Κόσμος

Ξεκίνησε ο «πόλεμος των drones» πάνω από το Αιγαίο - Οι Τούρκοι σηκώνουν βομβαρδιστικό UAV ως απάντηση στους ελληνικούς «θεριστές»


Οι Τούρκοι απαντούν στην ελληνική αγορά MQ-9 Reaper με την απογείωση ενός νέου UAV με δυνατότητα αναγνώρισης, επιτήρησης και προσβολής χερσαίων στόχων.

Η τουρκική αεροδιαστημική βιομηχανία (TAI — Turkish Aerospace Industries) έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα βίντεο το οποίο εμφανίζει την πρώτη πτήση του νέου μη επανδρωμένου (UAV — Unmanned Aerial Vehicle) αεροσκάφους Aksungur στις 20 Μαρτίου.

Το τουρκικό UAV απογειώθηκε από την αεροπορική βάση Μουρτέντ και η πτήση του διήρκεσε συνολικά 4 ώρες και 20 λεπτά.

Η TAI ξεκίνησε την ανάπτυξή του — όπως ήταν μέχρι πριν από λίγες ημέρες γνωστό — πρότζεκτ Anka-2 (νυν Aksungur) με απώτερο σκοπό την δημιουργία ενός νέου UAV με δυνατότητα μεταφοράς μεγαλύτερου ωφέλιμου φορτίου από τον προκάτοχο του Anka-1.

Το UAV δύναται να χρησιμοποιηθεί για ρόλους αναγνώρισης, επιτήρησης και προσβολής χερσαίων στόχων.
https://twitter.com/TUSAS_TR/status/1108677710317056000?ref_src=twsrc%5Etfw

Σύμφωνα με πληροφορίες, το αεροσκάφος έχει μήκος 12 μέτρων, ύψος 3 μέτρων και άνοιγμα πτερύγων συνολικού μήκους 24 μέτρων. Κάθε πτέρυγα είναι εξοπλισμένη με μία ενσωματωμένη δεξαμενή καυσίμου και μπορεί να φιλοξενήσει έως και τρεις πυλώνες ανάρτησης οπλισμού (Hard Points).
https://twitter.com/TUSAS_TR/status/1108677734333595649?ref_src=twsrc%5Etfw

Οι δύο κινητήρες τύπου PD170 της τουρκικής εταιρείας TUSAŞ Engine Industries (TEI) θα επιτρέπουν στο τουρκικό UAV να απογειώνεται με μέγιστο βάρος (MTOW — Maximum Take off Weight) 3.000 κιλών και ταυτόχρονα να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο 750 κιλών (συμπεριλαμβανομένου του οπλικού φορτίου).

Ακόμη, το αεροσκάφος θα επιχειρεί σε μέγιστο υψόμετρο 40.000 ποδιών (12.000 μέτρων) και θα μπορεί να παραμείνει στον αέρα για διάστημα άνω των 24 ωρών (μέσου υψομέτρου — μεγάλου βεληνεκούς / medium-altitude long-endurance — MALE UAV).

Παράλληλα, επισημαίνεται πως το UAV διαθέτει σύστημα αυτόματης από/προσγείωσης.

Επιπρόσθετα, το UAV διαθέτει συστήματα επιτήρησης τουρκικής προέλευσης (κύριος κατασκευαστής η εταιρεία Aselsan) καθώς και ένα σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών μέσω των δορυφόρων της Τουρκίας, TURKSAT.

Ολοκληρώνοντας, αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τις εκθέσεις του έγκυρου ιστοτόπου για θέματα άμυνας Jane's 360, η TAI σχεδιάζει να εντάξει το Aksungur σε γραμμή παραγωγής στις αρχές του επόμενου έτους.

Συνεχίζοντας, οι δύο κινητήρες τύπου PD170 της τουρκικής εταιρείας TUSAŞ Engine Industries (TEI) θα επιτρέπουν στο τουρκικό UAV να απογειώνεται με μέγιστο βάρος (MTOW — Maximum Take off Weight) 3.000 κιλών και ταυτόχρονα να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο 750 κιλών (συμπεριλαμβανομένου του οπλικού φορτίου).

Ακόμη, το αεροσκάφος θα επιχειρεί σε μέγιστο υψόμετρο 40.000 ποδιών (12.000 μέτρων) και θα μπορεί να παραμείνει στον αέρα για διάστημα άνω των 24 ωρών (μέσου υψομέτρου — μεγάλου βεληνεκούς / medium-altitude long-endurance — MALE UAV).

Παράλληλα, επισημαίνεται πως το UAV διαθέτει σύστημα αυτόματης από/προσγείωσης.

Επιπρόσθετα, το UAV διαθέτει συστήματα επιτήρησης τουρκικής προέλευσης (κύριος κατασκευαστής η εταιρεία Aselsan) καθώς και ένα σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών μέσω των δορυφόρων της Τουρκίας, TURKSAT.

Ολοκληρώνοντας, αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τις εκθέσεις του έγκυρου ιστοτόπου για θέματα άμυνας Jane's 360, η TAI σχεδιάζει να εντάξει το Aksungur σε γραμμή παραγωγής στις αρχές του επόμενου έτους.

Ο οπλισμός που μπορεί να μεταφέρει

Ο οπλισμός που μπορεί να μεταφέρει

Anka Aksungur: Παρθενική πτήση για το τουρκικό UAV - Αλλάζουν τα δεδομένα στο Αιγαίο (pics & vids) - Media Gallery 15Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος θα αναλάβει ρόλους αναγνώρισης, επιτήρησης και προσβολής χερσαίων στόχωνΘα είναι σε θέση να επιχειρεί με μέγιστο υψόμετρο τα 40.000 πόδια (12.000 μέτρα)Anka Aksungur: Παρθενική πτήση για το τουρκικό UAV - Αλλάζουν τα δεδομένα στο Αιγαίο (pics & vids) - Media Gallery 11Στο μεταξύ όπως αναφέραμε νωρίτερα, Ελλάδα και ΗΠΑ συμφώνησαν στην αγορά τριών UAV MQ- 9 με δύο επίγειους σταθμούς εξυπηρέτησης έναντι των 50 εκατομμυρίων ευρώ. 

Η συμφωνία, όμως, μεταξύ των δύο χωρών δεν σταματά εκεί, καθώς στην αεροπορική βάση της Λάρισας θα εγκατασταθούν δύο τάνκερ εναέριου ανεφοδιασμού, ενώ μετά τα μέσα καλοκαιριού στην 110 πτέρυγα μάχης οι Αμερικανοί θα προσγειώσουν τα νέας γενιάς drones, τα Global Hawk.

Η επένδυση των ΕΔ σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη δε σταματάει στα MQ-9 Reaper, καθώς, όπως έχει αναφέρει το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ, σε τελική φάση μπαίνει το UCAV nEUROn, ένα όπλο-φονιάς που θα αποτελέσει το ελληνικό «αντίδοτο» στα τουρκικά UAV.

Είναι γνωστό ότι κάτω από άκρα μυστικότητα στην Γαλλία εδώ και τρεις μήνες ετοιμάζεται ένα πρωτότυπο UCAV nEUROn, με σκοπό την μαζική παραγωγή του για τις χώρες που συνεισφέρουν στην κατασκευή του (συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας), σκορπίζοντας αισιοδοξία στην ελληνική ΠΑ, η οποία έχει να αντιμετωπίσει πλέον εκτός των τουρκικών F-16, και τα τουρκικά μη επανδρωμένα οχήματα.

Οι πληροφορίες που έρχονται αναφέρουν ότι το όλο σχέδιο ευρίσκεται στην τελική φάση, και σε εύλογο χρονικό διάστημα (μέχρι το καλοκαίρι) θα έχουμε άκρως ευχάριστα νέα, τα οποία θα βοηθήσουν την Ελλάδα αφάνταστα στο τεράστιο ελληνικό Αρχιπέλαγος.

Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία είχε συμπεριλάβει το UCAV με το σχέδιο απόκτησης 150 μονάδων μέχρι το 2025.

Δείτε τα MQ-9 Reaper εν δράσει:

https://youtu.be/c0PULLcK4wk

https://youtu.be/8rzkgFAFMTI

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ