Κοινωνία

Η ΕΕ παρουσιάζει το σχέδιο για τη σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας Αθήνα-Σόφια-Βαλτική Θάλασσα έως το 2040

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την επέκταση των σιδηροδρομικών συνδέσεων υψηλής ταχύτητας σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2040, με μία από τις βασικές διαδρομές να συνδέει τη Σόφια και την Αθήνα. 

Σύμφωνα με το σχέδιο, το σιδηροδρομικό ταξίδι μεταξύ των δύο πρωτευουσών θα μειωθεί από τις τρέχουσες 13 ώρες και 40 λεπτά σε μόλις 6 ώρες, ανέφερε ο ανταποκριτής του βουλγαρικού πρακτορείου ειδήσεων BTA Νικολάι Ζελιάζκοφ.

Το φιλόδοξο έργο στοχεύει στη δημιουργία ενός σύγχρονου δικτύου γραμμών υψηλής ταχύτητας ικανών να φτάσουν ταχύτητες τουλάχιστον 200 χιλιομέτρων την ώρα. 

Εκτός από τον σιδηροδρομικό διάδρομο Αθήνα-Σόφια, το σχέδιο περιλαμβάνει σημαντικές συνδέσεις όπως Βουδαπέστη-Βουκουρέστι, Βερολίνο-Κοπεγχάγη, Βερολίνο-Βιέννη-Πράγα, Παρίσι-Μαδρίτη-Λισαβόνα, Μόναχο-Ρώμη, και διαδρομές που διασχίζουν τις χώρες της Βαλτικής. 

Παράλληλα με τους ταχύτερους χρόνους σιδηροδρομικού ταξιδιού, η πρόταση της Επιτροπής της ΕΕ επικεντρώνεται στη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας των επιβατών.

Προβλέπει ευκολότερους τρόπους αγοράς εισιτηρίων τρένων και ένα καλύτερο σύστημα για τη μεταπώληση μεταχειρισμένων ατμομηχανών και βαγονιών, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και βιωσιμότητα στον τομέα.

Ο ευρύτερος στόχος πίσω από την πρωτοβουλία είναι η μείωση της εξάρτησης από τα αεροπορικά ταξίδια μικρών αποστάσεων, ένα από τα μέτρα της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με την Επιτροπή, η μετατόπιση περισσότερων επιβατών από τα επιβατικά αεροσκάφη στα τρένα, όχι μόνο θα βοηθούσε το περιβάλλον, αλλά θα βελτίωνε και τη συνδεσιμότητα και θα υποστήριζε τις προσπάθειες του μπλοκ για την ενίσχυση της στρατιωτικής κινητικότητας σε όλη την Ευρώπη.

Η πρόταση περιγράφει περαιτέρω την δέσμευση της ΕΕ για καθαρές μεταφορές, συμπεριλαμβανομένου ενός σχεδίου για επένδυση σχεδόν 3 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2027 στην ανάπτυξη βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας.

Μέχρι το 2035, η συνολική χρηματοδότηση για αυτές τις πρωτοβουλίες αναμένεται να φτάσει τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ, υπογραμμίζοντας το μακροπρόθεσμο όραμα της ΕΕ για ένα πιο πράσινο και πιο ολοκληρωμένο δίκτυο μεταφορών.

Η χώρα μας έχει μια μοναδική ευκαιρία, (η οποία έρχεται κάθε 100 χρόνια) να αυξήσει κατακόρυφα την γεωπολιτική της αξία για φίλους ( ΗΠΑ-ΕΕ) και εχθρούς ( Τουρκία), με την διασύνδεση της Αλεξανδρούπολης με την Οδησσό ή και τις χώρες της Βαλτικής όταν τελειώσει κάποια στιγμή ο πόλεμος στην Ουκρανία.    

Το σχέδιο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας (νέα γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης, ύψους €1,3 δισ.), που θα συνδέσει τα 3 λιμάνια της Β. Ελλάδας, περιλαμβάνει την διασύνδεση με τις πόλεις Μπουργκάς, Βάρνα και Σόφια στο βουλγαρικό έδαφος.
 
Δεν πρόκειται απλώς για ένα ένα μεγάλο σιδηροδρομικό έργο της νέας γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Ξάνθης συνολικού μήκους πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων μέχρι την Βαλτική, υλοποιώντας ένα τεράστιο γεωπολιτικό σχέδιο της Δύσης για παράκαμψη των Στενών και της κηδεμονίας της Τουρκίας σε αυτά.

Αξιολογώντας τα σχέδια αυτά η τουρκική ισλαμική ελίτ στην Άγκυρα, εδώ και κάποιο διάστημα, έχει ξεκινήσει ένα αδυσώπητο σχέδιο με στόχο τη Δυτική Θράκη μας και όχι τυχαία.

Η Άγκυρα, τρέμει κυριολεκτικά αυτά τα σχέδια διότι θα χάσει πολλά χρήματα από την θαλάσσια δίοδο του Βοσπόρου, ενώ το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα αναβαθμιστεί θεαματικά αφού θα διέρχεται τεράστιος όγκος εμπορευμάτων.

Το επόμενο διάστημα θεωρείται κρίσιμο διότι η Άγκυρα θα προκαλέσει πιθανόν και στη Δ. Θράκη εκτός από το Αιγαίο και την Α. Μεσόγειο, θέλοντας να τα σχέδια που θα αναβαθμίσουν την χώρα μας στα μάτια της Δύσης μετά από 10 χρόνια απραξίας.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ