Η χιλιομετρική χρέωση στα διόδια επεκτείνεται σε 75 χλμ. αυτοκινητοδρόμου, προετοιμάζοντας το έδαφος για την υιοθέτηση του συστήματος και από άλλους οδικούς άξονες.
Με τον βραχνά των διοδίων καλούνται να συνυπάρξουν οι οδηγοί κατά τη χρήση των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων της χώρας μας, με αποτέλεσμα στο τέλος του ταξιδιού να βλέπουν τον τελικό λογαριασμό φουσκωμένο.
Σήμερα, όλοι οι οδικοί άξονες εφαρμόζουν το σύστημα της σταθερής χρέωσης, δηλαδή η επιβάρυνση των οδηγών είναι ανεξάρτητη από τα χιλιόμετρα που διανύουν. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η Ολυμπία Οδός (αυτοκινητόδρομος Ελευσίνας-Κόρινθος-Πατρών) όπου από τον Ιανουάριο του 2021 εφαρμόζεται το σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης.
Με την προμήθεια του πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS, οι χρήστες πληρώνουν την πραγματική αξία της απόστασης που διένυσαν. Ειδικότερα, το εξοπλισμένο με πομποδέκτη όχημα που διέρχεται από τα διόδια πληρώνει κανονικά όλο το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης, ενώ αν εξέλθει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης επιστρέφεται και πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη το ποσό που αντιστοιχεί στη μη διανυθείσα απόσταση.
Παράλληλα, όπως ενημερωθήκαμε πρόσφατα στο αποκαλυπτικό «Open Tour» της Ολυμπίας Οδού, με τη χιλιομετρική χρέωση το όφελος των χρηστών έχει ξεπεράσει τα 9,1 εκατ. ευρώ καθώς οι χρεώσεις είναι χαμηλότερες έως και 76%.
Χιλιομετρική χρέωση και στον Πάτρα-Πύργος
Για τους περισσότερους οδηγούς το εν λόγω σύστημα είναι και το δικαιότερο, ενώ όπως έχει γίνει γνωστό θα εφαρμοστεί και στον νέο αυτοκινητόδρομο της Πελοποννήσου, ήτοι τον Πάτρα-Πύργος που έχει μήκος 75 χλμ. και επεκτείνει την Ολυμπία Οδό.
Όπως έχουμε γράψει, η πρόοδος του οδικού άξονα έχει φτάσει το 80% και στις 31 Ιουλίου θα γίνει η παράδοση των 65 χλμ. από τον Πύργο έως τον Αλισσό, ενώ τα υπόλοια 10 χλμ. μέχρι την Πάτρα θα αποδοθούν στην κυκλοφορία έως το τέλος Νοεμβρίου.
Με την ολοκλήρωση του έργου η διάρκεια ταξιδιού για το Αθήνα-Πύργος θα μειωθεί σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, ενώ θα ενισχυθεί σε μεγάλο βαθμό η ασφάλεια των ταξιδιωτών. Ο νέος οδικός άξονας, παράλληλα, θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια και θα δώσει νέες αναπτυξιακές προοπτικές σε πολλές περιοχές της μεγαλύτερης χερσονήσου της χώρας.