τουρκικός στόλος
Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Τουρκική απόπειρα να διχοτομήσει το Αιγαίο με άσκηση έρευνας και διάσωσης και προστασίας του περιβάλλοντος

Η Τουρκία συνεχίζει να αμφισβητεί και επί του πεδίου τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα. Η Άγκυρα ισχυρίζεται ότι ζήτησε από την Αθήνα να δεσμεύσει 5 περιοχές από βορρά προς νότο στο Αιγαίο για ασκήσεις «έρευνας και διάσωσης και προστασίας του περιβάλλοντος» από τις 24 Ιανουαρίου έως τις 25 Φεβρουαρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επειδή προφανώς η Αθήνα δεν προχώρησε στη δέσμευση αυτών των περιοχών καθώς αυτό επί της ουσίας θα διχοτομούσε το Αιγαίο απομονόνωντας προς τέρψιν της Τουρκίας τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, η Άγκυρα προχώρησε στην έκδοση παράνομης ΝΟΤΑΜ με τις συντεταγμένες αυτών των περιοχών.

Παράλληλα ενώ η ίδια δεν έχει κανένα πρόβλημα να δεσμεύει περιοχές για δικές της ασκήσεις, προχώρησε σε διαμαρτυρία για ελληνική αεροναυτική άσκηση υπενθυμίζοντας με εξίσου παράνομη ΝΟΤΑΜ πως η Χίος και η Σάμος είναι νησιά που θα πρέπει να είναι αποστρατικοποιημένα.

Φυσικά και στις δύο περιπτώσεις η Αθήνα αντέδρασε ακυρώνοντας την πρώτη τουρκική ΝΟΤΑΜ και εφαρμόζοντας κανονικά την δική της για την άσκηση μεταξύ Χίου και Σάμου τονίζοντας προς την τουρκική πλευρά ότι θα διενεργήσει κανονικά τις ασκήσεις της στην συγκεκριμένη περιοχή.

Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι ως προς το FIR Αθηνών η θέση της Ελλάδας είναι η εξής:

«Την 7η Δεκεμβρίου 1944 υπογράφηκε στο Σικάγο η Σύμβαση περί Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας, που προέβλεπε την ίδρυση ενός Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO). O ICAO, με περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας, θέσπισε τα όρια των περιοχών ευθύνης εκάστου των κρατών μελών του για τον έλεγχο του εναερίου χώρου (Flight Information Region-FIR). Το FIR Αθηνών οριοθετήθηκε στο πλαίσιο των περιοχικών συνδιασκέψεων αεροναυτιλίας Ευρώπης των ετών 1950, 1952 και 1958.

Tο FIR Αθηνών καλύπτει τον ελληνικό εθνικό εναέριο χώρο και επιπλέον διάσπαρτα τμήματα του διεθνούς εναερίου χώρου, δεδομένου ότι δεν άπτεται ζητημάτων κυριαρχίας, αλλά δικαιοδοσίας.

Η Τουρκία ήταν εξ αρχής παρούσα στις παραπάνω συνδιασκέψεις και αποδέχθηκε τον καθορισμό του εναέριου χώρου για τον οποίο υπεύθυνη ορίσθηκε η Ελλάδα.

Σύμφωνα με τους κανόνες του ICAO και τη διεθνή πρακτική, η Ελλάδα απαιτεί, για λόγους ασφάλειας των πολιτικών πτήσεων, όπως όλα τα αεροσκάφη, πολιτικά και στρατιωτικά, υποβάλουν σχέδια πτήσεως πριν από την είσοδό τους στο FIR Αθηνών.

Παρά ταύτα, τον Αύγουστο του 1974, η Τουρκία αυθαίρετα εξέδωσε τη ΝΟΤΑΜ 714 ("ειδοποίηση προς αεροναυτιλομένους") με την οποία προσπαθούσε να επεκτείνει τον χώρο της δικαιοδοσίας της μέχρι το μέσο του Αιγαίου εντός του FIR Αθηνών. Η Ελλάδα τότε κήρυξε το Αιγαίο επικίνδυνη περιοχή (NOTAM 1157). Ο ICAO, απηύθυνε έκκληση και στις δύο πλευρές χωρίς επιτυχία. Τέλος, η Άγκυρα, το 1980, και πάλι μονομερώς, ανακάλεσε τη ΝΟΤΑΜ 714 όταν διαπίστωσε ότι το μέτρο έβλαπτε τα συμφέροντά της και ιδίως τον τουρισμό της.

Ωστόσο, η Τουρκία έκτοτε, με το επιχείρημα ότι η Σύμβαση του Σικάγο δεν αφορά στα κρατικά αεροσκάφη, σταθερά αρνείται να υποβάλει σχέδια πτήσεων για τις εισόδους των στρατιωτικών αεροσκαφών της εντός του FIR Αθηνών, διαπράττοντας, έτσι, πολυάριθμες παραβάσεις των κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας και δημιουργώντας κινδύνους για την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία εξαναγκάζεται να προβαίνει σε διαδικασίες αναγνώρισης των αγνώστων στις αρμόδιες αρχές εναέριας κυκλοφορίας ιχνών αεροσκαφών, που έχουν εισέλθει στο FIR Αθηνών χωρίς να έχουν υποβάλει σχέδιο πτήσεως»..

GALLERY

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Το' δε το όνειρο ο Τζ. Γιαϊτζί: Έξοδο Τουρκίας από ΝΑΤΟ- Την θέση της θα πάρει Κύπρος & Ισραήλ- Επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων στα 12 ν.μ

Έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για πιθανές εξελίξεις, που μπορεί να δρομολογηθούν μετά το βέτο της Τουρκίας στην...