Πολεμική αεροπορία

Επιτέλους θα αποκτήσουμε οπλισμένα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UCAV) τύπου Heron

Πληροφορίες του On Alert και τον δημοσιογράφο Κώστα Σαρικά, ομιλούν για οπλισμένα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UCAV) τύπου Heron, κάτι που αποτελεί ορθή κίνηση για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. 

Οι Τούρκοι όμως αναφέρουν ότι το δικό τους AKINCI UCAV της Baykar, έπληξε έναν επίγειο στόχο με τη βόμβα μικρής διαμέτρου TOLUN-F, εξοπλισμένη με εναλλακτική κεφαλή HE-FRAG στη θέση της κεφαλής διείσδυσης του TOLUN. 

Η πρώτη δοκιμή της βόμβας  TOLUN από το AKINCI UCAV, TOLUN-F, ολοκληρώθηκε με ρίψη εντός της ζώνης στόχου. 
Η βόμβα TOLUN με κεραία GNSS κατά των παρεμβολών τύπου KARETTA δοκιμάστηκε παράλληλα με το TOLUN-F. 

Το TOLUN-F, όπως και η βασική έκδοση TOLUN, χρησιμοποιεί μόνο καθοδήγηση GNSS/INS.

Το TOLUN-F είναι μια οικονομική επιλογή για “μαλακούς” στόχους που εκτείνονται σε μεγάλη περιοχή, εξασφαλίζοντας παράλληλα συμβατότητα με τα έξυπνα συστήματα καθοδήγησης  SADAK-4T/SADAK-2T. 

 Η βόμβα TOLUN, είναι μια αντιγραφή της αμερικανικής GBU-39 SDB, που τώρα  εξελίχθηκε σε μια οικογένεια βομβών μικρής διαμέτρου που προορίζονταν για μαχητικά αεροσκάφη και UCAV είτε μέσω των έξυπνων συστημάτων SADAK, είτε μέσω αυτόνομων σημείων στήριξης. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι τρέχουσες παραλλαγές της βόμβας TOLUN περιλαμβάνουν: 

-TOLUN: Κεφαλή Διείσδυσης, Καθοδήγηση GNSS/INS. 
-TOLUN IIR: Κεφαλή HE-FRAG, Καθοδήγηση IIR+GNSS/INS. 
-TOLUN-S: TOLUN εδάφους που εκτοξεύτηκε μέσω του συστήματος εκτόξευσης GÖKTAN, με τον ενισχυτή της DeltaV. 
-TOLUN-F: Κεφαλή HE-FRAG, Καθοδήγηση GNSS/INS.

Πριν μερικές ημέρες ένα τουρκικό Kizilelma (μη επανδρωμένο αεροσκάφος UCAV), εκτόξευσε  πύραυλο αέρος- αέρος Gökdoğan κατά ιπτάμενου στόχου. 

Η Άγκυρα ανακοίνωσε  ότι είναι η πρώτη φορά που UCAV εκτοξεύει κατευθυνόμενο  πύραυλο  και αυτός καταστρέφει επιτυχώς στόχο. Η δοκιμή ανακοινώθηκε από την κατασκευάστρια Baykar και έλαβε χώρα στη Σινώπη, με το μη επανδρωμένο να εξαπολύει τον πύραυλο εναντίον στόχου στον αέρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι ετοιμάζει η Ελλάδα σε όλα αυτά 

Η χώρα μας διαθέτει μη επανδρωμένο αεροσκάφος (UAV) Heron I, το οποίο ανήκει στην 390 Μοίρα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών, με διακριτικό «ACHERON».

Η βάση της Μοίρας είναι η 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα. Το Heron I είναι ένα σύστημα μέσου ύψους και μεγάλης αντοχής (MALE) που χρησιμοποιείται για αποστολές πληροφοριών, παρακολούθησης, απόκτησης στόχων και αναγνώρισης (ISTAR).

Τα αντίστοιχα τώρα νέα ελληνικά εξοπλισμένα UCAV  Heron, φέρονται ότι θα διαθέτουν την δυνατότητα εξοπλισμού με πυρομαχικά stand–off για στόχους σε μεγάλες αποστάσεις, και θα έχουν έδρα σε διάφορα σημεία, μεταξύ αυτών και το αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Ο σχεδιασμός των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων προβλέπει την αγορά 14  οπλισμένων επιθετικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών, για τον έλεγχο του Αιγαίου και Νοτίως της Κρήτης, ενώ απαίτηση του ελληνικού Επιτελείου είναι όλα τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη να έχουν  δορυφορική σύνδεση (SATCOM), για να μην υπάρχει περίπτωση μπλοκαρίσματος από εχθρικά επίγεια συστήματα παρεμβολών, κυρίως των Τούρκων.

Η Αθήνα εκτιμά ότι η μαζική χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών, πυραύλων Κρουζ και αιωρούμενων πυρομαχικών, που σήμερα παρατηρείται κυρίως στην Ουκρανία, τη Μέση Ανατολή και το Σαχέλ, θα αποτελέσει μόνιμο χαρακτηριστικό των μελλοντικών πολέμων. Γι' αυτό οι Έλληνες είναι ήδη μπροστά από πολλούς Ευρωπαίους συμμάχους και επενδύουν σε νέα οπλικά συστήματα.

Μετά από χρόνια ενός είδους στασιμότητας και αναμονής, η Ελλάδα έχει εισέλθει στη μεγαλύτερη περίοδο εκσυγχρονισμού στην ιστορία των Ενόπλων Δυνάμεών της.

Τα επόμενα 12 χρόνια, η Αθήνα σχεδιάζει να διαθέσει περίπου 25 δισεκατομμύρια ευρώ για την ενίσχυση των στρατιωτικών δυνατοτήτων, συμπεριλαμβανομένου του εκσυγχρονισμού των F-16 και της αγοράς μαχητικών Rafale. Αυτό αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης αντίληψης για την τεχνική ανάπτυξη του στρατού και την κατασκευή ενός συστήματος αποτροπής.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ