Κοινωνία

Κορονοϊός - Σκάφος στα ανοιχτά της Βουλιαγμένης σε καραντίνα

Αγκυροβολημένο στη Βουλιαγμένη, περί τα 400 μέτρα από τη στεριά, βρίσκεται αυτή τη στιγμή το ιστιοπλοϊκό καταμαράν «Vienna Pearl», μην έχοντας τη δυνατότητα να δέσει σε ελληνικό λιμάνι λόγω των έκτακτων περιοριστικών μέτρων εισόδου στη χώρα μας.

Το νεότευκτο σκάφος, στο οποίο επιβαίνουν δύο μέλη πληρώματος, ξεκίνησε το ταξίδι του στις 11 Μαρτίου, από το λιμάνι Λα Ροσέλ της Βόρειας Γαλλίας με προορισμό την Ελλάδα. «Τέσσερα ακόμη σκάφη βρίσκονται στην ίδια κατάσταση με εμάς γύρω από την Αττική, ενώ αναμένονται να καταφθάσουν κι άλλα τις επόμενες ημέρες», όπως είπε στο Sputnik, ο κυβερνήτης του σκάφους, Γιώργος Μαλέας.

Ο Γιώργος Μαλέας ανέβασε το συγκεκριμένο βίντεο στον λογαριασμό του στο Facebook:

«Περιμένουμε να ενδιαφερθεί η ελληνική Πολιτεία»

Περιγράφοντας την πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουν από την ώρα που μπήκαν σε ελληνικά ύδατα, ο κύριος Μαλέας, κατήγγειλε τις αρμόδιες αρχές για αξιοσημείωτη ολιγωρία, ενώ ζήτησε την άμεση επίλυση του προβλήματος. Υπογράμμισε, επίσης, ότι με δεδομένη την κρισιμότητα της κατάστασης, τόσο ο ίδιος, όσο και οι συνάδελφοί του θα τεθούν αυτοβούλως σε κατ' οίκον περιορισμό, ακόμη κι αν δεν τους επιβληθεί.

«Το ταξίδι μας διήρκεσε συνολικά 22 μέρες. Η μοναδική στάση, κατά την οποία ήρθαμε σε επαφή με άλλους ανθρώπους, έγινε στο Πόρτο της Πορτογαλίας, όπου κατεβήκαμε στην πόλη για ανεφοδιασμό σε είδη πρώτης ανάγκης. Τελευταία στάση μας ήταν στην Καρταχένα της Ισπανίας, στις 25 Μαρτίου, όπου μείναμε αρόδου. Έκτοτε είμαστε εν πλω ταξιδεύοντας για Ελλάδα. Είμαστε δύο άτομα πλήρωμα εγκλωβισμένοι στη θάλασσα, εγώ κι ο Δημήτρης Σταθόπουλος. Υπάρχουν τέσσερα σκάφη ακόμη που είναι στην ίδια κατάσταση με εμάς.

Πληροφορηθήκαμε για τα έκτακτα μέτρα που έλαβε η Ελλάδα για τον κορονοϊό, κατά την παραμονή μας στο Πόρτο. Ακόμη κι όταν διαβάσαμε για το γενικό lockdown, θεωρήσαμε ότι δεν αφορά εμάς που ήμασταν ήδη εν πλω.

Με δεδομένη την ταχύτητα του σκάφους που είναι 6 μίλια την ώρα, δε θα μπορούσαμε να έχουμε προσεγγίσει ελληνικό λιμάνι νωρίτερα. Με το που έπιασα σήμα, κοντά στην Κεφαλονιά, επικοινώνησα με τις Μαρίνες Αλίμου και Φλοίσβου, με τα λιμεναρχεία Πάτρας και Πειραιά. Οι απαντήσεις ήταν χαρακτηριστικές: "δεν είναι δικό μας πρόβλημα, βρείτε εσείς λύση". Ρωτούσα πού να απευθυνθώ κι ο ένας με παρέπεμπε στον άλλον. Άκαρπη ήταν η προσπάθειά μου να μιλήσω με τα υπουργεία Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη.

Σήμερα το πρωί, γύρω στις 10.30, προσεγγίσαμε τελικά τη Βουλιαγμένη. Αυτή τη στιγμή, έχουμε πετρέλαιο για να πάμε σε οποιοδήποτε μέρος της Αττικής μας υποδείξουν. Τρόφιμα έχουμε για 3-4 μέρες ακόμη. Περιμένουμε κατευθύνσεις από την Πολιτεία. Ο Λιμενάρχης Σαρωνικού ήταν ο μόνος που έδειξε μέχρι στιγμής ανθρώπινο ενδιαφέρον για την κατάστασή μας, αλλά και διάθεση να βοηθήσει να λυθεί το πρόβλημα.

Είμαστε επαγγελματίες, κι εφόσον προερχόμαστε από χώρες υψηλού κινδύνου, θεωρούμε αυτονόητο ότι θα μπούμε σε καραντίνα μόλις κατέβουμε στο λιμάνι. Είναι αξιοσημείωτο ότι, άλλες ευρωπαϊκές χώρες με μεγάλη ναυτική παράδοση, από τις οποίες περάσαμε αυτές τις μέρες, έδειξαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την ελληνική Πολιτεία», είπε χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Για "κρίση θαλάσσιου πάρκου στο Αιγαίο" μιλούν τα τουρκικά ΜΜΕ - Δένδιας: "Σιγά μην ζητήσουμε την άδεια της Τουρκίας για να ψαρέουμε στις Κυκλάδες" (Βίντεο)

Δύο νέα εθνικά θαλάσσια πάρκα σε Αιγαίο και Ιόνιο και τέλος στο ψάρεμα με μηχανότρατες εξήγγελε ο Κυριάκος Μητσοτάκης