάτοικοι των κτιρίων χρησιμοποίησαν τη λάμπα (το λυχνάρι) ως φυλαχτό για καλή τύχη.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν το αρχαίο χάλκινο αντικείμενο κοντά στα Τείχη της Ιερουσαλήμ, στο Εθνικό Πάρκο Πόλης του Δαβίδ στην Ιερουσαλήμ.

Οι ερευνητές, που έχουν περιγράψει το αντικείμενο ως «μοναδικό» και πιθανώς «το πρώτο του είδους που ανακαλύφθηκε στο Ισραήλ», εκτιμούν ότι είναι 1.900 ετών.

Οι αρχαιολόγοι λένε ότι το σχήμα του αντικειμένου φαίνεται να απεικονίζει ένα γελαστό ανθρώπινο πρόσωπο, το οποίο μοιάζει με μια ρωμαϊκή μάσκα θεάτρου, γεγονός που το καθιστά τόσο ξεχωριστό.

Επιπλέον, μόνο το ήμισυ της λάμπας σώζεται και οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ένα φυτίλι μέσα του.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ο λαμπτήρας ήταν πιθανότατα προσαρτημένος σε ένα επίπεδο αντικείμενο ή έναν τοίχο, που χρησίμευε ως «λάμπα τοίχου».

Ωστόσο, σημειώνουν ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε τελετές.

«Οι υπόγειες προσφορές ήταν διαδεδομένες στον αρχαίο κόσμο και προορίζονταν για τύχη και για να διασφαλίσουν τη συνεχιζόμενη ύπαρξη του κτιρίου και των κατοίκων του, και συνήθως θάβονταν κάτω από τα δάπεδα των κτιρίων ή των θεμελίων», είπε ο αρχαιολόγος Δόκτωρ Άρι Λεβί.