Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βάζει φουλ γκάζι για να ανανεώσει τους τεχνικούς ελέγχους οχημάτων, με προτάσεις που φέρνουν τα πάνω κάτω στα ΚΤΕΟ. Στόχος; Να κάνει τις δρόμους της ΕΕ πιο ασφαλείς, να βάλει φρένο στην απάτη και να δώσει μια γερή ώθηση στην πράσινη οδήγηση.
Οι αλλαγές που προτείνει η Επιτροπή φιλοδοξούν να σώσουν έως και 7.000 ζωές και να αποτρέψουν 65.000 σοβαρούς τραυματισμούς από το 2026 έως το 2050. Όχι κι άσχημα, ε; Πάμε να δούμε τι μας περιμένει:
Ετήσιο ΚΤΕΟ για τα «παππούδια» της ασφάλτου: Αυτοκίνητα άνω των 10 ετών θα περνούν από τεχνικό έλεγχο κάθε χρόνο, για να σιγουρευτούμε ότι κυκλοφορούν με ασφάλεια.
Μοτοσικλέτες στο μικροσκόπιο: Οι μηχανές πάνω από 125 κ.εκ. μπαίνουν κι αυτές στο παιχνίδι του υποχρεωτικού ΚΤΕΟ.
Ηλεκτρικά οχήματα υπό έλεγχο: Το λογισμικό ασφαλείας τους θα περνά από ψιλό κόσκινο, για να μην έχουμε εκπλήξεις.
Ψηφιακό «φακέλωμα»: Ένα πιο έξυπνο, ψηφιακό μητρώο οχημάτων θα καταγράφει τα πάντα – από την ταξινόμηση μέχρι τον τελευταίο έλεγχο.
Ρύποι στο στόχαστρο: Οι έλεγχοι στα ΚΤΕΟ θα γίνουν πιο αυστηροί, με έμφαση στις εκπομπές ρύπων, για να αναπνέουμε λίγο καλύτερα.
Αντίο στα «πειραγμένα» χιλιόμετρα: Η Επιτροπή θέλει να βάλει τέλος στις αλχημείες με τα κοντέρ, με διασύνδεση των εθνικών μητρώων για μεγαλύτερη διαφάνεια στις πωλήσεις μεταχειρισμένων.
Και οι ενστάσεις; Δεν λείπουν! Έρευνα του γερμανικού ινστιτούτου FKA λέει ότι λιγότερο από 1% των θανατηφόρων τροχαίων οφείλεται σε τεχνικές βλάβες, βάζοντας ερωτηματικά για το αν χρειαζόμαστε τόσο αυστηρούς ελέγχους. Η αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα ατυχήματα προκαλούνται από ανθρώπινα λάθη ή εξωτερικούς παράγοντες.
Παρ’ όλα αυτά, η Επιτροπή επιμένει: με πιο αυστηρούς, ψηφιακά ενισχυμένους ελέγχους, ο στόλος οχημάτων της Ευρώπης θα γίνει πιο ασφαλής και πιο «πράσινος». Ετοιμαστείτε, λοιπόν, για μια νέα εποχή στα ΚΤΕΟ, που συνδυάζει τεχνολογία, ασφάλεια και οικολογία!