Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Αποκάλυψη! Για πρώτη φορά το τουρκικό μαχητικό TF-X στον αεροδιάδρομο για αρχικές δοκιμές-Καμπανάκι στο Αιγαίο

Η Τουρκία είναι ευρέως γνωστό ότι αναπτύσσει το δικό της πρόγραμμα εγχώριου μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς TF-X.

Η νεοσύστατη Προεδρία της Εθνικής Ομάδας Αεροσκαφών

Σε πρόσφατο άρθρο μας είχαμε επισημάνει  ότι λίγες μόνο ημέρες μετά τους καταστροφικούς σεισμούς στην Τουρκία, είχε πραγματοποιηθεί οργανωτική αλλαγή στο εν λόγω πρόγραμμα με σκοπό την επίσπευσή του, αφού είχε νωρίτερα ολοκληρωθεί η συναρμολόγηση του πρωτότυπου εν λόγω μαχητικού αεροσκάφους.

Συγκεκριμένα λόγω της οργανωτικής δομής της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών, κάθε Προεδρία Τμήματος ή Ομάδας αναφέρεται σε έναν Αντιπρόεδρο.

Ενώ το Εθνικό Έργο Μάχης Αεροσκάφους εκτελούνταν προηγουμένως από μια διεύθυνση κλάδου που συνδέεται με το Τμήμα Αεροσκαφών SSB, τώρα θα εκτελείται από μια Προεδρία Ομάδας που θα αναφέρεται απευθείας σε έναν Αντιπρόεδρο της SSB.

Συνέπεια των ανωτέρω είναι ότι  μια νέα Προεδρία ομάδας ιδρύθηκε στο πλαίσιο της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών (SSB) σχετικά με το Εθνικό Έργο Μάχης (MMU). Η νεοσύστατη Προεδρία της Εθνικής Ομάδας Αεροσκαφών Μάχης θα ασχοληθεί μόνο με το Έργο MMU.

Η δοκιμή taxi του TF-X ολοκληρώθηκε με επιτυχία

Από ότι φαίνεται η παραπάνω οργανωτική αλλαγή απέδωσε καρπούς με αποτέλεσμα σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, το πρωτότυπο αεροσκάφος TF-X να βγεί από το υπόστεγο του  στον διάδρομο απογείωσης-προσγείωσης, όπου πραγματοποίησε με επιτυχία δοκιμή  taxi. 

Σύμφωνα με τις πληροφορίες της ίδιας πηγής, κατά τη διάρκεια της δοκιμής που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Μαρτίου, το Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης έβαλε τους δικούς του κινητήρες και βγήκε στον διάδρομο. Κινούμενο και προχωρώντας στον διάδρομο με τους δικούς του κινητήρες για λίγο, το Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη του δοκιμή  taxi.

 

 

Το Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης, το οποίο σχεδιάζεται να πραγματοποιήσει την επίσημη τελετή εξόδου από το υπόστεγο στις 18 Μαρτίου 2023, που ονομάζεται roll-out, έχει αποδείξει ότι είναι έτοιμο για απογείωση με αυτή τη δοκιμή.

Τι είναι οι δοκιμές taxi

Οι δοκιμές taxi διεξάγονται για κάθε νέο τύπο αεροσκάφους και το TF-X δεν αποτελεί εξαίρεση.

Οι κύριοι στόχοι είναι να αποδειχθεί ότι οι ιδιότητες χειρισμού, η απόδοση και η συμπεριφορά του συστήματος του αεροσκάφους μπορούν να μεταφραστούν σε ασφαλείς απογειώσεις, προσγειώσεις και ελιγμούς εδάφους στο περιβάλλον του αεροδρομίου.

Οι εν λόγω δοκιμές  είναι άλλο ένα σκαλοπάτι στην ανάπτυξη αεροσκαφών και η τελευταία σειρά δοκιμών πριν από την πρώτη πτήση. 

Η πρόοδος του προγράμματος του Εθνικού Αεροσκάφους Μάχης

Το Εθνικό Έργο με το οποίο η Τουρκία στοχεύει να αναπτύξει το δικό της μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς με εθνικούς πόρους, ξεκίνησε στις 5 Αυγούστου 2016.

Έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία τη δοκιμή taxi, το Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης αναμένεται να πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση φέτος.

Το Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης έχει γκρι χρώμα, ενώ οι εισαγωγές αέρα και τα εξαρτήματα του radome βάφτηκαν σε πιο ανοιχτό χρώμα.

Το πρώτο πρωτότυπο του Εθνικού Αεροσκάφους Μάχης, το μεγαλύτερο έργο της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας.

Είναι γνωστό ότι 3 MMU Block 0 και 1 MMU Block I πρωτότυπο θα παραχθούν από την TAI.

Η παραγωγή 3 πρωτοτύπων MMU Block 0 σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2026. Από το 2029, στοχεύει να ξεκινήσει τις παραγωγικές δραστηριότητες της διαμόρφωσης MMU Block I και να παραδώσει 10 MMU Block IA/C στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία .

Το Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης, το οποίο θα περιγραφεί ως 4,5 γενιάς στο πρώτο στάδιο, έχει στόχο να φτάσει στο καθεστώς 5ης γενιάς στο τελικό στάδιο. Επί του παρόντος, τα αμερικανικά πολεμικά αεροσκάφη F-22 και F-35 είναι γνωστά ως πολεμικά αεροσκάφη 5ης γενιάς. Τα ρωσικής κατασκευής Su-57 και οι πλατφόρμες J-20 κινεζικής κατασκευής περιγράφονται ως πολεμικά αεροσκάφη 4,5 γενιάς που στοχεύουν να φτάσουν στο καθεστώς 5ης γενιάς.

Τεχνικές προδιαγραφές TF-X

Άνοιγμα φτερών: 14 μέτρα
Μήκος: 21 μέτρα
Ύψος: 6 μέτρα
Μέγιστη ταχύτητα: 1,8 Mach
Υψόμετρο οροφής. 55.000 πόδια
Όριο θετικού / αρνητικού G: +9 g / 3,5 g

Καμπανάκι στο Αιγαίο

Τα παραπάνω επαληθεύουν πλήρως την εκτίμησή μας είναι ότι οι σεισμοί στην Τουρκία θα έχουν ως αποτέλεσμα μια περίοδο ύφεσης στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις, αλλά όχι εγκατάλειψης από τους Τούρκους των επιθετικών βλέψεων και επιδιώξεων σε βάρος μας στο Αιγαίο και της εξυπηρέτησης του ιδεολογήματος της "Γαλάζιας Πατρίδας".

Μονόδρομος για την Ελλάδα η συνέχιση του εξοπλιστικού της προγράμματος και η περαιτέρω ενδυνάμωση των Συμμαχιών μας.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ