Κόσμος

Αυτά είναι τα 15 πιο ακριβά αυτοκίνητα στον κόσμο! (εικόνες)

Για το μέσο όρο αγοραστή αυτοκινήτου η λίστα αυτή έχει μόνο ακαδημαϊκό ενδιαφέρον. Ωστόσο, στον πλανήτη υπάρχουν και μπόλικοι εκατομμυριούχοι. Για τους οποίους η αγορά από την παρακάτω λίστα και το άκουσμα της τιμής για κάθε αυτοκίνητό της δεν θα έκανε το αυτί τους να ιδρώσει.

Αυτός λοιπόν είναι ο κατάλογος με τα 15 ακριβότερα αυτοκίνητα στον κόσμο –όχι classic, φυσικά. Σαφώς και πρόκειται για μοντέλα περιορισμένης παραγωγής και σαφώς τα περισσότερα από αυτά έχει ήδη εξαντληθεί ή προ-πωληθεί. Ας τα δούμε…

15. Aston Martin One-77 - €1,62 εκατ.
Η ονομασία «77» αναφέρεται στα μόλις 77 κομμάτια που κατασκευάστηκαν. Μοναδικό όμως δεν είναι μόνο το όνομά της, αλλά επίσης ο κομψός σχεδιασμός, όπως και ο πανίσχυρος 7,3λιτρος κινητήρας V12 με τους 760 PS. Να θυμίσουμε ότι ντεμπουτάρισε στο Σαλόνι της Γενεύης το 2009 και οι παραδόσεις ξεκίνησαν το 2011.

14. Pagani Zonda Cinque Roadster - €1,85 εκατ.
Σχεδιασμένη για μόλις πέντε εκλεκτούς πελάτες, η Cinque Roadster θεωρείται η πιο όμορφη Zonda που κατασκευάστηκε, θέλοντας ταυτόχρονα να είναι το «κύκνειο άσμα» του μοντέλου. Τελικά, όπως θα δείτε παρακάτω πρόκειται μάλλον για μαρκετινίστικο τερτίπι, μόνο για να ανέβει η τιμή. Με τη δυνατότητα να ξεπερνά τα 300 km/h, αυτό το ρόουντστερ είναι ο τρίτο κομμάτι της της Pagani που βρίσκεται μέσα στη λίστα των πιο ελίτ αγοραστών.

13. Lamborghini Reventon - €1,75 εκατ.
Το 2007, η Lamborghini αποφάσισε να κατασκευάσει πανάκριβα και περιορισμένης παραγωγής μοντέλα που θα μπορούσαν να αποτελέσουν, τρόπον τινά, μια μηχανή χρήματος για την εταιρεία. Το πρώτο δείγμα αυτής του εγχειρήματος ήταν τα 20 κομμάτια της Reventon των 650 PS που ξεπούλησε με τη μία. Με καταγεγραμμένη τελική ταχύτητα 355 km/h ήταν και επίσημα μέχρι εκείνη τη στιγμή η ακριβότερη Lamborghini.

12. Pagani Huyara BC - €2,46 εκατ.
Η BC, μια ακόμη πιο σκληροπυρηνική έκδοση της Huayra φοράει το πανάκριβο αεροδυναμικό πακέτο Pacchetto Tempesta. Η Huayra BC, να θυμίσουμε, ότι πήρε το όνομά της από τον πρώτο πελάτη της Pagani, Benny Caiola, και είναι πιο άκαμπτη, πιο ελαφριά και πιο ισχυρή από το στάνταρ αυτοκίνητο. Μόνο 20 κομμάτια από αυτή την ειδική βερσιόν θα κατασκευάσει η Pagani Automobili.

11. Bugatti Chiron - €2,5 εκατ.
Η Chiron ανήκει στα τελευταίας εσοδείας hypercars και αποτελεί μια νέα εξέλιξη για τα αυτοκίνητα του είδους. Με έδρα το Molsheim, η Bugatti με τη μακρά παράδοση στις υπερκατασκευές ανέβασε και άλλο τον πήχη σε όλους τους τομείς. Με 8λιτρο κινητήρα W16, 1.500 άλογα, ροπή 163,1 kgm από τις 2.000 έως τις 6.000 rpm και μπόλικες τεχνολογικές καινοτομίες, η Chiron είναι ένα από τα πιο εξεζητημένα hypercar.

10. Ferrari Pinifarina Sergio - €2,63 εκατ.
Η Sergio, που ονομάστηκε έτσι προς τιμή του ιδρυτή της Pininfarina που απεβίωσε το 2012, βασίζεται στη Ferrari 458 Spider. Η Sergio πρωτοπαρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2013 και καθώς η υποδοχή του αυτοκινήτου από το κοινό ήταν ενθουσιώδης προέκυψε και η δρομολόγηση της περιορισμένης παραγωγής του. Έτσι έξι κομμάτια βρήκαν ισάριθμους ιδιοκτήτες.

9. Aston Martin Valkyrie - €2,8 εκατ.
«Ένα αυτοκίνητο που θα γίνει αφίσα και θα βοηθήσει να στρατολογήσουμε νέους οπαδούς στην Aston Martin. Τα παιδιά θα το αγαπήσουν και οι μπαμπάδες θα μιλούν για αυτό. Θα γίνει ένα σύμβολο», δήλωσε για τη Valkyrie ο Andy Palmer, αφεντικό της Aston Martin.

Η παραγωγή των 150 αυτοκινήτων ξεκίνησε από εφέτος και οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν το 2019. Η υβριδική κινητήρια μονάδα της Valkyrie αποτελείται από ένα μοτέρ V12, χωρητικότητας 6,5 λίτρων της Cosworth και ένα σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας (KERS) που δίνει ζωή σε έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνολική ισχύς στις δοκιμές λέγεται ότι ξεπέρασε τα 1.130 άλογα. Αυτό σημαίνει ότι το δημιούργημα του Adrian Newey θα πιάσει και τον στόχο για 1 kg/PS, με δεδομένο ότι το αυτοκίνητο στη λειτουργική μορφή toy θα ζυγίζει λίγο πάνω από 1.000 kg.

8. Bugatti Veyron Mansory Vivere - €2,98 εκατ.
Υπάρχουν μόνο δύο στον κόσμο. Εκτός από τον 8λιτρο 4τούρμπινο κινητήρα W16 και την όποια εξατομίκευση, ένας ιδιοκτήτης αποφάσισε να στείλει τη Veyron του στον Mansory για να την κάνει ακόμη πιο μοναδική. Φινιρισμένη σε άσπρο ματ χρώμα, με νέο προφυλακτήρα εμπρός πίσω, ανασχεδιασμένο καπό και μια… λαίλαπα Mansory Carbon Fiber στην καμπίνα πρόκειται σαφώς για μοναδική βερσιόν. Ο βελτιωτικός οίκος προσέθεσε επίσης φώτα ημέρας, πλαϊνά μαρσπιέ και πλήρως σφυρήλατες, κάστομ ζάντες.

7. Lykan Hypersport - €2,99 εκατ.
Ο κινητήρας καθενός από τα επτά Lykan HyperSport, είναι ένας επίπεδος 6κύλινδρος bi-turbo με καταγωγή Porsche, ο οποίος ύστερα τις επεμβάσεις της Ruf αποδίδει 750 PS και 101,9 kgm. Σύμφωνα με τη W Motors εκτοξεύει το αραβικό σούπεκαρ από στάση ως τα 100 km/h σε 2,8”, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 395 km/h.

Το HyperSport είναι το πρώτο αυτοκίνητο που διαθέτει προβολείς με ενσωματωμένες πολύτιμες πέτρες, καθώς τα φώτα LED διαθέτουν 420 διαμάντια (!) συνολικού βάρους 15 καρατίων. Ωστόσο, οι αγοραστές μπορούν επιλέξουν ανάμεσα σε ρουμπίνια, διαμάντια, κίτρινα διαμάντια και ζαφείρια για να ενσωματωθούν στους προβολείς του HyperSport με βάση την επιλογή χρώματος. Δύο κομμάτια έχουν ήδη πουληθεί σε ιδιώτες και ένα ακόμη αγόρασε η Αστυνομία του Abu Dhabi. Οπότε αν ενδιαφέρεστε περισσεύουν ακόμη τέσσερα.

6. McLaren P1 LM - €3,16 εκατ.
Η P1 LM είναι πάνω κάτω ό,τι και η P1 GTR, αλλά τροποποιημένη έτσι ώστε να γίνει νόμιμη για κυκλοφορία στο δρόμο. Αυτό σημαίνει ότι τα πέντε συνολικά road legal αυτοκίνητα διατηρούν απαράλλαχτη την απόδοση των 1.000 ίππων από τον διτούρμπινο υβριδικό κινητήρα V8, αλλά ρυθμισμένο έτσι ώστε να καίει βενζίνη από το πρατήριο. Μην φανταστείτε ότι για να διατηρήσουν την ίδια ισχύ με νορμάλ βενζίνη εφήρμοσαν περίτεχνες τεχνικές λύσεις. Απλώς ανέβασαν την πίεση του τούρμπο.

Βέβαια, οι τεχνικές επεμβάσεις δεν περιορίστηκαν εκεί. Η Lanzante τοποθέτησε νέο σύστημα εξάτμισης, αντικατέστησε τα τζάμια των παραθύρων με άλλα πλαστικά, τοποθέτησε ζάντες και λάστιχα δρόμου, αφαίρεσε το air jack και έντυσε με ανθρακόνημα και Alcantara την καμπίνα. Επιπλέον, τοποθέτησε χρυσή επένδυση στο μηχανοστάσιο, ως φόρο τιμής στην F1, το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου της McLaren.

5. Lamborghini Veneno Roadster – €3,95 εκατ.
Η ρόουντστερ Veneno (φαρμάκι στα σπανιόλικα) είναι πραγματικά… ανοικτή, καθώς δεν διαθέτει καθόλου οροφή, ούτε καν αφαιρούμενη. Το μόνο που προστέθηκε «ξηλώνοντας» την οροφή της κουπέ είναι δύο ενισχυμένα roll bar, ένα πάνω από κάθε κάθισμα για λόγους ασφαλείας σε περίπτωση ανατροπής. Με εξαίρεση την έλλειψη της οροφής, οι εννέα Veneno Roadster δεν έχουν καμία άλλη σχεδιαστική αλλαγή από την κουπέ.

Το μοτέρ να θυμίσουμε ότι είναι 6,5λιτρο, φυσικά V12 και αποδίδει 750 PS. Σε συνδυασμό με τα μόλις 1.490 κιλά που ζυγίζει και την αναλογία 1,99 κιλών/ίππο, οι επιδόσεις κινούνται στο επίπεδο του εξωπραγματικού, καθώς αρκούν 2,9” για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h και να πιάνει τελική ταχύτητα 355 km/h.

4. Koenigsegg CCXR Trevita – €4,21 εκατ.
Η CCXR είναι μία από τις δύο μόνο Trevita που κατασκευάστηκαν και έχουν αμάξωμα από ειδικό λευκό-ασημί ανθρακόνημα που λαμπυρίζει στο φως σαν εκατομμύρια μικρά διαμάντια.

Κάτω από το καπό της έχει έναν 32βάλβιδο V8 4,8 λίτρων της Koenigsegg που, αν και βασισμένος σε Volvo, έχει δύο ειδικά εξελιγμένα τούρμπο Rotrex και αποδίδει 1.018 PS στις 7.000 rpm και 110 kgm ροπής στις 5.600 rpm. Κινεί τους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου Xtrac Super Synchro με paddles αλλαγής ταχυτήτων κι επιταχύνει το σούπερκαρ σε 2,9” μέχρι τα 100 km/h και σε 8,75” μέχρι τα 200. Για το 0-200-0 km/h, η CCXR χρειάζεται μόλις 13,55” και πιάνει πάνω από 410 km/h!

3. Bugatti Divo - €5 εκατ.
Είναι απίθανο να συναντήσεις μια Bugatti Divo στο δρόμο. Μόνο 40 κομμάτια αυτής της ελαφρύτερης έκδοσης της Chiron θα κατασκευαστούν και όλα έχουν ήδη βρει ιδιοκτήτη. Πρόκειται για μια πιστάδικη Chiron, ελαφρύτερη κατά 35 κιλά και με βελτιωμένη κάθετη αεροδυναμική φόρτιση. Οι παραδόσεις μόλις ξεκίνησαν...

2. Rolls-Royce Sweptail - €11,4 εκατ.
Είναι πιθανώς το μεγαλύτερο διθέσιο αυτοκίνητο που υπάρχει στον κόσμο, στο πρότυπο μιας εποχής όπου το μέγεθος των αυτοκινήτων αντανακλούσε το κύρος και την αξία τους. Η ομορφιά είναι κάτι υποκειμενικό, αλλά αναμφισβήτητα η Sweptail (χυτή ουρά) είναι εντυπωσιακή. Αν δεν σας αρέσει, μην ανησυχείτε: Είναι μία και μοναδική, και φτιάχτηκε από τη Rolls-Royce δε για έναν «μεγάλο γνώστη» των αυτοκινήτων της.

Ο «γνώστης» -που θέλει να παραμένει ανώνυμος– έκανε την παραγγελία στο εργοστάσιο το 2013 και «συνεργάστηκε» με το σχεδιαστικό τμήμα για πάνω από δύο χρόνια. Κι άλλα δύο χρόνια χρειάστηκαν για την κατασκευή του αυτοκινήτου – εξ ολοκλήρου στο χέρι, φυσικά, και με τα πιο ακριβά υλικά.

Η σχεδίαση της Sweptail παραπέμπει στις Rolls-Royce με αμάξωμα τύπου speedster «boat-tail» του 1920-1930, ενώ δανείζεται πολλά στοιχεία και από τα σκάφη πολυτελείας. Πίσω κάθισμα δεν υπάρχει, έχοντας δώσει τη θέση του σε ένα ξύλινο ράφι που φωτίζεται με γαλάζιο φως. Πιο πίσω είναι μια ξύλινη «καπελιέρα», εφοδιασμένη και αυτή με προστατευτικές ράγες για τη φόρτωση αποσκευών. Κι όλα αυτά καλύπτονται από ένα μεγάλο κρύσταλλο σε σχήμα σταγόνας, που δίνει άπλετο φως στο εσωτερικό και μια ιδιαίτερη προσωπικότητα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Το εμπρός μέρος είναι και αυτό ιδιαίτερο, με τη μεγαλύτερη μάσκα που υπάρχει σε Rolls, ξεχωριστά μονά φώτα, κι όλα αυτά κλεισμένα σε ένα μεταλλικό πλαίσιο.

Το ταμπλό είναι «το καθαρότερο σε σχεδίαση που υπάρχει», αλλά η Rolls δεν δίνει φωτογραφίες. Για τα ταξίδια, υπάρχουν ειδικά φτιαγμένες αποσκευές, ενώ μπορεί κανείς να αποθηκεύσει χαρτοφύλακες σε ειδικούς χώρους μέσα στα πλευρικά τοιχώματα, οι οποίοι ανοιγοκλείνουν ηλεκτρικά. Φυσικά, στην κεντρική κονσόλα υπάρχει και μηχανισμός με τον οποίο αναδύονται ένα μπουκάλι σαμπάνιας και δύο κρυστάλλινα ποτήρια… Ο νους σου θα πήγαινε σε κάποιον James Bond, αν οι πινακίδες του αυτοκινήτου δεν έγραφαν «08».

Από μηχανική άποψη, η Sweptail είναι βασισμένη στο πλαίσιο της Phantom Coupé, οπότε θα πρέπει να έχει τον ίδιο ατμοσφαιρικό V12 6,75 λίτρων με τους 460 ίππους.

1. Pagani Zonda HP Barchetta - €15 εκατ.
Ο Horacio Pagani επιβεβαίωσε ότι η σπάνια Zonda του κοστίζει 15 ζεστά εκατομμύρια. Τρία κομμάτια φτιάχτηκαν με το ένα να είναι προσωπικό αυτοκίνητο του αφεντικού, ενώ και τα άλλα δύο έχουν ήδη πουληθεί.

Εδώ να σημειώσουμε ότι η HP Barchetta είναι μια από τις πιο άγριες Zonda που έχουν κατασκευαστεί. Το πιο σημαντικό όμως ανάμεσα στην Barchetta και στις άλλες Zonda είναι το κομμένο παρμπρίζ, που αλλάζει τελείως το ντιζάιν του αυτοκινήτου.

Όσον αφορά το σχεδιασμό και την υλοποίηση, το αυτοκίνητο φαίνεται ένα «κολλάζ» από κομμάτια άλλων one-off Zonda 760, με το καπό, τα πίσω φανάρια και τα καλύμματα των πίσω τροχών να είναι ίδια με της Zonda ZoZo. Στα υπόλοιπα, η HP Barchetta έχει το στιλ του ανθρακονημάτινου scoop στην οροφή, την πτέρυγα και το διαχύτη της Zonda Cinque. Επιπλέον, οι ανασχεδιασμένες ζάντες είναι φινιρισμένες σε μπλε στη μια μεριά και σε χρυσαφί από την άλλη, ενώ το πακέτο συμπληρώνει ένα εκθαμβωτικά άσπρο εσωτερικό.

Ο Pagani είχε πει ότι μία από τις τρεις Zonda Tricolore θα ήταν η τελευταία Zonda και πράγματι ήταν για κάμποσο καιρό αφότου βγήκε από το εργοστάσιο το 2011. Ωστόσο, ελάχιστα αργότερα, ενθουσιώδεις πελάτες απ’ όλο τον κόσμο, με πολύ παχύ πορτοφόλι, άρχισαν να παραγγέλνουν one-off αυτοκίνητα, δημιουργώντας ουσιαστικά τη Σειρά 760 που κρατά ζωντανή τη Zonda μέχρι σήμερα.

Λέτε η HP Barchetta να γράφει τους τίτλους του τέλους για τη Zonda; Μπα, δεν νομίζουμε. Οι τίτλοι τέλους θα μπουν μαζί με το τέλος των παραγγελιών. Όσο υπάρχουν πελάτες που θα θέλουν μια 760 σχεδιασμένη μόνο γι’ αυτούς, η Zonda θα συνεχίζει να ζει…

drive.gr

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ