Κοινωνία

Greek Shipping Co-operation Committee: 90 χρόνια ελληνικής ναυτιλιακής αριστείας - Επετειακή εκδήλωση στο Λονδίνο

Μια ιστορική για την ελληνική ναυτιλία εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε τη 12η Νοεμβρίου 2025 στο Goldsmith’s Hall του Λονδίνου, όπου το Greek Shipping Co-operation Committee (G.S.C.C.) γιόρτασε τα 90 χρόνια από την ίδρυσή του. Η εκδήλωση συγκέντρωσε πλήθος προσωπικοτήτων από τον ναυτιλιακό και πολιτικό κόσμο, σηματοδοτώντας την αδιάλειπτη παρουσία του θεσμού στο επίκεντρο των διεθνών ναυτιλιακών εξελίξεων και τη στενή του σύνδεση με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα.

Παρόντες ήταν Λόρδοι, Πρέσβεις, ανώτατοι εκπρόσωποι των μελών του GSCC, διακεκριμένοι Έλληνες εφοπλιστές, καθώς και ανώτατοι εκπρόσωποι του International Maritime Organization (IMO), των P&I Clubs, των War Risk Insurance Clubs, των Νηογνωμόνων, της IACS, του Baltic Exchange, του Intercargo και του Maritime London, μεταξύ άλλω

Την ελληνική κυβέρνηση εκπροσώπησε ο εκπρόσωπος του Υπουργού Ναυτιλίας, Πλοίαρχος ΛΣ Αντώνιος Δουμάνης, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό και προσέφερε στον πρόεδρο του GSCC, κ. Χαράλαμπο Ι. Φαφαλιό, το έμβλημα του Αρχηγού του Λ.Σ. ως ένδειξη εκτίμησης και συνεργασίας.
 

 

90 χρόνια προσφοράς και συνέπειας

Στην ομιλία του, ο κ. Φαφαλιός αναφέρθηκε εκτενώς στην ιστορική πορεία του GSCC, το οποίο ιδρύθηκε το 1935 με την ονομασία “Greek Shipping Stabilisation Committee” με στόχο τη σταθεροποίηση των ναυλαγορών μετά τη Μεγάλη Ύφεση. Υπό την ηγεσία του Περικλή Δρακουλή και με τη συνδρομή του Άγγελου Λούση, η πρώτη συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Γ. Χατζηλία, σηματοδοτώντας την απαρχή ενός θεσμού που έμελλε να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη σύγχρονη ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας.

Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, το GSCC αποτέλεσε τον κύριο σύνδεσμο μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του Υπουργείου Πολεμικών Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου, συντονίζοντας τη συμμετοχή του ελληνικού εμπορικού στόλου στο κρίσιμο πολεμικό έργο των συμμαχικών νηοπομπών.

Μετά τον πόλεμο και μέσα στις δύσκολες συνθήκες του ελληνικού εμφυλίου, το GSCC συνέχισε να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στα ναυτιλιακά ζητήματα της χώρας. Ο Μανουήλ Κουλουκουντής, ένα από τα πλέον λαμπρά μέλη της Επιτροπής, πρότεινε και συνέβαλε καθοριστικά στην περίφημη συμφωνία για την αγορά 100 Liberty Ships, που σηματοδότησε την αναγέννηση του ελληνικού εμπορικού στόλου στο κρίσιμο πολεμικό έργο των συμμαχικών νηοπομπών.

Ο κ. Φαφαλιός αναφέρθηκε στη διαχρονικά στενή συνεργασία του GSCC με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), υπογραμμίζοντας πως οι δύο οργανισμοί εργάζονται «αρμονικά και συντονισμένα» για την αντιμετώπιση των μεγάλων ναυτιλιακών, περιβαλλοντικών και οικονομικών προκλήσεων.

Η παρουσία του GSCC στο Λονδίνο, ένα από τα σημαντικότερα ναυτιλιακά κέντρα του κόσμου, έχει επιτρέψει την ανάπτυξη ισχυρών δεσμών με κορυφαίους θεσμούς, όπως το Baltic Exchange, οι Lloyd’s of London, οι Νηογνώμονες, τα P&I Clubs, το International Chamber of Shipping, το Intercargo, το Intertanko, αλλά και το IMO.

Ο πρόεδρος επισήμανε ότι μέλη του Συμβουλίου της Επιτροπής έχουν διατελέσει σε ηγετικές θέσεις διεθνών οργανισμών — μεταξύ άλλων, Γενικός Γραμματέας του IMO, Πρόεδρος του ICS, Πρόεδροι και Διευθυντές P&I Clubs, Μέλη του Baltic Exchange και Πρόεδροι Επιτροπών Νηογνωμόνων — γεγονός που αντικατοπτρίζει το κύρος και τη βαθιά τεχνογνωσία του GSCC σε όλους τους τομείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Φαφαλιός στη διαρκή στήριξη του GSCC προς την ελληνική σημαία, τα ελληνικά πληρώματα, το Λιμενικό Σώμα και το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, που δημιουργεί τις επόμενες γενιές στελεχών της ναυτιλίας.

«Χωρίς τους Έλληνες ναυτικούς, το θαύμα της ελληνικής ναυτιλίας δεν θα ήταν αυτό που είναι σήμερα», τόνισε χαρακτηριστικά.
 

Οι προκλήσεις του μέλλοντος

Αναφερόμενος στις σύγχρονες προκλήσεις, ο πρόεδρος του GSCC επεσήμανε ότι η ναυτιλία πρέπει να ανταποκρίνεται στις παγκόσμιες εξελίξεις με ενιαία προσέγγιση, υπογραμμίζοντας ότι ο IMO πρέπει να παραμείνει ο μοναδικός και κύριος ρυθμιστικός φορέας της διεθνούς ναυτιλίας, υπεύθυνος για τη διαμόρφωση παγκόσμιων κανόνων.

Όσον αφορά τη μεγάλη πρόκληση της απανθρακοποίησης, σημείωσε ότι «οι λύσεις δεν είναι ακόμη ώριμες» και ότι είναι απαραίτητο οι κανονισμοί να βασίζονται σε ρεαλισμό και τεχνική γνώση, όχι μόνο σε πολιτικές αποφάσεις.

«Το πλαίσιο Net Zero είναι ένα ακόμη παράδειγμα που απαιτεί τη συμβολή της ναυτιλιακής βιομηχανίας και όχι τη μονομερή καθοδήγηση των πολιτικών», τόνισε, προσθέτοντας ότι οι επιτροπές του IMO «πρέπει να ανακτήσουν τη ναυτιλιακή τους τεχνογνωσία, ώστε να θεσπίζουν πρακτικούς και εφαρμόσιμους μους κανονισμούς.

Ο κ. Φαφαλιός ολοκλήρωσε την ομιλία του εκφράζοντας θερμές ευχαριστίες προς όλα τα μέλη του GSCC, παλαιά και νέα, για την αδιάλειπτη υποστήριξή τους, καθώς και προς τους συνεργάτες και φίλους στο Λονδίνο που συμβάλλουν στην εκπροσώπηση της ελληνικής ναυτιλίας σε διεθνές επίπεδο.

Ευχαρίστησε επίσης τα μέλη του Συμβουλίου και τη γραμματεία του GSCC «που, με περιορισμένους πόρους, διαχειρίζονται τις υποθέσεις της Επιτροπής με συνέπεια και αφοσίωση εδώ και δεκαετίες».

Η ομιλία έκλεισε με μια συμβολική πρόποση: «Ας υψώσουμε τα ποτήρια μας και ας ευχηθούμε όλοι μαζί μακροημέρευση και συνεχή προσφορά στο Greek Shipping Co-operation Committee, έναν θεσμό που τιμά και υπηρετεί την ελληνική ναυτιλία επί ενενήντα συναπτά έτη».

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Βόμβα από Ρώσο αναλυτή που παρουσιάζει τρομερές εκδοχές για την πτώση του τουρκικού C-130 εμπλέκοντας και το Κρεμλίνο για πρώτη φορά (Βίντεο)

Η Τουρκία καθηλώνει όλα τα C-130 μετά το δυστύχημα στη Γεωργία- Τούρκος σύμβουλος και αρθρογράφος με στενούς δεσμούς με...
apache-india-turkia
Κόσμος 0

Σεισμός στην Ευρασία! Η Τουρκία είναι η χώρα που σαμπόταρε και εμπόδισε την προγραμματισμένη παράδοση 3 ελικοπτέρων Apache στην Ινδία -Ξεκίνησε «Ψυχρό Πόλεμο»

Αποκάλυψη που φέρνει σεισμό: Η Τουρκία απέδειξε την εχθρική της στάση έναντι της Ινδίας και τώρα το Νέο Δελχί ετοιμάζει...