Πολεμική αεροπορία

Η συντριβή του F-4E στον Παρνασσό και ο τραγικός θάνατος των δύο χειριστών- σαν σήμερα το 2004

Σαν σήμερα, στις 15 Ιουνίου 2004, μαχητικό αεροσκάφος τύπου Phantom F4 συνετρίβη στον Παρνασσό, με αποτέλεσμα οι δύο χειριστές του, ο Επισμηναγός Κωνσταντίνος Καραθάνος και ο Υποσμηναγός Εμμανουήλ Σεβαστάκης, να χάσουν τη ζωή τους.

Τα συντρίμμια του διθέσιου αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας εντοπίστηκαν στο χωριό Κελάρια, δύο μίλια βόρεια του χιονοδρομικού κέντρου Παρνασσού, σε ύψος 5,5 χιλιάδων ποδών.

Τα ίχνη του Phantom, που μετείχε σε άσκηση αναχαίτισης, είχαν χαθεί από τα ραντάρ περίπου στις 16:00 το μεσημέρι της 15 Ιουνίου 2004 και ενώ το αεροσκάφος πετούσε πάνω από την περιοχή της Αμφίκλειας, στον Παρνασσό.

Το διθέσιο μαχητικό είχε απογειωθεί μαζί με άλλα δύο, όμοιου τύπου, αεροσκάφη στις 15.25 από την Ανδραβίδα, προκειμένου να εκτελέσουν άσκηση αναχαίτισης στην περιοχή. Τα αεροσκάφη πετούσαν σε ύψος άνω των 17.000 ποδιών, όταν κάτω από άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες το διθέσιο “F4” πραγματοποίησε κατακόρυφη βύθιση και χάθηκε από τα ραντάρ, χωρίς δύο πιλότοι του μαχητικού να αναφέρουν κάποια βλάβη.

ΕΠΙΣΜΗΝΑΓΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΟΣΓεννήθηκε στις 22 Νοεμβρίου 1969 στην Μεγάλη Χώρα.
Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων στις 14 Σεπτεμβρίου 1987 και αποφοίτησε στις 31 Μαΐου 1991 με τον βαθμό του Ανθυποσμηναγού.

Στις 3 Ιουνίου 1991 τοποθετήθηκε στην 120 ΠΕΑ για την εκπαίδευση του στη Βασική , Προκεχωρημένη και τέλος Επιχειρησιακή του εκπαίδευση ως Ιπτάμενος σε αεροσκάφη Τ-37 και Τ-2 αντίστοιχα.

Αφού περάτωσε με επιτυχία τα στάδια της εκπαίδευσής του τοποθετήθηκε στις 2 Νοεμβρίου 1992 στην 117ΠΜ/ΣΜΕΤ για την εκπαίδευσή του ως Συγκυβερνήτης α/φων F-4E.
Στις 1 Ιουνίου 1993 τοποθετείται στην 117ΠΜ/338Μ με τα καθήκοντα Συγκυβερνήτη α/φων F-4E.

Στις 19 Αυγούστου 1996 τοποθετείται και πάλι στο ΣΜΕΤ/117ΠΜ αυτή τη φορά για την εκπαίδευσή του στα καθήκοντα του Κυβερνήτη α /φων F-4E όπου περατώνει με επιτυχία και αυτό το στάδιο της καριέρας του, επιστρέφοντας στη Μοίρα.

Τέλος στις 31 Μαΐου 2002 τοποθετείται στην 117Π/ΕΠΙΤ με τα καθήκοντα του Αξιωματικού Τυποποίησης .

Ο Επισμηναγός (Ι) Καραθάνος Κωνσταντίνος μέχρι την στιγμή του ατυχήματος είχε συνολική πτητική εμπειρία 1.888 ωρών εκ των οποίων οι 1.656 στα F-4E (384 ως Συγκυβερνήτης και 1.272 ως Κυβερνήτης).

Ήταν Αρχηγός Μοίρας Α/Φ, Εκπαιδευτής Πτήσεων, Δοκιμαστής Αέρος Α/Φ F-4E, Εκπαιδευτής CRM/ORM.

Είχε περατώσει όλα τα στάδια εκπαίδευσης ως Ιπτάμενος με χαρακτηριστική άνεση καταλαμβάνοντας εξαιρετικά θετικά σχόλια για την επαγγελματική του κατάρτιση την τυποποίηση και τις πτητικές του ικανότητες.

Στις 15 Ιουνίου 2004 ενώ βρισκόταν σε διατεταγμένη αποστολή υπεραυξημένου κινδύνου κατέπεσε και συνετρίβει στην ορεινή περιοχή Κελάρια Παρνασσού, με αεροσκάφος F-4 στο οποίο επέβαινε μαζί με τον Υποσμηναγό (Ι) Σεβαστάκη Εμμανουήλ.

Ο Επισμηναγός (Ι) Καραθάνος Κωνσταντίνος ήταν έγγαμος με δύο παιδιά


Υποσμηναγός ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

Γεννήθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 1977 στη Νίκαια και μεγάλωσε στον Ασπρόπυργο.

Υιός του Ιωάννη και της Θεοδοσίας Σεβαστάκη και δεύτερος από τα τέσσερα αγόρια της οικογένειας. Από μικρός ξεχώριζε ανάμεσα στ’αδέρφια του και των συμμαθητών του λόγω των υψηλών του επιδόσεων τόσο στο σχολείο όσο και στον αθλητισμό. Αριστούχος σε όλες τις τάξεις του σχολείου, δεν ήταν λίγες οι φορές που κράτησε την Ελληνική σημαία στις παρελάσεις των εθνικών εορτών. Αρωγός του σε αυτήν την προσπάθεια, το όνειρο του να γίνει μια μέρα πιλότος μαχητικού αεροσκάφους.

Το 1995 και το 1996 χρίζεται πανελλήνιος πρωταθλητής στο JUDO και κατόπιν των πανελλαδικών εξετάσεων γίνεται δεκτός στην Γυμναστική Ακαδημία Αθηνών.

Ο Μανώλης όμως, πιστός στο όνειρό του, δεν ακολουθεί την πορεία του αθλητή και καταφέρνει στις 25 Σεπτεμβρίου του 1996 να εισαχθεί στην Σχολή Ικάρων.

Κατά την διάρκεια της σχολής ήταν αρχηγός της ομάδας στίβου και είχε βγει 2ος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα των Σχολών Ικάρων.

Το 2000 ορκίζεται Ιπτάμενος Ανθυποσμηναγός και κατόπιν σειράς εκπαιδεύσεων, τον Οκτώβριο του 2001, μετατίθεται αρχικά στα C-47 στην 113 Π.Μ Θεσσαλονίκης.

Ο Μανώλης όμως δεν μπορούσε να βγάλει από το μυαλό του τα μαχητικά που ήταν και ο μόνος λόγος που πήγε στην Σχολή Ικάρων. Ζητά αρκετές φορές να μετατεθεί σε πολεμική μοίρα και τελικά τον Αύγουστο του 2003 τοποθετείται στα F-4 PHANTOM II της 117 Π.Μ στην 339 Μοίρα Αναχαίτησης Παντός Καιρού στην Ανδραβίδα.

Έχοντας πραγματοποιήσει το παιδικό του όνειρο προσπαθεί να φανεί αντάξιος τον προσδοκιών της πατρίδας παρακολουθώντας ανελλιπώς την εκπαίδευση και διαβάζοντας ατελείωτες ώρες στο σπίτι. Προσπαθεί να γίνει ο καλλίτερος και παράλληλα κάνει σχέδια για να φτιάξει την δική του οικογένεια.

Η Μοίρα όμως αποφάσισε να φανερώσει τα σχέδιά της.

Την 15η Ιουνίου του 2004 ενώ ήταν συγκυβερνήτης με κυβερνήτη τον Επισμηναγό (Ι) Καραθάνο Κωνσταντίνο, το αεροσκάφος τους συγκρούστηκε στον Παρνασσό βυθίζοντας στο πένθος τις οικογένειές τους και σύσσωμη την Πολεμική Αεροπορία.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Πριν πεινάσει μαγειρεύει η Ελλάδα! Τα γνωστά μηχανικά προβλήματα του F-35 αναγκάζουν την ΠΑ να ζητά επιτακτικά την απόκτηση του Block 4

Ως χώρα θα περιμένουμε όσο απαιτηθεί για να παραλάβουμε την εκδοχή Block 4 του Αμερικανού αεροσκάφους 5η γενιάς στην...
ρωσική τράπεζα και Πούτιν
Ρωσία 0

Έξω Φρενών οι Ρώσοι! Τούρκοι, Κινέζοι και Άραβες καθυστερούν ή ακυρώνουν τελείως τις πληρωμές ρωσικού πετρελαίου φοβούμενοι τις κυρώσεις των ΗΠΑ

«Η αμερικανική και ευρωπαϊκή πίεση δημιούργησε προβλήματα στις πληρωμένες μας» είπε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνο,...