Ελληνοτουρκικά

Έντονο τουρκικό "ενδιαφέρον" και "καρφιά" για την επίδραση των πλημμυρών στα ελικόπτερα της 1ης ΤΑΞΑΣ στο Στεφανοβίκειο-Η απάντηση του ΓΕΣ

Οι πλημμύρες στον Θεσσαλικό κάμπο λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων και της εντονότατης βροχόπτωσης που σημειώθηκαν, προκάλεσαν το ενδιαφέρον των τουρκικών ΜΜΕ όχι μόνο για ανθρωπιστικούς λόγους, αλλά και για στρατιωτικούς, εστιάζοντας στην επίδραση  των φαινομένων στα ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού μας, τα οποία εδρεύουν στο Στεφανοβίκειο.

 Οι Τούρκοι κάνουν λόγο για μισοβυθισμένα ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού στην 1η ΤΑΞΑΣ στο Στεφανοβίκειο

Συγκεκριμένα τουρκικό ΜΜΕ έγκριτο σε θέματα  της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας του και  με προσβάσεις στο ΥΠΑΜ της, σε άρθρο του με τίτλο "Βυθίστηκαν ελικόπτερα του Ελληνικού Στρατού "  αναφέρει:

"Οι βροχές που έπληξαν την Ελλάδα έφεραν μαζί τους και πλημμύρες. Έτσι πλημμύρισε και η αεροπορική βάση στο Στεφανοβίκειο, που βρίσκεται μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Τα ελικόπτερα βυθίστηκαν στο νερό, στη βάση όπου εδρεύει η  1ηΤαξιαρχία Αεροπορίας Στρατού της Ελλάδας.

Στις εικόνες που εμφανίστηκαν  στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα ελικόπτερα UH-1H Utility φαίνονται μισοβυθισμένα στο νερό.

Οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις ανακοίνωσαν ότι όλα τα πτητικά μέσα εντός της βάσης μεταφέρθηκαν σε στεγνό  διάδρομο, ενώ  ανακοινώθηκε ότι τα ελικόπτερα της Βάσης στο Στεφανοβίκειο θα μεταφερθούν σε άλλες βάσεις, ανάλογα με την πορεία της πλημμύρας.

Από την άλλη, είναι γνωστό ότι η εν λόγω βάση φιλοξενεί και επιθετικά ελικόπτερα AH-64 Apache, τα οποία  θυθίστηκαν επίσης τα και τα οποία αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της δύναμης κρούσης της Ελληνικής Αεροπορίας Στρατού.

Είναι γνωστό ότι η επαφή με το νερό είναι εξαιρετικά επικίνδυνη από άποψη βραχυκυκλώματος και διάβρωσης, ειδικά για ελικόπτερα. Όσα από αυτά  έρχονται σε επαφή με νερό πάνω από ένα ορισμένο ποσοστό, γενικά αποσύρονται λόγω υψηλού  κόστους επισκευής που εμπεριέχει κινδύνους."

Η απάντηση του ΓΕΣ

Σχετικά με την επίδραση των πλημμυρών στην 1η ΤΑΞΑΣ (Ταξιαρχία Αεροπορίας Στρατού) το ΓΕΣ έβγαλε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Το Γενικό Επιτελείο Στρατού ανακοινώνει ότι, το σύνολο των Ελικοπτέρων (Ε/Π) που σταθμεύουν στην έδρα της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού (1ης ΤΑΞΑΣ) στο Αεροδρόμιο (Α/Δ) του Στεφανοβικείου Βόλου, έχει μεταφερθεί με ασφάλεια σε στεγνή πίστα εντός του Α/Δ, σύμφωνα με τις υφιστάμενες, ισχύουσες και πάγιες διαδικασίες περί ασφάλειας υλικού και εγκαταστάσεων.

Αρχικά σύμφωνα με τα ισχύοντα πρωτόκολλα  μεταφέρθηκαν όλα τα λειτουργικά, εν χρήσει και επιχειρησιακά Ε/Π.

Στην συνέχεια τελευταία μετακινήθηκαν τα Ε/Π (UH-1H) που έχουν χαρακτηριστεί ανενεργά λόγω παλαιότητας (60 ετών) και αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία από ετών.

Αυτά απεικονίζονται σε φωτογραφίες που είδαν το φως της δημοσιότητας.

Το αεροδρόμιο του Στεφανοβικείου παραμένει επιχειρησιακό. Όλα τα Ε/Π εντός αυτού είναι ασφαλή.

Εξυπακούεται ότι τηρείται ετοιμότητα μετασταθμεύσεως και σε άλλες βάσεις της περιοχής ή και αλλού, σύμφωνα με τα ισχύουσες πάγιες διαδικασίες (πρωτόκολλα), αν η δυναμική κατάσταση του φαινομένου το επιβάλλει».

E/Π ΑΗ-64Α Apache

To E/Π ΑΗ-64Α Apache της εταιρίας ΜcDonnel Douglas (η οποία το 1984 εξαγόρασε την Hughes, που είχε αναπτύξει αρχικά το Ε/Π) αποτελεί το επιθετικό Ε/Π της Αεροπορίας Στρατού.

Αποτελεί ένα εξελιγμένο ταχέως αναπτυσσόμενο εναέριο οπλικό σύστημα το οποίο μπορεί να αναπτυχθεί ταχέως, να εμπλακεί στενά και σε βάθος, να καθυστερήσει, να παρενοχλήσει, και να καταστρέψει τις εχθρικές δυνάμεις.

Είναι σχεδιασμένο να μάχεται και να επιβιώνει κατά την ημέρα, την νύχτα και σε αντίξοες καιρικές συνθήκες.

Το πρωτότυπο με την κωδική ονομασία YAH-64 πέταξε πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 1975. Το 1976 η εταιρεία Hughes κέρδισε τον σχετικό διαγωνισμό και το Ε/Π άρχισε να παίρνει την τελική του μορφή.

Το 1981 έλαβε την ονομασία "Apache" και το Φεβρουάριο του 1984 παραδόθηκε στον στρατό των ΗΠΑ το πρώτο Ε/Π AH-64A.

Στην Αεροπορία Στρατού παραδόθηκαν το 1995.

Το Apache εξοπλισμένο με το σύστημα TADS, παρέχει στο πλήρωμα δυνατότητες ακριβούς ναυτιλίας και εκτέλεσης επιθέσεων ακριβείας σε όλες τις συνθήκες πτήσης.

Ο οπλισμός του περιλαμβάνει πυραύλους AGM-114 Ηellfire, οι οποίοι με βεληνεκές άνω των 8.000 m, χρησιμοποιούνται κυρίως για καταστροφή τεθωρακισμένων και γενικά "σκληρών" στόχων.

Οι ρουκέτες Hydra-70 Hydra-70 των 70 mm πλήττουν εχθρικό προσωπικό, ελαφριά θωράκιση και γενικά "μαλακούς στόχους".

Τέλος το ταχύβολο πολυβόλο M-230 των 30mm συμπληρώνει το οπλισμό του Ε/Π.

Υπάρχει επίσης εγκατεστημένος καταγραφέας video με δυνατότητα καταγραφής μέχρι 72 λεπτά, ένα πολύτιμο εργαλείο για αποστολές αναγνώρισης και εκτίμησης ζημιών.

Tεχνικά Χαρακτηριστικά

Επιχειρησιακή xρησιμοποίηση    Επιθετικό Ε/Π

Εταιρεία κατασκευής    McDonnel Douglas

Κινητήρες    2 GENERAL ELECTRIC T 700-GE-701C 3900 HP έκαστος

Mήκος    57 feet 8 inc (17,2 m)

Yψος    14 feet 1 inc (4,5 m)

Πλήρωμα    2 (Kυβερνήτης, Πυροβολητής)

Οπλισμός    Πολ/λο M230 30mm (1.200 φυσίγγια) Ηydra-70 Folding-Fin Aerial Rockets 70mm (2,75 inc) (Μέχρι 76) Aντιαρματικοί πύραυλοι Hellfire AGM-114 (Μέχρι 36)

Μέγιστη ταχύτητα    196 knots (363 km/h)

Tαχύτητα πτήσης    160 knots (296 km/h)

Βασικό Βάρος    15.500 lbs (7.037 Kgr)

Mέγιστο Βάρος    21.000 lbs (9.535 Kgr)

Ωφέλιμο Φορτίο    5.500 lbs (2.500 Kgr)

Aυτονομία    2 ώρες 30 λεπτά
 

Συμπέρασμα

Από τα παραπάνω διαπιστώνουμε το έντονο τουρκικό "ενδιαφέρον"  και τα "καρφιά" για την κατάσταση των ελικοπτέρων της 1ης ΤΑΞΑΣ  λόγω των πλημμυρών, η οποία ως γνωστόν αποτελεί χάρη στα E/Π ΑΗ-64Α Apache την αιχμή του δόρατος για την καταστροφή τεθωρακισμένων και μηχανοκίνητων εχθρικών Σχηματισμών, αλλά και την διενέργεια αεροκίνητων επιχειρήσεων μαζί με τα  παλαιότερα Ε/Π (UH-1H).

Ωστόσο η απάντηση του ΓΕΣ είναι καθυσηχαστική, εξηγώντας επαρκώς κατά την άποψή μας  ότι οι φωτογραφίες των Ε/Π (UH-1H) αφορούν εκείνα  που έχουν χαρακτηριστεί ανενεργά λόγω παλαιότητας (60 ετών) και αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία από ετών και γιαυτό μετακινήθηκαν τελευταία , ενώ η φωτογραφία σχετικά με το AH-64 Apache δεν δείχνει να έχει βυθιστεί αυτό, ούτε να είναι σε επαφή με το νερό το κάτω τμήμα της ατράκτου του, εκτιμώντας ότι αυτό μετακινήθηκε στη συνέχεια σε ασφαλή στεγνό διάδρομο.

 

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ