Οπλικά συστήματα

Δεν φτάνει που είναι προβληματικά τα F-35... τον περισσότερο χρόνο τον περνούν σε συνεργείο!

Πολλά τεχνικά προβλήματα έχουν τα F-35  υψηλό κόστος λειτουργίας (35.000 δολάρια ανά ώρα πτήσης), έλλειψη ανταλλακτικών και ανάγκη για νέα προσέγγιση στην ενημέρωση του λογισμικού.

Τα τελευταία χρόνια, τα προβλήματα με τον κινητήρα F35 γίνονται όλο και πιο αισθητά.
Πριν από δύο χρόνια, μια σημαντική καθυστέρηση συντήρησης αποδόθηκε σε πολλά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της φθοράς των θερμοπροστατευτικών επικαλύψεων των πτερυγίων του στροβίλου των κινητήρων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εκτός από την έλλειψη ανταλλακτικών και τις συχνές βλάβες των εξαρτημάτων του κινητήρα άλλα ζητήματα που επηρεάζουν τα ποσοστά ετοιμότητας του στόλου F-35 περιλαμβάνουν παρατεταμένους χρόνους επισκευής και ανάγκη για ταχύτερες από τις αναμενόμενες επισκευές ή αντικαταστάσεις των μονάδων ισχύος κινητήρα Pratt & Whitney.

Το πυροβόλο όπλο των 25 χιλιοστών στα μοντέλα Air Force του Joint Strike Fighter έχει «απαράδεκτη», όπως χαρακτηρίστηκε, ακρίβεια στο να χτυπήσει τους στόχους εδάφους.

Το τρίτο μεγάλο σκέλος των προβλημάτων του F-35 είναι η αναξιοπιστία του συστήματος ALIS και των προβλημάτων ασφάλειας που προκάλεσε με την μεταφορά κρίσιμων δεδομένων άλλων αεροποριών στη Lockheed Martin, όπως επίσης και στη προβληματική διάγνωση προβλημάτων και παραγγελία ανταλλακτικών για τα F-35.

Ο πανάκριβος στόλος των μαχητικών αεροσκαφών F-35 του Πενταγώνου μπορεί να πετάει λίγο περισσότερο από τον μισό χρόνο, καθώς τα προβλήματα συντήρησης κρατούν το αεροσκάφος στο έδαφος, όπως γράφουν οι Financial Τimes.

Το ποσοστό ικανότητας αποστολής του στόλου - ή το ποσοστό του χρόνου που ένα αεροπλάνο μπορεί να εκτελέσει μια από τις αποστολές του - ήταν 55% από τον Μάρτιο του 2023, πολύ κάτω από τον στόχο του Πενταγώνου του 85% - 90%, δήλωσε το Κυβερνητικό Γραφείο Λογοδοσίας (GAO) χθες Πέμπτη.

Η έκθεση από το GAO, έναν ανεξάρτητο φορέα του Κογκρέσου, δημοσιεύτηκε λίγες μέρες μετά τη συντριβή ενός F-35 του Σώματος Πεζοναυτών στη Νότια Καρολίνα, μια υπόθεση στην οποία δημιουργήθηκαν ερωτήματα σχετικά με το πώς χρειάστηκε μια ημέρα για να εντοπιστούν τα συντρίμμια του.

Το ποσοστό του F-35 στο συνολικό στόλο τακτικής αεροπορίας των ΗΠΑ αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται, προσφέροντας όφελος στον κατασκευαστή του, την Lockheed Martin. Κάθε ένα από τα μαχητικά αεροσκάφη κοστίζει στην κυβέρνηση περίπου 160 εκατομμύρια δολάρια.

Ο αμερικανικός στρατός διαθέτει 450 F-35 - παραλλαγές του χρησιμοποιούνται από την αεροπορία, το ναυτικό και το Σώμα Πεζοναυτών - και το Πεντάγωνο σχεδιάζει να αγοράσει περίπου 2.000 ακόμη έως τα μέσα της δεκαετίας του 2040, με κόστος 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων 1,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων για συντήρηση του αεροσκάφους. Πρόκειται για το πιο δαπανηρό αμυντικό project στον κόσμο, 

Οι σύμμαχοι των ΗΠΑ στο ΝΑΤΟ και την Ασία, καθώς και το Ισραήλ, έχουν αγοράσει επίσης F-35. Το υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου είναι ένας από τους καλύτερους πελάτες του αεροσκάφους.

«Οι προκλήσεις συντήρησης επηρεάζουν αρνητικά την ετοιμότητα των αεροσκαφών F-35», με το φτωχό επίπεδο «να οφείλεται εν μέρει σε προκλήσεις για την αποθήκη και την οργανωτική συντήρηση», ανέφερε ο GAO.

Μέρος των προκλήσεων πηγάζει από τη μεγάλη εξάρτηση από εργολάβους για τη συντήρηση που περιορίζει την ικανότητα του Πενταγώνου να ελέγχει τις αποφάσεις. Καθυστερήσεις προκύπτουν επίσης από ελλείψεις ανταλλακτικών, ανεπαρκή εκπαίδευση στη συντήρηση, ανεπαρκή εξοπλισμό υποστήριξης και έλλειψη τεχνικών δεδομένων που απαιτούνται για την πραγματοποίηση επισκευών.

Το Πεντάγωνο θα αναλάβει τη διαχείριση της υποστήριξης του F-35 έως τον Οκτώβριο του 2027, καθιστώντας αυτή την κρίσιμη στιγμή για να επανεκτιμήσει τη στρατηγική υποστήριξης των αεροσκαφών, δήλωσε ο GAO.

«Είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε με την κυβέρνηση καθώς δημιουργούνται σχέδια για το μέλλον της υποστήριξης των F-35 διασφαλίζοντας την ετοιμότητα τους για αποστολές», ανέφερε η Lockheed σε δήλωση.

Τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το αεροσκάφος

-Το πολυβόλο του F-35A όχι μόνο δεν μπορεί να πυροβολήσει σωστά, αλλά δημιουργεί ρωγμές στο αεροσκάφος όταν το κάνει.

-Δεν έχει υπάρξει αισθητή βελτίωση στη συνολική αξιοπιστία του προγράμματος, από το 2016 και μετά.

-Το σύνολο του συστήματος F-35 παραμένει τρωτό σε κυβερνοαπειλές.

-Η εγκατάσταση των εξομοιωτών, αναγκαία για την πλήρη δοκιμή του αεροσκάφους και την εκπαίδευση των πιλότων, παραμένει ανολοκλήρωτη.

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ