Κόσμος
Ενημερώθηκε στις:

Η Κυβέρνηση της Ινδίας στηρίζει τους αγρότες & την εθνική οικονομία

1: Στις 27 Σεπτεμβρίου 2020, ο Πρόεδρος της Ινδίας πέρασε τρία σημαντικά νομοσχέδια για τους αγρότες. Το νομοσχέδιο για το εμπόριο προϊόντων  (προώθηση και διευκόλυνση), 2020 (FPTC), τη συμφωνία τιμών για τους αγρότες (ενδυνάμωση και προστασία) Νομοσχέδιο Assurance and Farm Services, 2020 (FAPAFS) και το νομοσχέδιο για τα βασικά προϊόντα (τροποποίηση), 2020.

 

2: Αυτά τα νομοσχέδια, αποσκοπούν στο να εξασφαλιστεί ένα καλύτερο εισόδημα για τους αγρότες, με το σχέδιο να βασίζεται στην αύξηση των εσόδων έως το 2022. Τα πλεονεκτήματα και των τριών νομοσχεδίων που πέρασε η κυβέρνηση της Ινδίας μπορούν να συνοψιστούν εν συντομία ως εξής:

 

Α: Ο νόμος για το εμπόριο και το εμπόριο αγροτικών προϊόντων (προώθηση και διευκόλυνση), 2020:

 

3: Ο νόμος για το εμπόριο αγροτικών προϊόντων, (προώθηση και διευκόλυνση 2020), θα συμβάλει στην επίτευξη του στόχου «μία χώρα, μία αγορά» που σκοπεύει να δώσει ευκαιρίες στους αγρότες για να πουλήσουν τα προϊόντα τους σε οποιαδήποτε αγορά σε οποιοδήποτε μέρος της χώρας, ακόμη και χωρίς τη συμμετοχή του ''Mandi System'' και των κρατικών ρυθμιζόμενων αγορών στο πλαίσιο του APMC. Η Gita Gopinath, επικεφαλής οικονομολόγος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, δήλωσε ότι αυτοί οι νόμοι θα βοηθήσουν στη διεύρυνση της αγοράς για τους αγρότες και θα τους επιτρέψουν να πουλήσουν σε πολλά καταστήματα εκτός από το ''Mandi System'', χωρίς να χρειάζεται να πληρώσουν φόρο. Συγκεκριμένα δήλωσε: ''Με αυτό τον τρόπο θα αυξηθεί το εισόδημα των αγροτών''.  Άλλοι επιφανείς οικονομολόγοι έχουν επίσης υποστηρίξει αυτήν την ιδέα.''

 

Τα οφέλη για τους αγρότες:

 

 

''Το νομοσχέδιο προβλέπει το «Μία Ινδία, Μία γεωργική αγορά» που προάγει το εμπόριο χωρίς εμπόδια στο διακρατικό και το ενδοκρατικό εμπόριο με διατάξεις ηλεκτρονικού εμπορίου. Στη συνέχεια, εξετάζει τα ζητήματα των περιφερειακών ανισοτήτων και της σταθερότητας των τιμών στη γεωργική αγορά μακροπρόθεσμα. 

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, οι αγρότες επιτρέπεται να πωλούν τα προϊόντα τους σε οποιαδήποτε αγορά που τους δίνει καλύτερη τιμή.

Οι αγρότες δεν θα χρειαστεί να πληρώσουν επιπλέον φόρους σε ρυθμιζόμενες αγορές (APMC) ή προμήθεια σε μεσάζοντες. Οι αγρότες δεν θα υπόκεινται πλέον σε κανένα τέλος αγοράς ή τέλος από το κράτος, τους εμπόρους και τις πλατφόρμες ηλεκτρονικών συναλλαγών για την πώληση των προϊόντων τους που πραγματοποιούνται σε μια «εξωτερική περιοχή». 

Θα διασφαλίσει ότι ο αγρότης λαμβάνει μεγαλύτερο μερίδιο από την τιμή που καταβάλλει ο καταναλωτής και ως εκ τούτου, θα βελτιώσει τα γεωργικά του εισοδήματα.

 

 

Β: Συμφωνία για τη διασφάλιση των τιμών και τη γεωργική εξυπηρέτηση για τους αγρότες (ενδυνάμωση και προστασία), 2020 (FAPAFS): 

 

Αυτό το νομοσχέδιο στοχεύει στην πραγματοποίηση προωθούμενων δεσμών με τον γεωργικό τομέα, επιτρέποντας τη συμμετοχή του εταιρικού τομέα, σε ένα είδος εταιρικής γεωργίας. 

Διατυπώνει ένα νομικό πλαίσιο για τις συμφωνίες που επιτρέπουν σε μικρούς και περιθωριοποιημένους αγρότες να συνεργαστούν με εταιρείες αγροτικών επιχειρήσεων, εμπόρους λιανικής πώλησης, εξαγωγείς για υπηρεσίες και πώληση προϊόντων σε προσυμφωνημένη τιμή, δίνοντάς τους παράλληλα πρόσβαση σε σύγχρονη τεχνολογία και καλύτερες γεωργικές εισροές. 

Σε περίπτωση αποτυχίας εκτέλεσης της συμφωνίας και από τις δύο πλευρές, εάν προκύψει διαφορά, η πράξη προβλέπει επίσης έναν μηχανισμό επίλυσης διαφορών τριών επιπέδων για τη διασφάλιση της διαφάνειας και της δικαιοσύνης στις επιχειρήσεις. Η διάταξη είναι υπέρ των αγροτών, καθώς ο κίνδυνος απρόβλεπτης αγοράς μεταφέρεται κυρίως στους μεσάζοντες.

 

Γ: Ο νόμος για τα βασικά προϊόντα 

 

4: Ο νόμος για τα βασικά προϊόντα -(τροποποίηση) του 2020- ήταν απαραίτητος όταν η Ινδία δεν ήταν αυτάρκης στην παραγωγή τροφίμων για να εξασφαλίσει την αδιάκοπη προσφορά στους καταναλωτές. Τώρα υπάρχουν πολλές καλλιέργειες στις οποίες η Ινδία έχει αυτάρκεια. Το νομοσχέδιο επιτρέπει τώρα στις γεωργικές επιχειρήσεις να ευημερήσουν, διότι περιόρισε είδη που θα μπορούσαν να προμηθεύονται στην ανοιχτή αγορά και να αποθηκεύονται για διάφορες χρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των κλιμακωτών πωλήσεων για τη διατήρηση των τιμών των προϊόντων που αμείβονται και επίσης για τη χρήση γεωργικών προϊόντων σε γεωργικές βιομηχανίες συμπεριλαμβανομένης της επεξεργασίας τροφίμων. Ο νέος νόμος έχει τα ακόλουθα πλεονεκτήματα:

Το νομοσχέδιο αφαιρεί προιόντα όπως δημητριακά και όσπρια από τη λίστα των βασικών προϊόντων, καθώς οι επενδυτές δεν θα πρέπει πλέον να ανησυχούν για την υπερβολική κανονιστική παρέμβαση στις επιχειρηματικές δραστηριότητες. 

Θα καταργήσει επίσης την επιβολή ορίων αποθεματοποίησης σε τέτοια αντικείμενα, εκτός από «εξαιρετικά συνηθισμένες συνθήκες» όπως πόλεμος ή λιμός ή ελλείψεις για οποιονδήποτε λόγο.

Τα νομοσχέδια, θα φέρουν την απαιτούμενη ιδιωτική επένδυση στο γεωργικό μάρκετινγκ, την επεξεργασία και την υποδομή. Μακροπρόθεσμα, αυτός ο νόμος αναμένεται να ενισχύσει την υποδομή γεωργικής αποθήκευσης ακόμη και σε μικρότερες τοποθεσίες.

 

Ανάλυση: 

 

5: Η Gita Gopinath, τόνισε ότι η γεωργία είναι ένας από τους τομείς όπου η Ινδία χρειάζεται ολιστικές μεταρρυθμίσεις. Το ίδιο έχει επισημανθεί και από πολλούς επιφανείς οικονομολόγους. Στην πραγματικότητα, στη διαδικασία των οικονομικών μεταρρυθμίσεων που ξεκίνησε το 1991, ο γεωργικός τομέας της Ινδίας υστερούσε και για πρώτη φορά η Ινδία ανακοίνωσε τη νέα γεωργική πολιτική της το 2000. Το τότε πολιτικό πλαίσιο μιλούσε για την παροχή καθεστώτος στη γεωργία και τη λήψη πρωτοβουλιών για την εταιρική γεωργία και την επίτευξη ρυθμού ανάπτυξης 4% ετησίως σε σταθερή βάση, αυξάνοντας την παραγωγή και την παραγωγικότητα. Τα νέα νομοσχέδια που εγκρίθηκαν όμως φέρνουν σημαντικές αλλαγές. 

 

6: Ο αυξημένος ρόλος των μεσαζόντων στο παρόν σύστημα εμπορίας δεν είναι επωφελής ούτε για τους αγρότες ούτε για τους καταναλωτές. Οι μεσάζοντες πληρώνουν πολύ χαμηλή τιμή στους αγρότες και χρεώνουν υψηλότερη τιμή για το προϊόν, ενώ το πωλούν σε αγορές χονδρικής. Έτσι, οι μεσάζοντες λαμβάνουν σημαντικό μερίδιο των ωφελειών με την εμπορία γεωργικών προϊόντων. Η ύπαρξη μεσαζόντων καθώς και διάφορες επιβαρύνσεις που επιβάλλονται στους γεωργούς από τις ρυθμιζόμενες αγορές, οδηγεί σε υψηλότερες τιμές των γεωργικών προϊόντων που οι καταναλωτές έπρεπε να πληρώσουν τελικά στην αγορά. 

7: Οι γεωργικές μεταρρυθμίσεις στην Ινδία είναι επίσης αναγκαίες, διότι η αγροτική κατοχή γίνεται όλο και περισσότερο μη αμειβόμενη, καθώς το κόστος της καλλιέργειας έχει αυξηθεί, ενώ οι τιμές των γεωργικών προϊόντων στην πόρτα παραμένουν πολύ χαμηλές. Σε ορισμένες περιοχές της Ινδίας, οι αγρότες αναγκάστηκαν να κάνουν ακραία βήματα όπως η αυτοκτονία, λόγω του αυξανόμενου χρέους, καθώς τα εισοδήματά τους δεν κάλυπταν το κόστος καλλιέργειας τους, ειδικά όταν οι καλλιέργειες απέτυχαν λόγω καιρικών φαινομένων. Περισσότερο από το 40% των Ινδών αγροτών επέδειξαν προθυμία να αλλάξουν το επάγγελμά τους. Όλα αυτά προσθέτουν στον επείγοντα χαρακτήρα των μεταρρυθμίσεων στον γεωργικό τομέα.

8: Η συμβολή της ''πράσινης επανάστασης'' στην αύξηση της παραγωγικότητας των εκμεταλλεύσεων έχει μειωθεί και λίγο πολύ παρέμεινε στατική, γεγονός που οδηγεί σε χαμηλό εισόδημα για τους αγρότες και χαμηλότερο εμπορεύσιμο πλεόνασμα λόγω έλλειψης κεφαλαίων και κινήτρων στην αγορά.

9: Έτσι λοιπόν, το νέο νομοσχέδιο, στοχεύει στη μεταφορά της ινδικής γεωργίας στον επόμενο γύρο και στο επόμενο επίπεδο εμπορευματοποίησης μέσω μεταρρυθμίσεων της αγοράς, ώστε να διασφαλιστεί η διεύρυνση της αγοράς, η συμμετοχή του εταιρικού τομέα και η άρση των περιορισμών στις προμήθειες και την αποθήκευση των αγροτικών προϊόντων.   

Η δέσμευση του εταιρικού τομέα και των παρόχων υπηρεσιών όχι μόνο θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα της μείωσης του σχηματισμού κεφαλαίου στην ινδική γεωργία, αλλά θα διευκολύνει επίσης την καλύτερη εμπορία των γεωργικών προϊόντων, έτσι ώστε να αυξηθεί το εισόδημα των αγροτών και να δημιουργηθεί περισσότερη απασχόληση, ιδίως ενόψει ύπαρξη τεράστιας συγκαλυμμένης ανεργίας στη γεωργία. Η συμμετοχή του εταιρικού τομέα θα εξασφαλίσει επίσης τη δημιουργία βιομηχανιών αγροκαλλιέργειας και επεξεργασίας τροφίμων που είναι εξαιρετικά ανεκμετάλλευτη στην Ινδία σε σύγκριση με τις δυνατότητες της. Μόνο το 10% των προϊόντων διατροφής υφίστανται επεξεργασία στην Ινδία. 

10: Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όταν επιδιώκεται οποιαδήποτε μεταρρύθμιση ενός παλαιού συστήματος, θα υπάρξουν προσωρινές ενστάσεις, που ενδέχεται να βλάψουν εκείνους τους ενδιαφερόμενους που είναι ευάλωτοι.Η Gita Gopinath, όπως πολλοί άλλοι οικονομολόγοι, έχει προειδοποιήσει ότι «κάθε φορά που πραγματοποιείται μεταρρύθμιση, υπάρχουν μεταβατικά κόστη που πρέπει να διασφαλίσουμε και να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή, δηλαδή να μην βλάπτουμε τους ευάλωτους αγρότες, για να βεβαιωθούμε ότι παρέχεται το δίκτυο κοινωνικής ασφάλειας». 

Η κυβέρνηση της Ινδίας διαθέτει πολλά συστήματα για να σώσει τους ευάλωτους αγρότες από τις δυσμενείς επιπτώσεις της φυσικής καταστροφής (Fasal Beema Yojna) ή τις διακυμάνσεις των τιμών και τη διατήρηση ενός αποθέματος ασφαλείας μέσω μιας πολιτικής προμηθειών αγροτικών προϊόντων). Η κυβέρνηση της Ινδίας δίνει μεγάλη έμφαση στην παροχή θεσμικών πιστώσεων στους αγρότες και ο προϋπολογισμός της για το 2021-22 έχει στόχο 1.650.000 Ρούπιες θεσμική πίστωση στον γεωργικό τομέα. Εκτός αυτού, υπάρχει μια πολιτική επιδότησης επιτοκίου σύμφωνα με την οποία οι εμπορικές τράπεζες παρέχουν δάνεια στους αγρότες με 2-3% χαμηλότερο επιτόκιο από αυτό που χρεώνεται από άλλους δανειολήπτες.

11: Ο πρωθυπουργός της Ινδίας, στην κοινοβουλευτική ομιλία του στις 8 Φεβρουαρίου του 2021, διαβεβαίωσε με έμφαση στους αγρότες ότι «η παροχή ελάχιστης τιμής στήριξης υπήρχε, υπάρχει και θα παραμείνει σε ισχύ» για να σώσει τους μικρούς αγρότες από κάθε λάθος (δραστική πτώση των τιμών) στην αγορά γεωργικών προϊόντων. Υπάρχει ήδη ένα σύστημα παροχής MSP σε 23 καλλιέργειες κάθε χρόνο, το οποίο λειτουργεί ως η κατώτατη τιμή για αυτά τα προϊόντα πέραν του οποίου δεν επιτρέπεται η πτώση των τιμών τους. Στην πραγματικότητα, το MSP γίνεται πραγματικά η βασική τιμή ακόμη και για τις τιμές της ανοιχτής αγοράς. Η κυβέρνηση έχει πραγματοποιήσει κάποιες μεταρρυθμίσεις στον προσδιορισμό του MSP και είναι ανοιχτή σε κάθε είδους προτάσεις για βελτίωση σε αυτές εντός των δημοσιονομικών της σταθερών.

 

12: Το ζήτημα των γεωργικών επιδοτήσεων έχει στόχο να βοηθά τους μικρούς αγρότες, αλλά μόνο το 6% των αγροτών από το συνολικό αγροτικό πληθυσμό της χώρας είναι σε θέση να αποκομίσουν το όφελος των γεωργικών επιδοτήσεων που οδηγεί όχι μόνο στην ανισότητα, αλλά δημιουργεί επίσης τεράστια επιβάρυνση για τον εθνικό ταμείο χωρίς τη δημιουργία περιουσιακών στοιχείων ή τη δημιουργία κεφαλαίων. 

Η κυβέρνηση της Ινδίας δεν είναι αντίθετη στην παροχή επιδοτήσεων στον αγροτικό τομέα, αλλά θέλει να τον επαναπροσανατολίσει προς τη δημιουργία υποδομών και διαρκών περιουσιακών στοιχείων στις αγροτικές περιοχές, προκειμένου να βελτιωθεί η παραγωγικότητα της γεωργίας και να δημιουργηθούν περισσότερες ευκαιρίες απασχόλησης εκτός αγροτικής εκμετάλλευσης στις αγροτικές περιοχές. Ο κινητός μέσος όρος των γεωργικών επιδοτήσεων παρέμεινε πάνω από 100.000 εκατομμύρια Ρούπιες τα τελευταία χρόνια, οι οποίες μπορούν να κατευθυνθούν προς μια πιο παραγωγική δημιουργία κεφαλαίων στον γεωργικό τομέα, παρά να παρέχουν (εισροές) επιδοτήσεις προσανατολισμένες στην κατανάλωση. Οι μεταρρυθμίσεις των επιδοτήσεων στην Ινδία είναι πολιτικά ευαίσθητες αλλά ο εξορθολογισμός των επιδοτήσεων έχει καθυστερήσει πολύ.

 

13: Οι επιδοτήσεις όχι μόνο στρεβλώνουν τις τιμές αλλά επίσης οδηγούν σε σπατάλη και έλλειψη διατήρησης των φυσικών πόρων. Οι επιδοτήσεις ενθαρρύνουν τους αγρότες να χρησιμοποιούν το πλεόνασμα των επιδοτούμενων εισροών και να παράγουν όχι μόνο καλλιέργειες νερού όπως σιτάρι, ορυζώνας και ζαχαροκάλαμο που στρεβλώνει το πρότυπο καλλιέργειας, αλλά και επιδοτούμενα χημικά λιπάσματα που επηρεάζουν τη γονιμότητα του εδάφους και μολύνουν τα υδάτινα σώματα. Τελικά, ο εξορθολογισμός των επιδοτήσεων θα έχει θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον και την εισοδηματική ασφάλεια για τους αγρότες. Η ινδική κυβέρνηση επιδιώκει τον εξορθολογισμό των επιδοτήσεων εδώ και πολλά χρόνια και δεν είναι καινούργιος.

 

14: Τα τρία νομοσχέδια για την γεωργία, προκάλεσαν αδικαιολόγητες ανησυχίες λόγω πολιτικοποίησης του ζητήματος. Όπως τονίστηκε από τον πρωθυπουργό της Ινδίας στην ομιλία του στο Κοινοβούλιο, κάθε ασυμφωνία και φόβος που σχετίζεται με αυτά τα τρία νομοσχέδια θα μπορούσε κάλλιστα να αντιμετωπιστεί με συζήτηση μεταξύ διαφόρων ενδιαφερομένων με σκοπό την εξεύρεση λύσης και η κυβέρνηση είναι ανοιχτή σε αυτήν. Αυτό αποδεικνύεται από 11 συναντήσεις που είχε ήδη η κυβέρνηση με τους ηγέτες των αγροτών. 

 

15: Πρέπει να σημειωθεί ότι όλοι οι καλώς υγιώς σκεπτόμενοι υποστηρίζουν τους νόμους. Οι καλά μελετημένες απόψεις και προοπτικές βελτίωσης του νομοσχεδίου αμαυρώνονται από την πολιτικοποίηση του ζητήματος. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο υποστήριξε τους τρεις γεωργικούς νόμους, λέγοντας ότι αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό βήμα προόδου για τις γεωργικές μεταρρυθμίσεις στη χώρα. Η διοίκηση του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, δήλωσε επίσης (04 Φεβρουαρίου) ότι υποστηρίζει κάθε μεταρρύθμιση που βελτιώνει την αποτελεσματικότητα της αγοράς και προσελκύει επενδύσεις προς όφελος της χώρας.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ