Κοινωνία
Ενημερώθηκε στις:

Ο κορονοϊός και τα σχέδια για τη δημιουργία αγορών που εξασφαλίζουν φυσική απόσταση των πολιτών

Ειδικοί παρουσίασαν σχέδια αγορών που θα μπορούσαν να ήταν χρήσιμα και μετά την πανδημία που βιώνει ολόκληρος ο πλανήτης σήμερα.

Όλοι γνωρίζουμε ότι οι υπαίθριες αγορές και τα σούπερ μάρκετ είναι γεμάτα με ανθρώπους που έρχονται αρκετά κοντά, κάτι πολύ επικίνδυνο σε μια εποχή που ο κορονοϊός έχει προκαλέσει την αλλαγή όλων των συνηθειών μας.

Με την πανδημία του COVID-19, η φυσική αποστασιοποίηση έχει γίνει ιδιαίτερα σημαντική. Η έξοδος για ψώνια δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε όλοι μας ώστε να κολλήσουμε όλα τα μικρόβια που μεταφέρουν τυχόν συμπολίτες μας, έτσι ένα ολλανδικό γραφείο σχεδιασμού είχε μια λαμπρή ιδέα γι 'αυτό.

Το γραφείο αρχιτεκτόνων  Shift Urbanism στην Ολλανδία έχει σχεδιάσει το μοντέλο μιας υπαίθριας αγοράς, που θα επιτρέπει στους ανθρώπους να αγοράζουν φρέσκα προϊόντα χωρίς να έρχονται σε επαφή μεταξύ τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19.

Πρόκειται για τα "Hyperlocal Micro Markets", που σχεδιάστηκαν από τους Harm Timmermans, Oana Radeş και Thijs van Bijsterveldt, και εγγυώνται με ελάχιστο κίνδυνο την διανομή φρούτων, λαχανικών, γαλακτοκομικών προϊόντων, κρέατος και ψαριών.

Η ιδέα αποσκοπεί στη μείωση της μετακίνησης στην πόλη και στον περιορισμό της εμπλεκόμενης φυσικής επαφής.

Οι αγορές αυτές θα βρίσκονται σε υπαίθριο χώρο που είναι πιο υγιεινό από κάθε άποψη και εάν εφαρμοστούν, θα μπορούσαν να μειώσουν την πίεση στα μεγάλα σούπερ μάρκετ.

Η βασική ιδέα είναι να χωριστούν οι υπάρχουσες αγορές τροφίμων και να διασκορπιστούν σε όλες τις τοπικές γειτονιές.

Αντί της συγκέντρωσης οι δημοτικές αρχές των πόλεων θα μπορούν να εφαρμόσουν διασπορά των αγορών, τόσο σε έκταση όσο και σε χρονικό διάστημα.

"Αυτό γίνεται με τη διάσπαση των μεγάλων αγορών στις αποκαλούμενες μικρές αγορές που θα εξαπλωθούν στην πόλη, έχοντας δικαίωμα λειτουργίας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αντί λοιπόν να πάτε σε μια μεγάλη αγορά, η αγορά θα έρχεται στη γειτονιά σας", δηλώνει ένας εκ των εμπνευστών του σχεδίου.

Ο σχεδιασμός μιας αγοράς αποτελείται από 16 τετράγωνα πλέγματα, και κάθε περίπτερο θα έχει δύο σημεία, ένα για παραγγελία και ένα για παραλαβή. Πρόκειται για πρόταση που χρήζει προσοχής και στην χώρα μας μετά το θέαμα του συνωστισμού στις λαϊκές αγορές πριν μερικές ημέρες. 

Εκτιμάται ότι η πανδημία θα αλλάξει πολλά στον τρόπο ζωής των πολιτών, από όσα γνωρίζαμε τουλάχιστον τα προηγούμενα χρόνια, ελπίζουμε μόνο να είναι προς το καλύτερο όπως η πρόταση από την Ολλανδία και όχι προς το χειρότερο σε σχέση με τον έλεγχο της ζωής μας.     

 

GALLERY

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ