Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Ετοιμάζεται για κάτι σε Αιγαίο και Α. Μεσόγειο; Η τουρκική πολεμική Αεροπορία αναζητά πιλότους στο εξωτερικό

Το ότι η Τουρκία αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα έλλειψης πιλότων, το είχαμε θίξει σε προγενέστερο άρθρο μας, επισημαίνοντας ότι το πρόβλημα ακουμπάει και την τουρκική πολεμική αεροπορία.

Το τεράστιο πρόβλημα πιλότων που αντιμετωπίζει η Τουρκία

Έχει αναφερθεί ότι  ένα ποσοστό 70% και πλέον των πιλότων της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας απολύθηκαν ή φυλακίστηκαν από την κυβέρνηση  Ερντογάν μετά το πραξικόπημα το 2016 , με αποτέλεσμα η  αναλογία πιλότου προς αεροσκάφος να είναι πολύ μικρότερη και  από εκείνη του 1:1, πράγμα που είχε τεράστιο  αρνητικό αντίκτυπο στην μαχητική αξία της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας.

Σε μια προσπάθεια να καλύψει το κενό, το 2017 η τουρκική κυβέρνηση προσπάθησε να αναγκάσει 300 πρώην πιλότους μαχητών, οι περισσότεροι από τους οποίους εργαζόταν στην πολιτική αεροπορία να επιστρέψουν στην πολεμική αεροπορία.

Ωστόσο το αποτέλεσμα ήτα απογοητευτικό, αφού μόλις το 15%  από αυτούς ανταποκρίθηκε .

Στη συνέχεια ο Ερντογάν  θέλησε να στρατολογήσει πακιστανικούς πιλότους για τα F-16, αλλά αυτό εμποδίστηκε από τις ΗΠΑ, οι οποίες είχαν το δικαίωμα να εγκρίνουν την πρόσβαση τρίτων χωρών στα τουρκικά F-16 βάσει των όρων της αρχικής διμερούς σύμβασης.

Στην απελπισία της, η τουρκική πολεμική αεροπορία ανακάλεσε 1.000 περίπου   υποψήφιους πιλότους  που είχαν προηγουμένως απορριφθεί!! Περίπου 820 από αυτούς φέρεται να πέρασαν νέα τεστ ικανότητας και μπήκαν στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Η τουρκική αεροπορία θα στρατολογήσει πιλότους από εξωτερικές πηγές

Η Διοίκηση της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας θα προσλάβει ενεργούς αξιωματικούς πιλότους από εξωτερική πηγή. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν αποκτήσει άδεια εμπορικού χειριστή «CPL»., αναφέρει ο ιστότοπος της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας , επισημαίνοντας:

Σύμφωνα με την προκήρυξη , οι αιτούντες πρέπει να διαθέτουν «άδεια εμπορικού χειριστή» γνωστή ως CPL.

Κάποιες άλλες προϋποθέσεις είναι οι εξής:

(1) Όσοι δεν είναι άνω των 28 ετών για πτυχιούχους προπτυχιακού/πτυχιακού επιπέδου σύμφωνα με το μη διορθωμένο μητρώο πληθυσμού από 01 Ιανουαρίου 2023 (γεννημένοι την 01 Ιανουαρίου 1995 ή αργότερα),

(2)  Όσοι ανήκου σε Σχολές/σχολές με διάρκεια τουλάχιστον τεσσάρων ετών και άνω στη χώρα, απόφοιτοι πιλοτικής, μηχανικής υπολογιστών, ηλεκτρονικών μηχανικών, ηλεκτρολόγων μηχανικών, βιομηχανικών μηχανικών, μηχανικών αεροδιαστημικής, αεροδιαστημικής μηχανικής, μηχανικών διαχείρισης, μηχανολόγων μηχανικών, μηχανικής αεροδιαστημικής (ισοδύναμα προγράμματα δεν θα ληφθούν υπόψη)

(3) Από τους αιτούντες· Όσοι έχουν βαθμολογία τουλάχιστον 60 ως αποτέλεσμα αγγλικών YDS ή E-YDS που έγιναν από την ÖSYM το 2021, 2022 ή 2023 θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση. (Η υψηλότερη βαθμολογία όσων συμμετείχαν στις εξετάσεις και τα τρία χρόνια θα ληφθεί ως βάση, οι βαθμολογίες YDS ή E-YDS το 2020 και πριν δεν θα γίνουν δεκτές)

(4) Απόκτηση άδειας εμπορικού χειριστή «CPL»

(5) Όσοι δεν έχουν ακόμη εκπληρώσει τη στρατιωτική τους υποχρέωση για νομικούς λόγους (φοίτηση, αναβολή κ.λπ.),

(7) Έφεδροι αξιωματικοί, έφεδροι υπαξιωματικοί, υπαξιωματικοί και ιδιώτες που συνεχίζουν τη στρατιωτική τους θητεία,

(8) Όσοι έχουν απολυθεί από τη στρατιωτική θητεία (δεν μπορούν να υποβάλουν αίτηση όσοι έχουν την απόφαση «δεν μπορεί να είναι έφεδρος αξιωματικός» ή «δεν μπορεί να είναι έφεδρος υπαξιωματικός»),

(9) Μπορούν να υποβάλουν αίτηση όσοι δεν έχουν υποχρέωση υποχρεωτικής υπηρεσίας έναντι οποιουδήποτε φορέα ή οργανισμού και δεσμεύονται ότι δεν θα ζητήσουν αλλαγή τάξης στο μέλλον λόγω του επαγγελματικού τους τίτλου.

Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα

Από τα παραπάνω διαφαίνεται ότι η Τουρκία αντιμετωπίζει πρόβλημα πιλότων για την πολεμική της Αεροπορία και δή έμπειρων. Αυτό το πρόβλημα έχει επισημανθεί από τους  πιλότους της Πολεμικής μας αεροπορίας, οι οποίοι κατά την διάρκεια αναχαιτίσεων και εμπλοκών που είχαν στο Αιγαίο με τους Τούρκους συναδέλφους τους, διαπίστωσαν την έλλειψη εμπειρίας, "παίρνοντας τους την ουρά πάντα", σύμφωνα με την αεροπορική αργκώ.

Επίσης ότι δεν υπάρχει ανάλογο  ενδιαφέρον από την τουρκική νεολαία για να στελεχώσει τις τάξεις της πολεμικής αεροπορίας της χώρας και τέλος ότι η κυβέρνηση Ερντογάν θέλει να μικρύνει χρονικά την εκπαίδευσή των νέων πιλότων, αφού αυτοί θα κατέχουν ήδη δίπλωμα εμπορικού χειριστή «CPL» και θα έχουν τελειώσει σχολή συναφή με την αεροδοαστημική και την μηχανική αεροσκαφών.

Τέλος αντιλαμβανόμαστε ότι η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία εκτός από τα υπερσύγχρονα αεροπλάνα που διαθέτει και την ποιοτική υπεροχή που έχει αποκτήσει έναντι της Τουρκικής, διαθέτει από τους καλύτερους πιλότους στον κόσμο, γεγονός που ανοίγει ακόμη περισσότερο την ψαλίδα υπεροχής της σε σχέση με την Τουρκική.

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ