Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας από τη συγκεκριμένη υποχρέωση εξαιρούνται όσοι πολίτες έχουν ήδη κινήσει τη διαδικασία έκδοσης Προσωπικού Αριθμού αλλά αυτή δεν έχει τελεσφορήσει, χωρίς δική τους υπαιτιότητα.
Μάλιστα η Αστυνομία συνιστά στους πολίτες να μεριμνούν για την έγκαιρη ενημέρωσή τους σχετικά με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, προκειμένου να αποφύγουν τυχόν καθυστερήσεις και να εξυπηρετηθούν χωρίς προβλήματα.
Πώς θα εκδώσετε τον Προσωπικό Αριθμό
Η όλη διαδικασία θα λειτουργεί ως εξής: Ο πολίτης θα μπαίνει αρχικά στην πλατφόρμα myInfo για να διαμορφώσει τον μοναδικό Προσωπικό Αριθμό του, ο οποίος θα αποτελείται από 1-2 γράμματα της αλφαβήτου που θα πρέπει να είναι διαθέσιμα και στη λατινική γλώσσα (δηλαδή Κ, Μ, Ν, Ο κ.ο.κ., αλλά όχι Ψ, Θ, Ω κ.λπ.), από ένα αριθμητικό ψηφίο και από ολόκληρο τον εννεαψήφιο ΑΦΜ του.
Συγκεκριμένα, ο πολίτης από τα τρία επιπλέον αλφαριθμητικά στοιχεία που θα προστεθούν στον Προσωπικό Αριθμό θα επιλέγει τα δύο (π.χ. τα δύο γράμματα), ενώ η πλατφόρμα myInfo θα επιλέγει το τρίτο στοιχείο (έναν αριθμό), που ουσιαστικά θα «κλειδώνει» ολόκληρο τον Προσωπικό Αριθμό, ο οποίος θα αποθηκεύεται πλέον στις νέες ταυτότητες. Από τον Σεπτέμβριο του 2026 ο Προσωπικό Αριθμό θα εκδίδεται αυτόματα.
Επίσης, ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να διορθώσει τυχόν σφάλματα – όπως λανθασμένα ονόματα ή ορθογραφικά λάθη – πριν προχωρήσει στην τελική επιβεβαίωση.
Ο Προσωπικός Αριθμός θα ενσωματωθεί στη νέα ψηφιακή ταυτότητα του πολίτη, ενισχύοντας τη διαλειτουργικότητα και μεταξύ των υπηρεσιών. Αν και τα υπάρχοντα μητρώα (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ κ.λπ.) δεν καταργούνται, η λειτουργία του Προσωπικό Αριθμό είναι κομβική για τον εκσυγχρονισμό του Δημοσίου.
Αρχικά, το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί στον δημόσιο τομέα και σταδιακά θα επεκταθεί και στον ιδιωτικό, με στόχο την εξάλειψη της ανάγκης για φυσικά έγγραφα ταυτοποίησης, όπως φωτοαντίγραφα ταυτότητας. Η ενημέρωση όλων των μητρώων με τον Προσωπικό Αριθμό θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2027.