Κοινωνία

Μετρό Θεσσαλονίκης: Μεγάλο ποσοστό των επιβατών δεν πληρώνει εισιτήριο-Τι μέτρα μελετώνται για την αντιμετώπιση του προβλήματος

Ανησυχία επικρατεί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με το φαινόμενο της εκτεταμένης εισιτηριοδιαφυγής στο νεοσύστατο μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς διαπιστώνεται ότι πολλοί επιβάτες μετακινούνται χωρίς να πληρώνουν αντίτιμο, εκμεταλλευόμενοι την ευελιξία της υφιστάμενης πολιτικής κομίστρου.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες του emakedonia.gr, το «πρόβλημα» που εντοπίζουν οι αρμόδιοι αφορά στην πρακτική επιβατών - που ισχύει στα μετρό των πόλεων όλου του κόσμου - να παραδίδουν το ακόμα έγκυρο εισιτήριό τους σε άλλους κατά την αποβίβασή τους ή το αφήνουν σε κοινή θέα για να χρησιμοποιηθεί ξανά, αφού το χρονικό περιθώριο των 70 λεπτών εξακολουθεί να ισχύει, παρά το γεγονός ότι η προβλεπόμενη διαλειτουργικότητα με τα αστικά λεωφορεία δεν έχει εφαρμοστεί.

Το μετρό Θεσσαλονίκης ωστόσο λειτουργεί χωρίς ελεγκτές, ενώ τα εκδοτήρια δεν διαθέτουν μηχανήματα POS για την έκδοση εισιτηρίων. Αντίθετα, η μόνη επιλογή των επιβατών είναι να διαθέτουν συγκεκριμένα νομίσματα και χαρτονομίσματα για την έκδοση εισιτηρίου. 

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Μεταφορών που γνωρίζουν το ζήτημα και μίλησαν στην εφημερίδα «Μακεδονία», τα εισιτήρια που ακυρώνονται εμφανίζονται να είναι λιγότερα από την επιβατική κίνηση, στοιχείο που υποδεικνύει πολλαπλή χρήση από διαφορετικούς επιβάτες.

Για την αντιμετώπιση του ζητήματος, το υπουργείο φέρεται να εξετάζει μια σειρά παρεμβάσεων για τον περιορισμό του προβλήματος. Μεταξύ αυτών, είναι η μείωση της ισχύος του εισιτηρίου αποκλειστικά για τη χρονική διάρκεια που απαιτείται για μια πλήρη διαδρομή στη βασική γραμμή - δηλαδή περίπου 50 λεπτά - αλλά και η εισαγωγή ελεγκτών εντός των σταθμών και των συρμών του μετρό.

Το βασικότερο όμως βήμα είναι η προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την υλοποίηση ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο θα καλύπτει τόσο το μετρό όσο και τα λεωφορεία. Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) έχει λάβει εντολή να προετοιμάσει τη διακήρυξη, με στόχο την προκήρυξη μέχρι το τέλος του 2025. Ο νέος διαγωνισμός αναμένεται να ενοποιήσει τα τρία διαφορετικά υφιστάμενα συστήματα, ώστε να υπάρξει συνολικό, λειτουργικό κόμιστρο για όλα τα μέσα της πόλης.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ